Igaunijas modes industrijā ir beidzies laikmets: Harju apgabaltiesa pasludināja par bankrotējušu AS Baltika meitasuzņēmumu un slavenā zīmola Ivo Nikkolo mazumtirgotāju Baltman OÜ. Par to ziņo Postimees.
Maza melna kleita, skropstu tuša un mētelis - tieši šāda ir perfekti melnā trijotne, un kamēr vieni rudenī gaismas trūkumu kompensē ar košākām krāsām, citi paliek uzticīgi monohromam un visu nokrāsu melnai.
Daudzas sievietes labprātāk valkā matus skaistā frizūrā un šņaukājas, nevis ģērbjas atbilstoši laikapstākļiem, jo cepure var izraisīt matu apjoma zudumu un to taukainību. Turklāt staigāt bez cepures bieži nozīmē arī saaukstēšanos. Tomēr pareizas cepures izvēle var pasargāt matus un veselību.
Latvijas pelēkajam veltītu derētu izdot atsevišķu pantoņu albumu, lai nekļūdīgi orientētos Latvijas pelēkajam veltītu derētu izdot atsevišķu pantu albumu, lai nekļūdīgi orientētos visā to daudzveidībā un smalkumā – kā nekā pat pasaules modes nami atzīst pelēko par vienu no labākajiem toņiem, kas tieši šajā sezonā ir neaizstājams.
Uzņēmēja, spilgtā un sievišķīgā zīmola "Amoralle" izveidotāja Inese Vakse "Instagram" kontā ir dalījusies ar skumju ziņu - zīmolam, kas tikai izveidots pirms gandrīz 20 gadiem, ir pienākušas beigas.
Viena no neparastākajām leģendām par cepuri ir saistīta ar slaveno Borsalino zīmola cepuru namu. Mīts vēsta, ka minētā ražotāja cepures autentiskumu un kvalitāti varēja viegli pārbaudīt, sarullējot to tūtiņā un izvelkot cauri laulības gredzenam. Īsta Borsalino cepure pat pēc šīs manipulācijas nezaudētu savu formu un izskatu.
Rudens jau rit pilnā sparā, un, lai gan saule vēl priecē, āra temperatūra jūtami pazeminās, dzestram gaisam sākot diktēt mums savus noteikumus. Jāatzīst gan, ka kārtīgām ziemas jakām vēl ir par agru, savukārt ar jakām un džemperiem nu ir par maz. Uzmanības centrā nāk visa veida baikeru jakas, trenči un plānie mēteļi, sportiskās parkas un klasiskie bomberi.
2025.gada rudens solās būt lietains, tāpēc uzticams virsējais apģērba slānis ir obligāts. Vīrieši bieži svārstās starp klasisku trenčmēteli un praktisku jaku. Abām iespējām ir savas priekšrocības.
Sezonas jauna soma var būt tikpat iedvesmojošs pirkums kā jauns apavu pāris. Lai gan mode aizvien piedāvā ko nebijušu, šogad uzsvars tomēr ir praktiskums, protams, ar pāris izņēmumiem.
Līdz ar rudens iestāšanos esam spiesti atteikties no virknes komfortablu un ierastu lietu, tajā skaitā arī vaļējiem apaviem, tā vietā dodot priekšroku kedām un puszābakiem, lai gan laikapstākļi pieļauj sandales un pat īsās piedurknes.
Ne velti saka, ka viss jaunais ir tikai labi aizmirsts vecais. Vai mūsdienās vēl ir viegli pārsteigt vai radīt ko pilnīgi jaunu? Pat tad, ja modes pasaule ik sezonu rada aizvien jaunas tendences, tas vēl nebūt nenozīmē, ka tas ir kas kardināli jauns un neredzēts. Tomēr ir lietas, kas savu aktualitāti nezaudē, un šī sezona šķiet ir tam īstākais pierādījums.
Kad modes pasaule katru sezonu nāk klajā ar jaunām tendencēm, ir viegli noticēt, ka vajadzīgs jauns garderobes saturs. Bet patiesībā - daudz kas no "jaunā" jau ir tavā skapī!
Rudens 2025. gadā atnes līdzsvaru starp komfortu, klasiku un vieglu retro noskaņu. Lūk, piecas aktuālās tendences, kuras, visticamāk, jau glabājas tavā apģērbu plauktos - tikai vajag tos no jauna pārlūkot, raksta “Harper’s Bazaar”.
Aizsaulē aizgājušais dizaineris Džordžo Armani deva norādījumus mantiniekiem pakāpeniski pārdot revolucionāro modes namu, ko viņš izveidoja pirms 50 gadiem, vai arī censties kotēt tā akcijas tirgū, teikts viņa testamentā, tādējādi aizsākot sacensību par viena no pasaulē pazīstamākajiem zīmoliem kontroli un veicot būtiskas pārmaiņas uzņēmumā, kas ļoti aizsargā savu neatkarību un itāļu saknes, ziņo reuters.com
Šā gada rudens ir iesācies ar pārmaiņām - sākumā septembrim netipiski silta laika iestāšanās, ko cītīgi gaidījām visu vasaru, tad visai drosmīgas, pat negaidītas tendences modes namu rudens ziemas kolekcijās un leģendārā modes dizainera Džordžo Armani aiziešana.
Modes mākslinieks no Rīgas Fjodors Podgornijs, viņš arī viens no Londonas modes zīmola "Fyodor Golan" izveidotājiem, “Radio Pieci” ēterā stāsta par sava zīmola panākumiem pasaules modes tirgū.
Itāļu modes dizaineris Džordžo Armani ir miris. Viņam bija 91 gads. Armani mierīgi aizgāja mūžībā tuvinieku ieskauts, teikts Armani uzņēmuma paziņojumā.
Krāsai modē ir dziļa psiholoģiska un kultūras nozīme - tā ne tikai izraisa emocijas, bet arī spēj ietekmēt mūsu uztveri un mārketinga pasaulē pat pirkšanas lēmumus, lai kā to gribētos noliegt. Pantone institūts katru gadu prognozē modes krāsu tendences un izvēlas kādu gada krāsu. Katrai krāsai ir savs unikāls traktējums, kā arī simboliska nozīme.