"Mani nebeidz pārsteigt, ka igauņi laikam ir izvēlējušies tādu īpatnēju stratēģiju cilvēku piesaistīšanai saviem veikaliem – Igaunijā, kas ir uz ziemeļiem, dārzeņi, kas ir zemo cenu grozā, ir lētāki nekā Latvijā un Lietuvā," TV24 sacīja Agroresursu un ekonomikas institūta Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja Ingūna Gulbe.
Lietuva ir uz dienvidiem, un vajadzētu būt labāk, un tas nozīmē, ka tā ir igauņu mārketinga stratēģija, ka viņi iedzīvotājus veikalos ieaicina ar lētiem dārzeņiem, ir pārliecināta I. Gulbe.
"Pārējo produktu cenas, ja skatās Latviju, Lietuvu un Igauniju, ir daudzmaz līdzīgas. Igaunijā daži produkti, neskatoties uz PVN, kas viņiem ir lielāks nekā mums, ir lētāki, bet pa gabalu ir redzams, ka viņiem lētie produkti ir lētāki, bet tie, kas vairs nav pamatprodukti, ir stipri, stipri dārgāki," sacīja I. Gulbe.
Kā piemēru viņa minēja brī sieru "President", kura 625 gramu iepakojums pie mums maksā aptuveni divus eiro sešdesmit, bet Lietuvā un Igaunijā tas ir sen pāri trīs eiro - par eiro dārgāks nekā pie mums.
"Dārgajām precēm viņiem uzcenojums ir lielāks, bet ir jāsaprot, ka tam tā ir jābūt, jo arī tirgotājam beigās ir jānopelna. Kādu produktu viņš tirgo pa nullēm vai ar zaudējumiem, bet kādam citam produktam tiks uzlikts uzcenojums," skaidroja I. Gulbe.