"NP Foods" šogad palielinājis eksportu par 30%

© f64

Pārtikas uzņēmumu vadības, tirdzniecības un loģistikas pakalpojumu uzņēmuma "NP Foods" eksporta apjomi šā gada pirmajā pusgadā salīdzinājumā ar attiecīgu laika posmu pērn pieauguši par 30%, savukārt kopumā šogad eksportu plānots palielināt vēl par 30%-40%, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja uzņēmumu eksporta direktore Ieva Jonsone.

Viņa arī atzina, ka īpašs pieaugums bijis grupas uzņēmumos AS "Laima" un AS "Staburadze", kur šokolādes segmenta eksports palielinājies par 39%, bet cepumu segmentā - par 52%.

Kopumā šajā gadā tiek plānots eksporta pieaugums 30%-40% apjomā, balstoties uz eksporta palielināšanu Krievijā un ASV, kā arī ieviešot jaunu produktu eksportu uz Eiropas Savienību (ES).
 
"Esam spējuši izvērst eksporta darbību Krievijas reģionālajās tirdzniecības ķēdēs Murmanskā, Petrozavodskā, Jekaterinburgā. Viens no pieprasītākajiem ir jaunais produkts cepumu segmentā "Selga Nature", ko sākām ražot sadarbībā ar Norvēģijas uzņēmumu "Kavli". Sadarbību ar Norvēģijas uzņēmumu plānojam attīstīt arī šogad, paplašinot produkcijas eksportu uz "Kavli" tirgiem, kā arī attīstot jaunu produktu ražošanu," sacīja Jonsone.
Viņa arī atzina, ka būtisks veikums eksporta paplašināšanā ir eksporta izvēršana uz ASV.
 
"Lai arī ASV tirgus ir piesātināts, izturam konkurenci, pateicoties ASV dzīvojošo tautiešu un NVS valstu emigrantu interesei par "Laimas" produkciju. Konkurēt gan kļuvis grūtāk pēc notikumiem Ukrainā, jo tirgū ieplūst daudz lētāku produktu gan no Krievijas, gan Ukrainas. Tomēr kā galvenais panākums ASV ir "Laimas" produktu tirdzniecību lidostu "duty free" zonās un militārajās bāzēs, kas ir ievērojams tirdzniecības tīkls ASV," atzina uzņēmuma pārstāve.
Arī bezalkoholisko dzērienu grupā, ko ražo "NP Foods" uzņēmums SIA "Gutta", 2014.gada pirmajā pusgadā eksports pieaudzis par 18%, eksportējot sulas un dzeramo ūdeni gan uz ES, gan citām pasaules valstīm.
"Šogad noslēgts jauns piegādes līgums NATO bāzēm, kas būtiski palielina dzeramā ūdens "Everest" eksportu. Pirmajā pusgadā jau eksportēti 785 000 litru šī ūdens, arī vietējā tirgū vasaras mēnešos pieprasījums pēc ūdens strauji palielinās," sacīja Jonsone.
Tāpat viņa norādīja, ka trīs gadu laikā plānota eksporta palielināšana no pašreizējiem 42% līdz 60% no kopumā "NP Foods" saražotās produkcijas apjoma.
"Plānojam paplašināt eksportu jau esošajiem sadarbības partneriem, kā arī apgūt Ķīnas tirgu. Ar saviem stendiem piedalīsimies lielākajās pasaules un Eiropas nozares izstādēs, kuras ir nozīmīga platforma gan zīmola atpazīstamībai, gan jaunu kontaktu iegūšanai," atzina Jonsone.
"NP Foods" izveidots 2009.gadā. Tā pamatkapitāls ir 802 000 latu (1,141 miljons eiro). "NP Foods" nodrošina vienotu vadību un attīstību grupas uzņēmumos AS "Laima", AS "Staburadze", AS "Gutta", SIA "Staburadzes konditoreja", SIA "Saldumu tirdzniecība" un SIA "NP Logistics". Kompānija nodarbina 148 darbiniekus.
"NP Foods" apgrozījums 2013.gadā bija 64,32 miljoni eiro salīdzinājumā ar 58,77 miljonu apgrozījumu pirms gada.
Kompānijas peļņa pērn bijusi 1,107 miljoni eiro salīdzinājumā ar 304 584 eiro peļņu 2012.gadā.
"NP Foods" īpašnieks ir Maltā reģistrētā sabiedrība "Nordic Partners Food Limited". Aģentūras LETA arhīva informācija liecina, ka 51% akciju Maltā reģistrētās sabiedrības īpašnieks ir Latvijas uzņēmējiem piederošā AS "Nordic Partners", kuras lielākais akcionārs ir Daumants Vītols.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais