Swedbank dati rāda, ka šī gada deviņos mēnešos, salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, privātpersonu auto līzinga tirgus audzis par 25%. Vispieprasītākie ir 5 līdz 7 gadus veci spēkrati.
“Auto līzingā patlaban izvēli pamatā nosaka tādi racionālie kritēriji kā tehniskā komplektācija un cena. Vienlaikus ir novērojama jauna tendence - iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas neklātienes risinājumus līzinga noformēšanai. Priekšroka tiek dota iespējai kārtot visus ar līzingu saistītos jautājumus internetbankā - no pieteikšanās līzingam un izmaiņu veikšanas līdz pat saistību dzēšanai,” saka Kaspars Sausais, Swedbank Privātpersonu līzinga atbalsta nodaļas projektu vadītājs.
Joprojām līzinga tirgū dominē lietotas automašīnas - aptuveni 75% no visiem līzinga darījumiem privātpersonām bijuši lietoto auto segmentā. Īpaši aktīva auto tirdzniecība noris tieši starp privātpersonām. Swedbank dati rāda, ka aptuveni 70% gadījumos auto pārdevējs ir privātpersona.
Savukārt izmaiņas starp iecienītākajiem auto šogad nav novērojamas - šī gada pirmajos deviņos mēnešos iedzīvotāji visvairāk iegādājušies Volvo, Volkswagen un BMW markas automašīnas.