Otrdiena, 19.marts

redeem Jāzeps

arrow_right_alt Ekonomika

"Lidl" lētums Lietuvā ir nedaudz pārspīlēts

© Dmitrijs SUĻŽICS, F64 Photo Agency

Kamēr Vācijas zemo cenu veikals “Lidl” kavējas ar ienākšanu Latvijas tirgū, daļa Lietuvas pierobežā mītošo Latvijas iedzīvotāju ar nepacietību gaidīja robežu atvēršanu, lai dotos ierastajā iepirkšanās tūrē uz Lietuvas veikaliem. Šauļu iedzīvotāji pat jokoja, ka viņiem nevajadzēja lasīt ziņas par robežas atvēršanu, jo par to liecinājusi veikalos atkal skanošā latviešu valoda.

Viesojoties Šauļos, ielūkojos “Lidl” veikalā, lai redzētu, kādas tajā ir cenas. Lētākais sviests (82%) maksāja 5,82 eiro kilogramā, piens (3,5%) ‒ 0,69 eiro kilogramā, cukurs - 0,69 eiro kilogramā, kartupeļi ‒ 0,27 eiro kilogramā, bet jaunie kartupeļi - 0,99 eiro kilogramā. Atgriezusies Rīgā, vakarā ielūkojos “Rimi” un “Maxima” veikalos. Jāteic, ka Latvijā dažus produktus, piemēram, sviestu, cukuru un jaunos kartupeļus varēja nopirkt lētāk.

“Lidl” ar veikalu atvēršanu nesteidzas

Par veikalu atvēršanas plāniem Latvijā “Lidl” paziņoja pirms diviem gadiem - 2018. gada pavasarī. Tiesa, runas par šīs veikalu ķēdes iespējamo ienākšanu klīda iepriekš, jo ar “Lidl” saistīti uzņēmumi jau 2017. gadā sāka zemes gabalu uzpirkšanu un plānu saskaņošanu ar vietējām būvvaldēm. 2018. gada rudenī “Lidl” sāka būvēt loģistikas centru Dreiliņos, ko bija plānots nodot ekspluatācijā 2020. gada sākumā, līdz ar vismaz 10 veikaliem visā Latvijā. Kā Neatkarīgajai toreiz uzsvēra “Lidl Lietuva” vadītājs un projekta attīstītājs Latvijā un Igaunijā Radostins Rusevs-Peine, desmit veikali ‒tas ir minimums, kas ir nepieciešams, lai varētu darboties. Tobrīd viņš neizslēdza iespēju, ka pirmajā atvēršanas kārtā varētu būt pat vairāk veikalu.

Pašlaik ekspluatācijā Latvijā ir nodotas piecas “Lidl” veikalu ēkas - trīs Rīgā, pa vienai Jēkabpilī un Liepājā. Jaunākā no tām ir ēka Rīgā, Lubānas ielā 113A. “Lidl Latvija” uzsver, ka turpina aktīvi strādāt pie sava veikalu tīkla veidošanas Latvijā.

“Līdz ar šī veikala būvniecību, esam veikuši arī plašus tuvākās teritorijas apzaļumošanas darbus. Esam iestādījuši kociņus, lai veidotu patīkamāku vidi “Lidl” darbiniekiem, klientiem un apkaimes iedzīvotājiem. Lepojamies ar Lubānas ielā padarīto un aktīvi turpinām strādāt, lai jau drīzumā pabeigtu vēl vairākus “Lidl” veikalus Latvijā,” par paveikto stāsta “Lidl Latvija” nekustamo īpašumu departamenta vadītājs Aldis Riekstiņš.

Cena joprojām svarīga

To, ka Latvijas iedzīvotājiem cenas un kvalitātes attiecība ir svarīga, liecina “Maxima Latvija” pētījuma dati.

“Ņemot vērā, ka pārtika Latvijas iedzīvotājiem joprojām veido proporcionāli ļoti lielu ikdienas izdevumu daļu, pārtikas cenas faktoram ir būtiska loma sabiedrības pirkšanas paradumos ‒ pētījuma dati liecina, ka ar katru gadu pieaug to cilvēku skaits, kuri veikalu ikdienas pirkumiem izvēlas pēc zemākās cenas.

Ņemot vērā šī brīža ekonomisko situāciju un prognozējamo lejupslīdi, iedzīvotāju makos ir aizvien mazāk brīvo līdzekļu, tāpēc šāda tendence, visticamāk, saglabāsies,” norāda “Maxima Latvija” vadītājs Viktors Troicins. Pētījuma centra SKDS direktors Arnis Kaktiņš, analizējot jaunākā “Maxima mazumtirdzniecības kompasa” pētījuma rezultātus, uzsvēra, ka lielai iedzīvotāju daļai (77,5%) pēdējā gada laikā palielinājušies izdevumi pārtikas iegādei: “Ņemot vērā, ka 22% respondentu norādījuši, ka arī viņu ienākumi pēdējā gada laikā ir samazinājušies, cilvēki arvien vairāk būs spiesti meklēt iespējas samazināt ikdienas tēriņus. Kopumā sabiedrībā pastāv cieša korelācija starp cenu un kvalitāti, taču preces cena sabiedrības acīs ne vienmēr būs svarīgākais kvalitātes nosacījums ‒ atzīstot, ka kvalitatīvi produkti mēdz maksāt dārgāk, pircēji nav gatavi paļauties tikai uz šo aspektu, jo dažkārt dārgi mēdz maksāt arī nekvalitatīvi produkti. Turklāt pastāv arī virkne citu svarīgu kritēriju,” ar secinājumiem dalās eksperts.