"Subway": "McDonald's" un "Hesburger" nav mūsu konkurenti

© F64

Ātrās ēdināšanas ķēde "Subway" uzskata, ka tādi ātrās ēdināšanas zīmoli kā "McDonald's" un "Hesburger" nav viņu konkurenti, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" stāsta "Subway" ēstuves Merķeļa ielā un uzņēmuma "SUB Latvia" īpašnieki Timofejs Kočkins un Valters Ģērmanis.

Kā norāda Kočkins, lielā mērā var teikt, ka pēc piedāvājuma savstarpēji līdzīgāki konkurenti ir "Hesburger" un "McDonald`s". "Jo šo ēdinātāju piedāvājums ir kaut kādā ziņā līdzīgs - burgeri, frī kartupeļi. Savukārt "Subway" ir kaut kas cits."

"Uzskatām, ka "Subway" priekšrocība noteikti ir tā atšķirīgais piedāvājums ātrās ēdināšanas jomā. Proti, "Subway" piedāvājumā ir veselīgas un svaigas sviestmaizes. Patlaban piedāvājam 14 "Subway" sviestmaižu veidus," piebilst Ģērmanis.

"Subway" sviestmaizes sastāv no ēstuvē uz vietas ceptas maizes, kurā pēc izvēles var ielikt gaļu, svaigus salātus, dārzeņus, kā arī citas piedevas. "Subway" ir arī sviestmaizes veģetāriešiem. Tāpat "Subway" piedāvā piecu veidu cepumus, kas arī ir cepti uz vietas.

"Turklāt daudzi rīdzinieki zina, kas ir "Subway" un ko no tā sagaidīt. Tāpat arī pieļaujam iespēju, ka Rīgu apmeklēs daudz citu pilsētu un valstu iedzīvotāju, kuri noteikti zina "Subway" zīmolu un ēdienu piedāvājumu," atzīmē Kočkins.

Merķeļa ielas posmā starp Marijas ielu un Barona ielu patlaban darbojas vairāki ēdināšanas uzņēmumi - "McDonald's", "Kebab Fix", jūlijā durvis vērs "Hesburger" ēstuve, bet uz Merķeļa ielas un Barona ielas stūra šovasar plānots atvērt jaunu ēdināšanas vietu "Food&More".

Kā ziņots, ātrās ēdināšanas uzkodu zīmola "Subway" franšīzes bistro Merķeļa ielā 6, Rīgā, investēti ap 100 000 eiro. Bistro platība ir 149 kvadrātmetri. Latvijā šī ir otrā "Subway" ēstuve, ko izveidojuši viena no trīs "Subway" franšīzes dalībnieku uzņēmumiem Latvijā - SIA "SUB Latvia" īpašnieki Kočkins un Ģērmanis.

Kā ziņots, pirmo ātrās ēdināšanas ķēdes "Subway" ēstuvi Rīgā 27.jūnijā oficiāli atklāja viens no trīs "Subway" franšīzes dalībniekiem Latvijā - SIA "Submarine Latvia".

Pirmā "Subway" ēstuve Latvijā darbu sākusi Zigfrīda Annas Meierovica bulvārī 12, telpu platība ir 111 kvadrātmetri, no kā gandrīz trešdaļu aizņem virtuve, savukārt pārējā platība ir paredzēta apmeklētājiem. Šīs ēstuves izveidē investēti ap 100 000 eiro.

Tikmēr trešo "Subway" ēstuvi plānots atvērt šī gada augusta sākumā Grēcinieku ielā. To biznesa portālam "Nozare.lv" atklāja viena no trīs "Subway" franšīzes dalībnieku uzņēmumiem Latvijā - SIA "PLG Group" līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Nauris Liberts.

Viņš gan neatklāja, cik tieši lielas investīcijas ieguldītas ēstuves izveidē, taču atzīmēja, ka to apjoms pārsniedz 100 000 eiro.

"Subway" Latvijā darbojās īsu laiku arī pagājušā gadsimta 90.gados.

"Subway" saviem klientiem piedāvā tikai veselīgas un svaigas sviestmaizes, iztiekot bez frī kartupeļiem. Pēdējo divu gadu laikā "Subway" Eiropā atvēris aptuveni 500 jaunu restorānu gadā, savukārt nākamgad uzņēmums Eiropā plāno atvērt no 800 līdz 1000 jaunu tirdzniecības vietu.

Patlaban "Subway" tīklā Eiropā ir 4018 jauni veikali. Savukārt kopējais 1965.gadā dibinātā uzņēmuma restorānu skaits sasniedzis gandrīz 40 000. "Subway" apgrozījums Eiropā 2012.gadā palielinājās par 18% - līdz 1,57 miljardiem ASV dolāru (1,57 miljardiem eiro).

"Subway" ir viens no veselīgākajiem ātrās ēdināšanas konceptiem, kur katra sviestmaize tiek gatavota pēc pasūtījuma. Sviestmaižu pamatā ir dažādas maizes, kas ir svaigi ceptas katrā restorānā visas dienas garumā.

Kā liecina "Firmas.lv", Merķeļa ielas "Subway" franšīzes uzņēmums SIA "SUB Latvia" dibināts 2013.gada 3.oktobrī. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 3000 eiro. "SUB Latvia" īpašnieki ir Kočkins - 50% un Ģērmanis - 50%.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.