"Labieša" īpašnieks: Nākamais gads alus ražošanas nozarē varētu būt bankrotu gads

© unsplash.com

Latvijā nākamais gads alus ražošanas nozarē varētu būt bankrotu gads, samazinoties vietējo ražotāju skaitam, aģentūrai LETA prognozēja alus ražotāja SIA "Zlaukts", kas strādā ar zīmolu "Labietis", līdzīpašnieks Reinis Pļaviņš.

Viņa ieskatā viesnīcu, restorānu un sabiedriskās ēdināšanas sektora (HoReCa) nozare ir uz sabrukuma sliekšņa, kas varētu ietekmēt arī vietējo alus ražotāju skaita samazinājumu. Tāpat izaugsme alus ražošanas nozarē 2025. gadā noteikti nav sagaidāma.

Kā labu tendenci, kas sniegs pozitīvu devumu arī nākotnē, Pļaviņš minēja prasību pēc alus un citu pārtikas produktu izcelsmes norādīšanas lielveikalu plauktos, piebilstot, ka būtu nepieciešams līdzīgu principu ieviest arī krogos un restorānos, kur bieži, piemēram, "Madonas" vai "Lielvārdes" alus tiek pasniegts kā vietējais alus.

Patlaban HoReCa nozarē dominē lielās starptautisko alus darītavu grupas, kuras, manipulējot ar nozares pastāvīgo apgrozāmo līdzekļu trūkumu, ierobežo vietējo alus darītavu iespējas piegādāt alu kafejnīcām un bāriem, akcentēja "Zlaukts" līdzīpašnieks.

Viņš uzsvēra, ka šīs problēmas risināšanai nepieciešamas būtiskas izmaiņas, un pievienotā vērtības nodokļa (PVN) samazināšana HoReCa nozarei palīdzētu pakalpojumiem kļūt pieejamākiem.

Pļaviņš arī skaidroja, ka alus nozare tradicionāli mainās lēni, jo alus ražošana prasa lielus ieguldījumus ražošanas iekārtās, kā arī nozarē ir diezgan gari apgrozījuma cikli.

"Zlaukts" 2023. gadā strādāja ar 1,134 miljonu eiro apgrozījumu un 28 961 eiro zaudējumiem, liecina "Firmas.lv" informācija.

Kompānija reģistrēta 2013. gadā, un tās pamatkapitāls ir 30 000 eiro. "Zlaukts" īpašnieki ir Līga Pļaviņa (33,33%), Edgars Melnis (33,33%) un Pļaviņš (33,33%).

Bizness

Raugoties uz šķēršļiem IKT risinājumu ieviešanā, uzņēmumu vadītāji visbiežāk – 61 % – norādījuši, ka viņu biznesam tie nav nepieciešami, liecina elektronisko sakaru un IKT pakalpojumu sniedzēja “Bite Latvija” un pētījumu centra SKDS pētījuma “Uzņēmēju digitālā drošība un pārliecība Latvijā” dati. Savukārt Latvijas IT klasteris / Eiropas Digitālās inovācijas centrs ir novērojis, ka Latvijas uzņēmumi, īpaši mazie, nereti apjūk un nespēj nodefinēt prioritātes un stratēģisko redzējumu savai digitālajai attīstībai.

Svarīgākais