Satiksmes ministrijas (SM) vadībā izveidotā starptautiskā iepirkuma komisija 15. decembrī sākusi vērtēt desmit iesniegtos piedāvājumus par Rail Baltica projekta izpētes veikšanu.
Iepirkums lielu interesi izraisījis ārvalstu uzņēmumos, jo piedāvājumi saņemti no Spānijas, Lielbritānijas, Somijas, Francijas, Vācijas un, protams, arī no Latvijas uzņēmumiem.
Starptautiskā iepirkuma komisija, kurā ir pārstāvji no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas, cer darbu pabeigt līdz nākamā gada sākumam, kad arī tiks paziņots konkursa uzvarētājs. Rail Baltica projekta izpēte jāveic 10 mēnešu laikā no līguma noslēgšanas.
Pētījuma galvenie mērķi ir noskaidrot: vai atsevišķa 1435 mm platuma dzelzceļa līnija ir ekonomiski un finansiāli pamatota; vai ir izdevīgāk būvēt jaunu 1435 mm līniju paralēli blakus esošajai 1520 mm līnijai vai jaunu maršrutu; kādas izmaksas un kādi ieguvumi tiktu radīti katrai no iesaistītām valstīm; iespējamais projekta īstenošanas periods u.c. Atbildes uz šiem jautājumiem nodrošinās Baltijas valstu valdībām un Eiropas Savienībai visaptverošu un pamatotu bāzi turpmāko lēmumu pieņemšanai par detalizētiem tehniskiem pētījumiem nacionālā līmenī.
Tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādes kopējās izmaksas plānotas aptuveni 1 miljons eiro, un katra no Baltijas valstīm segs vienu trešo daļu no izdevumiem. Rail Baltica projekta izpēte ir iekļauta 2007.gada Eiropas transporta tīkla (TEN-T) programmā, ko apstiprinājusi Eiropas Komisija, piešķirot projekta īstenošanai līdzfinansējumu no TEN-T budžeta 50% apmērā. Projekta nacionālo līdzfinansējumu 50% apmērā paredzēts nodrošināt no katras valsts budžeta līdzekļiem.
Jau ziņots, ka interesenti līdz šā gada 15.decembrim varēja iesniegt savus piedāvājumus SM.