Liela daļa jauniešu darba meklējumos izmanto sociālos tīklus

© F64

Gandrīz puse jeb 46% Latvijas jauniešu darba meklējumos izmanto sociālos tīklus, liecina Eiropas darba devēju iniciatīvas "Alliance for YOUth" veiktā aptauja "Twiployment 4 Youth" par to, kā jaunieši Baltijas valstīs izmanto sociālo tīklu sniegtās iespējas darba meklējumos.

Aptaujas dati liecina, ka 74% jauniešu Latvijā vecumā no 18 līdz 29 gadiem strādā, taču puse meklē jaunu darbu - jaunu darbavietu meklē ne vien bezdarbnieki, bet arī šobrīd strādājošie jaunieši. Jaunieši Latvijā darbu meklē galvenokārt internetā, dodot priekšroku specializētiem vakanču portāliem, kurus izmanto deviņi no katriem desmit jauniešiem. Tomēr 46% jauniešu darba meklējumos izmanto arī sociālos tīklus, tikpat daudz darbu meklē pēc draugu vai paziņu rekomendācijām, 40% aptaujāto apmeklē uzņēmumu mājaslapas, bet 20% paļaujas uz interneta meklētājiem.

"Jaunā paaudze maksimāli daudz izmanto interneta potenciālu darba meklējumiem - viņi ne vien meklē darba sludinājumus vakanču portālos, bet arī paļaujas uz citiem informācijas avotiem internetā. Pētījums atklāj, ka sociālie tīkli, jo īpaši "Facebook", ir efektīvs veids, kā uzzināt vairāk par uzņēmumu kā potenciālo darba devēju. Uzņēmumu konti sociālajos tīklos ietver daudz noderīgas informācijas par uzņēmumiem - to darbību, iekšējo kultūru, tradīcijām un visbeidzot, kas nav mazsvarīgi, - citu cilvēku rekomendācijas un kritiku par uzņēmumu," sacīja pētījumu kompānijas "Nielsen" ģenerāldirektore Baltijā Ilona Lepa.

Vairums jeb 71% aptaujāto jauniešu piekrīt viedoklim, ka daudz noderīgas informācijas par potenciālām darbavietām atrodams uzņēmumu mājaslapās, savukārt 67% respondentu piekrita tam, ka sociālie tīkli ir izmantojami darba meklējumos, jo par uzņēmumu var labāk uzzināt no cilvēku komentāriem un rekomendācijām. Vairāk nekā puse - 54% - aptaujas dalībnieku uzskata, ka sociālie tīkli ir mūsdienīga un inovatīva darba meklēšanas iespēja, kas vislabāk atbilst mūsdienu jauniešu vērtībām.

Aptaujas dati arī atklāj, ka izteikts līderis starp sociālajiem tīkliem darba meklējumos ir "Facebook", ko šim nolūkam izmanto 88% Latvijas jauniešu. Otrajā vietā ir "LinkedIn" (18%) bet trešajā - "Twitter" (11%).

Aptauja arī atklāj, ka arvien lielāka daļa jauniešu apzinās, ka potenciālie darba devēji arī analizē viņu profilus sociālajos tīklos, izprotot, ka nepiedienīgs ziņojums vai ievietots attēls var būt par iemeslu tam, kādēļ darba devējs nolemj atteikties no potenciāla darbinieka kandidatūras. Aptauja liecina, ka 56% darba meklētāju izvairās vai izdzēš neatbilstošu saturu, 48% jauniešu izmanto sociālo tīklu uzstādījumus, kas padara individuāla rakstura informāciju neredzamu svešiniekiem. 40% jauniešu atzina, ka viņi ir mēģinājuši piesaistīt darba devēju, ievietojot papildu pozitīvu informāciju par savām spējām, sasniegumiem, kā arī publicēja reprezentablu profila attēlu.

Aptauja "Twiployment 4 Youth" veikta Eiropas darba devēju iniciatīvas "Alliance for YOUth" uzdevumā, 2016.gada oktobrī Igaunijā, Latvijā un Lietuvā aptaujājot jauniešus vecumā no 18-29 gadiem. Aptauju veica "Alliance for YOUth" partnere - pētījumu kompānija "Nielsen".

"Alliance for YOUth" ir izveidota pēc "Nestlé" iniciatīvas un apvieno lielākās Eiropas kompānijas, kuras atzīst jauniešu bezdarbu par vienu no galvenajām sociālajām un ekonomiskajām problēmām Eiropā un ir apņēmušās spēlēt pozitīvu lomu tās risināšanā. Šīs iniciatīvas galvenais mērķis ir palīdzēt Eiropas jauniešiem spert pirmos soļus viņu darba gaitās.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais