Braucieni ar taksometriem izmaksā lētāk, nekā dienesta automašīnas izmantošanas izdevumi

Pēc vadošo Rīgas taksometru parku RedCab, Baltic Taxi un Smile Taxi datiem automašīnu nodoklis ir radījis paaugstinātu interesi par taksometru kompāniju piedāvātajiem pakalpojumiem korporatīviem klientiem. Pēc kompānijas Smile Taxi veiktā pētījuma, ir redzams, ka taksometru pakalpojumu gala summa ir ievērojami mazāka nekā dienesta automašīnas iegādāšanās izdevumi.

"Sakarā ar transportlīdzekļu ikgadējās nodevas palielinājumu un ierobežojumiem izmantot dienesta automašīnu personīgām vajadzībām, palielinās taksometru izmantošanas pievilcība. Protams, tas ir jāizvērtē stipri individuāli," secina "Rīgas Taksometru parks" AS (RED CAB) tehniskais direktors Kaspars Muižnieks. "Galvenais izvērtējamais faktors ir uzņēmuma darbības diapazons. Ja tie ir daudzi, samērā īsi pārbraucieni pa pilsētas centru, tad šī izvēle ir pievilcīga salīdzinājumā ar sava transporta izmantošanu."

Trīs vadošas taksometru kompānijas RedCab, Baltic Taxi un Smile Taxi aizņem 25% tirgus. Viņu dati liecina, ka arvien vairāk uzņēmumu interesējas par taksometru korporatīvo pakalpojumu izmantošanu. Pirmkārt, to var skaidrot ar automašīnu nodokļa palielināšanos. Otrkart tas ir loģiski, piemēram ārzemēs, dienesta autoparka uzturēšanas iemesli vienmēr ir ļoti pamatoti. Aprēķini rāda, ka uzņēmumam, kurš nespecializējas autopārvadājumu jomā, šodien personīgo automašīnu iegādāšanās, radīs tikai zaudējumus.

"Uz doto brīdi valsts vadošie taksometru parki piedāvā kvalitatīvus pakalpojumus ar jaunām automašīnām par ļoti demokrātiskām cenām. Ja ņem vērā automašīnu nodokļa palielināšanos, tad taksometru pakalpojumu izmantošana kļūst par vislabāko alternatīvu. Mūsu ekonomiskajā situācijā ir nepieciešams uzmanīgi skaitīt naudu. Man prieks, ka daudzi to ir sākuši saprast un aicinu pārējos uzņēmumus sākt to darīt, " - norāda Jānis Naglis, Baltic Taxi.

Pēc Smile Taxi aprēķiniem, ikmēneša izdevumi par dienesta automašīnām, ņemot vērā nobraukumu 10 000km gadā, sastāda apmēram 517Ls mēnesī. Pie tam, taksometram ikmēneša izdevumi ir mazāki (Smile Taxi piemērs): veicot 6 braucienus katru darba dienu un 10 000km gadā - 463Ls/mēnesī.

"Galīgie skaitļi ievērojami atšķiras, taksometra izmantošanas izdevīgums ir acīmredzams." skaidro Aleksejs Ignatjevs, Smile Taxi. "Saprotams, ka taksometra izmantošanas ērtums un labums ir lielāks. Zūd nepieciešamība pēc dienesta stāvvietām. Darbinieks var strādāt brauciena laikā, izmantojot datoru vai mobilo telefonu. Taksometrs tiek apmaksāts tikai tik ciktāl tas ir nepieciešams, savukārt dienesta automašīna ir piesasitīta konkrētam darbiniekam un var atrasties dīkstāvē. Pie kam taksometru dienests piedāvā atskaiti par darbinieka kustību maršrutu."

Smile Taxi aprēķinu dati - jaunas automašīnas aprēķini, kuras vērtība ir 12 000Ls: maksājums par operatīvo līzingu - 190Ls/mēnesī; Kasko par 5 gadiem - 2200Ls vai 36Ls/mēnesī; OCTA, tehniskā apskate un nodoklis (tiks paaugstināts dubultā) - 220Ls gadā vai 19Ls/mēnesī; automašīnas tehniskā apkalpošana (profilakse, riepu maiņa, mazgāšanas šķidrums, automašīnas mazgāšana utt.) - 400Ls gadā vai 33Ls/mēnesī; jaunais nodoklis par dienesta automašīnu - 85Ls/mēnesī; maksas stāvvietas un iebraukšana Jūrmalā - 100Ls/mēnesī; degviela (ņemot vērā nobraukumu 10 000km gadā un degvielas patēriņš 9L/km) - 648Ls gadā vai 54Ls/mēnesī . Gala rezultāts - 517Ls mēnesī.