Tirdzniecības centrs Rīgā ar mākslīgā intelekta palīdzību ietaupījis teju 118 000 eiro

© Dāvis Ūlands / F64

Tirdzniecības centrs "Origo" 2024.gadā, izmantojot mākslīgā intelekta risinājumu "R8 Digital Operator", ir samazinājis energoresursu izmaksas par 117 569 eiro, aģentūru LETA informēja tirdzniecības centrā.

Uzņēmumā norāda, ka būtiski uzlaboti arī ēkas energoefektivitātes rādītāji un samazināts CO2 emisiju apjoms, veicinot operacionālo efektivitāti un samazinot ietekmi uz vidi.

Tostarp elektrības patēriņš samazināts par 13%, bet siltuma patēriņš - par 21,7%.

Uzņēmuma "Linstow Baltic" un "Origo" komercdirektore Evija Majevska norāda, ka mākslīgā intelekta risinājums ļāvis uzņēmumam sasniegt konkrētus un izmērāmus rezultātus, būtiski samazinot energoresursu patēriņu, kā arī izmaksas. Viņa atzīmē, ka šī tehnoloģija norāda uz nepieciešamību pēc gudras pārvaldības un inovācijas, kas rada augstu operacionālo efektivitāti un pozitīvu ietekmi uz vidi.

"R8 Digital Operator" mākslīgā intelekta risinājums tirdzniecības centrā "Origo" un biznesa centrā "Origo One" tika ieviests 2022.gada maijā, lai atbilstoši tidzniecības centra ilgtspējīgas attīstības stratēģijai būtu iespējams daudz efektīvāk izmantot energoresursus un mazināt to patēriņu. Ar mākslīgā intelekta risinājumu "Origo" inženiersistēmu darbība tiek pārvaldīta automatizēti, nodrošinot apkures, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēmu monitoringu un automātisku regulēšanu, tādējādi īstenojot telpu mikroklimata sistēmu regulāciju patstāvīgi komfortablu vides apstākļu uzturēšanai.

Tirdzniecības centra "Origo" īpašnieks SIA "Linstow" 2023.gadā strādāja ar 11,04 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 17,9% vairāk nekā 2022.gadā, bet uzņēmuma peļņa pieauga vairākkārt un bija 2,317 miljoni eiro.

"Linstow" reģistrēts 1996.gadā un uzņēmuma pamatkapitāls ir 61,149 miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Norvēģijas "Linstow".