Visaktīvāk eirovinjetes iegādājas Latvijas un Igaunijas pārvadātāji

© f64

Informatīvie plakāti par autoceļu lietošanas nodevas ieviešanu patlaban izvietoti uz visiem galvenajiem autoceļiem, iebraucot Latvijā, kā arī Rīgas, Ventspils un Liepājas ostās, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Satiksmes ministrijā.

Par autoceļu lietošanas nodevas nepieciešamību Latvijas teritorijā attiecīgu informējošu ceļa zīmju izgatavošanu un izvietošanu atbild "Latvijas Valsts ceļi".

Tāpat Satiksmes ministrija ar notām caur Ārlietu ministriju 47 valstu Transporta ministrijām nosūtījusi vēstules ar informāciju par to, ka Latvijā no 1.jūlija iekasēs autoceļu lietošanas nodevu kravas transportam virs 3,5 tonnām. Tās esot valstis, ar kurām ir noslēgti divpusējie līgumi par autosatiksmi.

Uz piektdienas, 27.jūnija, pēcpusdienu, "www.lvvignete.eu" jau bija veikts 191 nodevas maksājums, bet CSDD nodaļās - 65 maksājumi, kopējā samaksātā nodeva pārsniedza 60 000 eiro. Aktīvākie maksātāji esot no Latvijas un Igaunijas, bet ir arī no Lietuvas, Somijas, Polijas, skaidro ministrijā. Šodienas dati liecinot, ka kopējā nodevās samaksātā summa mājaslapā "www.lvvignete.eu" un CSDD nodaļās sasniegusi 150 000 eiro.

Uz "Nozare.lv" jautājumu, cik lielu uzcenojumu degvielas uzpildes stacijās par eirovinjetēm varēs uzlikt degvielas tirgotāji un kā atbildīgās institūcijas kontrolēs, lai tā nebūtu par augstu, Satiksmes ministrijā norāda, ka Ministru kabineta noteikumi nenosaka uzcenojuma apmēru, tāpat tas netiek noteikts noslēgtajos līgumos. "Taču ir skaidrs, ka katram komersantam veidojas savi izdevumi, sniedzot attiecīgus pakalpojumus. Ņemot vērā, ka nodevu samaksāt varēs, izmantojot vairāku komersantu pakalpojumus - Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD), degvielas uzpildes stacijas un muitas brokeru, pakalpojuma cena veidosies pēc tirgus principiem un to noteiks konkurence uzņēmēju vidū," skaidro ministrijā.

Kā ziņots, no otrdienas, 2014.gada 1.jūlija, Latvijā tiek ieviesta autoceļu lietošanas nodeva kravas transportlīdzekļiem, ko paredz Autoceļu lietošanas nodevas likums.

Autoceļu lietošanas nodevas likums Saeimā tika pieņemts 2008.gada 11.decembrī, tādējādi pārņemot Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada un 2006.gada direktīvas, kuras noteica infrastruktūras lietošanas maksu smagajiem kravas transportlīdzekļiem. Saeima, veicot grozījumus 2010.gada decembrī, nolēma, ka likuma spēkā stāšanās tiek noteikta 2014.gada 1.janvārī, taču pēc tam nodevas ieviešanas termiņš tika pagarināts par pusgadu.

Nodeva attieksies uz tiem kravas transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 3,5 tonnām un kuri paredzēti vai tiek izmantoti kravu autopārvadājumiem, un šo nodevu būs jāmaksā arī par ārvalstīs reģistrētiem transportlīdzekļiem.

Nodevas likmes aprēķinātas atkarībā no transportlīdzekļa pilnas masas, asu skaita, dzinēja ekoloģiskās klases, tās diferencētas pēc ceļu tīkla lietošanas ilguma - viena diena, viena nedēļa, viens mēnesis (30 dienas) un viens gads.

Autoceļu lietošanas nodevas likumā noteikti tie valsts galveno autoceļu posmi, par kuru lietošanu maksājama minētā nodeva. Ieņēmumus no nodevas plānots novirzīt autoceļu uzturēšanai, atjaunošanai un attīstībai.

Satiksmes ministrija vērš uzmanību, ka šī nodeva neattieksies uz vieglajiem automobiļiem un autobusiem.

Autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas, iekasēšanas un administrēšanas kārtība paredz, ka samaksāt nodevu varēs internetā portālā "www.lvvignette.eu", kā arī skaidrā naudā vai ar maksājumu karti pie pakalpojumu sniedzējiem. Nodevas maksājums interneta portālā būs bez papildu izdevumiem nodevas maksātājam. Portāls darbosies trijās valodās - latviešu, angļu un krievu.

Latvijā nodevu varēs samaksāt arī lielākajās degvielas uzpildes stacijās (DUS) un CSDD pakalpojumu sniegšanas vietās, gan skaidrā naudā, gan izmantojot maksājumu kartes. Izmantojot šo iespēju, jārēķinās ar papildu pakalpojuma maksu.

Nodevas samaksas kontroli veikts Valsts policija. Prognozētie valsts budžeta ieņēmumi no nodevas šogad plānoti četru miljonu eiro apmērā.

Svarīgākais