Par paRRRtizānu mārketingu Rīgas ielās

Būs pagājusi kāda nedēļa vai pat divas, kopš Rīgas ielās parādījušās aizsargkrāsas uzlīmes, uz kurām izlasāms bravūrīgs aicinājums ieviest armijas disciplīnu galvaspilsētas birokrātu rindās.

[Blogs pārpublicēts no vortāla 7guru.lv]

Pārspīlētā centībā kāds ar tām aplīmējis teju visus stūrus pilsētā – „izdaiļotas” autobusu pieturu rūtis, aplīmētas veikalu durvis un sienas, izgreznotas atkritumu urnas un cietusi pat Botāniskā dārza nupat krāsotā sēta. Autora dzimtajā Juglā viena nebēdnīga uzlīme pamanījusies pielīmēties autobusa sarakstam pa virsu. Šīs aktivitātes mērķauditorijai – vēlētājam, kas vēlas uzzināt 40. autobusa pienākšanu, ne bez pūlēm nākas vien mēģināt nolupināt uzlīmi un domās veltīt trīsstāvīgus izteicienus līmētājam.

Ir apsveicama politisko spēku vēlme pielietot jaunas metodes cīņā par vēlētāju, taču vai tāpēc nepieciešams piesārņot pusi pilsētas? Vēl jo vairāk, viens no iespējamajiem uzlīmju autoriem – Pilsoniskā savienība (PS) savā priekšvēlēšanu programmā propagandē vēlmi „panākt Rīgas iedzīvotājiem draudzīgu vidi, radīt skaistu un sakoptu pilsētu”. Labprāt paskatītos, kā pēc vēlēšanām šīs partijas mēra kandidāts pildīs savu solījumu rūpēties par Rīgas sakoptību un kopā ar partijas biedriem kasīs nost neskaitāmās uzlīmes. Šaubos vai kādreiz šāda stunda pienāks, visticamāk aicinājums cīnīties ar birokrātiem balos arī nākamā gada pavasara saulē.

Ja es saprotu pareizi, tad nosacīti diskrētās uzlīmes būtu jāuzver kā viena no PS priekšvēlēšanu cīņas metodēm, par kurām pirms kāda laika varējām lasīt portālā 7guru. Tikai žēl, ka kampaņas autori šīs mēstules pilsētas vidē uzskata par partizānu mārketingu. Manuprāt, dažāda satura anonīmi uzraksti uz sienām nav nekas jauns, arī uzlīme nav pirmatklājums tipogrāfijas nozarē. Viens no partizānu mārketinga sekmīgas izmantošanas baušļiem ir panākt maksimālu efektu ar minimāliem tēriņiem un radošu pieeju. Šķiet, šajā gadījumā mēs varam runāt tikai par zemiem tēriņiem un piesārņotu pilsētvidi.

Svarīgākais