Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pieprasa pārtraukt izplatīt telekanālā LNT raidīto reklāmu, kur iedzīvotāji tiek aicināti lauzt līgumu ar SIA Lattelecom un kurā izmantots PTAC direktores Baibas Vītoliņas no konteksta izrauts citāts.
B. Vītoliņa dalībai reklāmā nav piekritusi un kopumā nosoda šādu biznesa praksi, īpaši patērētāju izmantošanu komersantu savstarpējo darījumu slēgšanā. Šāda komersanta rīcība ir klajš Reklāmas likuma pārkāpums, par ko draud administratīvs sods. PTAC aicina patērētājus būt apdomīgiem un nepieņemt pārsteidzīgus lēmumus par televīzijas operatoru maiņu. Tā kā telekanāli LNT un TV3 ir Latvijas Reklāmas asociācijas biedri, PTAC aicina Latvijas Reklāmas asociāciju izvērtēt savu biedru rīcības atbilstību apstiprinātajam Ētikas kodeksam un asociācijas mērķiem.
Šī gada 7.aprīlī PTAC saņēmis informāciju par mediju grupas "Modern Times Group" telekanālā LNT izplatīto reklāmu, kur iedzīvotāji tiek informēti par iespēju lauzt līgumu, kas slēgts ar SIA Lattelecom par elektronisko sakaru pakalpojumiem.
Reklāmā tiek izmantots fragments no PTAC direktores Baibas Vītoliņas viedokļa, kas tika sniegts speciāli mediju grupas "Modern Times Group " telekanāla TV3 raidījuma "Bez Tabu" sižetam. Pirmkārt, Baibas Vītoliņas teiktais ir izrauts no konteksta un tādējādi rada iespaidu, ka PTAC mudina patērētājus atteikties no SIA Lattelecom pakalpojumiem, kas neatbilst patiesībai. Otrkārt, B. Vītoliņa nav piekritusi teksta izmantošanai TV reklāmas klipam.
Saskaņā ar Reklāmas likuma 3.pantu reklāmai ir jābūt likumīgai, patiesai un objektīvai, tā veidojama saskaņā ar godprātīgu reklāmas praksi, kā arī tā nedrīkst mazināt sabiedrības uzticēšanos reklāmai, un tai ir jāatbilst godīgas konkurences principiem. Savukārt, Reklāmas likuma 4.panta otrās daļas 4.punktā ir noteikts, ka reklāmā ir aizliegts attēlot, izmantot vai citādi pieminēt fizisko personu (kā privātpersonu vai kā amatpersonu) vai tās īpašumu bez šīs personas piekrišanas. Ņemot vērā LNT izplatītās reklāmas saturu un to, ka PTAC direktore Baiba Vītoliņa nav piekritusi līdzdalībai LNT izplatītajā reklāmā, PTAC uzskata, ka konkrētajā gadījumā reklāmā ir pārkāptas visas Reklāmas likuma 3.pantā noteiktās reklāmas likumīguma prasības, kā arī izdarīts Reklāmas likuma 4.panta 4.punkta pārkāpums.