Rīgā bankomāts apkrāpj cilvēkus; banka naudu neatgriež

 
Attēlam ir informatīvs raksturs ©Scanpix

Kāds portāla nra.lv lasītājs saskāries ar pavisam nepatīkamu situāciju. Cenšoties no bankomāta izņemt naudu, notikusi kļūda sistēmā un pie naudas nav tikts, tomēr tā noskaitīta no konta, un banka to nav atgriezusi.

Portāls nra.lv saņēma kāda lasītāja sūdzību, kur cietušais bankas Swedbank klients, cenšoties izņemt no bankomāta naudu, pamatīgi vīlies. Brīdī, kad naudai vajadzējis nākt ārā no bankomāta, ekrānā parādījies „error” un operācija pārtrūkusi. Līdz ar to naudu cilvēks nav saņēmis, bet no konta pieprasītie 80 eiro noņemti. Vīrietis nekavējoties devies uz blakus bankomātam esošo Swedbank filiāli, kur aizpildījis iesniegumu un saņēmis informāciju, ka tuvāko dienu laikā tikšot informēts par situācijas atrisinājumu. Pēc divām dienām viņš saņēmis zvanu no Swedbank darbinieka, kurš ziņojis – nekāda „lieka” nauda bankomātā atrasta neesot un personas 80 eiro zuduši.

To,  kā šāda situācija varējusi rasties taujājām Swedbank ārējās komunikācijas vadītājai Vinetai Savickai.

„Lai arī regulāri tiek apsekots bankomātu tehniskais stāvoklis, regulāri veikta arī to apkope un remonts, tehniskas ķibeles kā jau ar jebkuru tehniku, dažkārt gadās arī iemaksas un izmaksas bankomātiem.”

 V. Savicka un norāda, ka šādi gadījumi netiek konstatēti bieži. „Pirms bankomāta uzlādes banknotes tiek autentificētas un veikta to pārbaude, katra nomināla banknotes bankomātā tiek ievietotas tām paredzētos, slēgtos nodalījumos, lai izbēgtu no iespējamās kļūdas." Swedbank pārstāve uzsver, ka bankomātu apkalpošanā ietilpst arī kļūdainu darījumu monitorēšana un tehnisku problēmu novēršana, kā arī nepieciešamības gadījumā uz laiku tiek apturēta bankomāta darbība.

Bet ko darīt, ja bankomāts naudu „apēdis”?  V. Savicka iesaka steigšus sazināties ar banku: „Situācijās, ja rodas kādas tehniskas ķibeles ar naudas iemaksu vai izmaksu, aicinām zvanīt uz bankas tālruni vai doties uz tuvāko Swedbank filiāli. Tad, saņemot klienta iesniegumu, tiks veikta izmeklēšana, salīdzināti inkasācijas dati ar klienta iesniegumā norādīto summu un pārbaudīta bankomāta vadības sistēma,” atklāj V. Savicka, pēc kuras stāstītā izriet – ja šādas situācijas tiek risinātas veicot bankomāta inkasāciju un salīdzinot summas, tad, ja inkasācijas laikā pārpalikums bankomātā netiek konstatēts, nauda ir zudusi.

Tomēr izrādās, ka pēc palīdzības iespējams vērsties Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK), kura uzrauga komercbankas un to darbību.

„Bankomāts kā jebkura cita tehniska ierīce var kļūdīties un, saņemot klienta iesniegumu ar sūdzību, bankas pienākums ir izvērtēt katru konkrētu gadījumu un sniegt paskaidrojumu par notikušo. Gadījumā, ja klientam ir pamats šaubīties par bankas vai jebkura cita tirgus dalībnieka, kas ir pakļauts FKTK uzraudzībai, rīcības pamatotību, viņš var vērsties ar sūdzību arī FKTK. Katru sūdzību mēs izskatām individuāli, veicot pārbaudi, vai sūdzībā aprakstītājā gadījumā banka rīkojusies atbilstoši Kredītiestāžu likumā un citos banku darbību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajam,” atklāj FKTK pārstāve Marija Makareviča.
 

Abonē