Lojalitātes akcijas Latvijas pircējiem maksā dārgāk nekā Igaunijā

Daļa pircēju aizraujas ar lielveikalu lojalitātes uzlīmju krāšanu, pat neiedomājoties, ka tieši tādu pašu produktu varētu nopirkt citā veikalā ātrāk, vienkāršāk un atsevišķos gadījumos arī lētāk.

Salīdzinot divu identisku akciju noteikumus viena un tā paša zīmola lielveikalā Latvijā un Igaunijā, Neatkarīgā secināja, ka Latvijā par akcijas uzlīmēm ir jāiztērē krietni lielāka summa nekā Igaunijā, taču tas nenozīmē, ka pie mums tās būtu mazāk populāras.

Šobrīd Rimi lielveikalos gan Latvijā, gan Igaunijā norisinās lojālitātes akcija Fontignac trauku iegādei. Latvijā vienu uzlīmi var saņemt, iztērējot 7 eiro, Igaunijā – 5 eiro. Lētāko preci – divu cepamo trauciņu komplektu – igauņi var iegādāties, sakrājot 40 uzlīmju, tas ir, par šajā veikalu tīklā iztērētiem vismaz 200 eiro, piemaksājot vēl 2,49 eiro. Latvijā identisks trauku komplekts Rimi nopērkams par 30 uzlīmēm, tas ir, iztērējot vismaz 210 eiro (nerēķinot, ka līdz gadumijai vienas uzlīmes vērtība bija vēl augstāka – 5 lati) un piemaksājot 2,83 eiro. Savukārt dārgāko šīs akcijas preci – čuguna katlu – Latvijas iedzīvotāji var iegādāties, papildus uzlīmēm piemaksājot 56,90 eiro, Igaunijas iedzīvotāji – par 9 eirocentiem vairāk.

SIA Rimi Latvia vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Laura Podskočija šīs atšķirības skaidroja ar tirgus īpatnībām. «Summa, no kuras sākot, ir iespējams saņemt vienu akcijas uzlīmi, ir atkarīga no dažādiem faktoriem, piemēram, pircēju pirkuma groza lieluma un tamlīdzīgi,» sacīja L. Podskočija. To, vai arī nākamā Rimi lojalitātes akcija Igaunijas iedzīvotājiem būs izdevīgāka nekā pircējiem Latvijā, Rimi pārstāve neatklāja, piebilstot, ka šobrīd sīkāku informāciju uzņēmums nevar sniegt, «lai tas drīzāk nāk kā pārsteigums pircējiem».

Arī Maxima lojalitātes akcijā Berghoff trauku iegādei vienu uzlīmi var saņemt par pirkumu, kas pārsniedz 7 eiro. Igaunijas Maxima veikalos pašreiz norisinās akcija Dormeo produkcijas iegādei, kurā viena uzlīme tiek piešķirta par 10 eiro lielu pirkumu. Arī Maxima pagaidām neatklāj nākamās akcijas noteikumus. «Lēmumi par šīm akcijām tiek pieņemti, ņemot vērā tirgus situāciju, mūsu pircēju pirktspēju, kā arī katras akcijas preces specifiku. Pašlaik gan vēl nav skaidrības par to, kāda un kad varētu būt nākamā uzlīmju akcija, taču patlaban neredzam iemeslu, kādēļ būtu jāpaaugstina esošā vienas uzlīmes saņemšanas robeža,» Neatkarīgajai sacīja Maxima Latvija komunikācijas vadītājs Jānis Beseris.

IKI lielveikali pircēju pievilināšanai savukārt izvēlējušies citu taktiku – uzlīmju vietā tiek piešķirts lojalitātes čeks, kuru var izmantot vienas lojalitātes preces iegādei.

Neatkarīgās lasītāja Antra šo lojalitātes čeku izmantoja, lai nopirktu mizošanas nazi. «Pat ar visu atlaidi cena nebija no zemākajām. Taču, tā kā man tāds bija vajadzīgs, reizē ar citiem pirkumiem iegādājos arī šo nazi,» Neatkarīgajai savā pieredzē dalījās Antra. Pārnākusi mājās un kārtīgi ieskatījusies čekā, viņa pārsteigta secināja, ka par lojalitātes čeka izmantošanu viņai likts piemaksāt. «Maksa par čeka izmantošanu bija simboliska – 1 eirocents, taču vienalga tā ir visai dīvaina izpratne par lojalitāti un pircēju piesaistīšanu. Turklāt ne veikalā, ne arī veikala mājaslapā nav informācijas, kas brīdinātu pircējus par šādu prasību,» sašutusi teica Antra.

SIA Palink mārketinga vadītājs Raimonds Janševskis Neatkarīgajai skaidroja, ka IKI lojalitātes programmā pircējiem par preci nekas papildus nav jāmaksā, tāpēc arī šī informācija par 1 eirocenta maksas uzrādīšanu pirkuma čekā nekur nav norādīta. «Diemžēl tehniski nav iespējams lojalitātes čeka svītru kodu kasē noskanēt nulles vērtībā, tāpēc mūsu risinājums šai situācijai ir tāds, ka faktiski čekā norādām preces cenu ar atlaidi, no tās atņemot vēl vienu eirocentu, kurš pēc tam pieskaitās atpakaļ kā summa par noskanēto lojalitātes čeka svītru kodu. Kopsumma no tā nemainās – pircējs par preci samaksā to cenu, kas attiecīgi norādīta akcijā,» skaidroja R. Janševskis.