Par paralēlo cenu atspoguļošanu PTAC oktobrī saņēmis 180 sūdzības, visvairāk - par cenu kāpumu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) par paralēlo cenu atspoguļošanu latos un eiro oktobrī saņēmis 180 sūdzības. No tām 109 sūdzības bija par cenu pieaugumu, 31 - par nekorektu konvertāciju, 37 - par cenu nenorādīšanu abās valūtās, preses konferencē informēja PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

PTAC direktore vērtēja, ka sūdzību ir daudz. Igaunijā visā paralēlo cenu atspoguļošanas periodā tika saņemta 71 sūdzība, kamēr Latvijā pirmajā mēnesī jau 180 pretenzijas.

Reaģējot uz saņemtajām sūdzībām, PTAC veica 31 pārbaudi, un 24 gadījumos pārkāpumi ir novērsti.

Daļa sūdzību tiek nosūtītas Konkurences padomei. Šai institūcijai tiek nosūtītas pretenzijas par cenu pieaugumu, ja ir identificējams objekts, par ko iedzīvotājs sūdzas, skaidroja Vītoliņa.

Savukārt, ja sūdzība par cenu pieaugumu saņemta par uzņēmumu, kas iesaistījies iniciatīvā "Godīgs eiro ieviesējs", šie gadījumi tiek vērtēti no negodīgas komercprakses aizlieguma likuma viedokļa, uzņēmumam tiek prasīti paskaidrojumi.

Kā ziņots, cenu paralēlās atspoguļošanas periods latos un eiro sākās oktobra sākumā un ilgs līdz nākamā gada jūnija beigām.

Aprēķinot cenas, uzņēmumi drīkst izmantot tikai oficiāli noteikto valūtas kursu - viens eiro ir 0,702804 lati. Aprēķinos jāievēro matemātiskie pārrēķināšanas principi.

Ekonomika

Saistībā ar e-adreses problēmām ir apzinātas amatpersonas, kuras nav atbildīgi pildījušas savus darba pienākumus, un tām līdz pirmdienai, 16.decembrim, ir jāiesniedz rakstiski paskaidrojumi, žurnālistus piektdien informēja Valsts digitālās attīstības aģentūras (VDAA) direktors Jorens Liops.

Svarīgākais