Kara vešanas aksioma ir, ka stratēģiski nozīmīgāko mērķu sasniegšanai tiek koncentrēti iespējami lielāki spēki. Šo pašu aksiomu var attiecināt arī uz sabiedriskās domas veidošanu. Un šoreiz runa būs par pasaulskatu, ideoloģiju sadursmi.
Pēdējo sešu mēnešu laikā ir nācies novērot vairākas izteiksmīgas epizodes tam, kā ar apbrīnojamu degsmi tiek uzbrukts latviešu tradīcijām un kultūrai.
Plašu skanējumu jūnijā guva kristīgo konfesiju vadītāju nosodījums „pagāniskajām ugunīm" Jāņos, kā arī jaunās sektantu paaudzes izvērstā Barona dainu, Jaunsudrabiņa „Baltās grāmatas", eposa Lāčplēsis dedzināšana.
Novembrī daudz klusāk, bet ne mazāk agresīvi Latvijas kristīgais radio tiešraidē pazemoja projekta „Pēdas" vadītājus, kas aicināja 13.novembra rītā iziet ielās, lai domātu par savu tautu un valsti un „Lai mūsu domām būtu lielāks spēks, atcerēsimies senās tautas tradīcijas, kad tika izdzīti ļaunie gari - ņemsim līdzi zvaniņus un šo rītu iezvanīsim, lai Latvija kļūst tīra no negodīgiem politiķiem, krāpniekiem un zagļiem." Šīs tradīcijas dēļ akcijas organizatoriem piedēvējot kalpošanu velnam. (Raidījuma video skatāms http://www.lkr.lv/lat/arhivs/files/view.php?file=files/downloads/Video_raidijumi/AKTUALA+DISKUSIJA/AD+2009.11.06.flv)
Un visbeidzot šomēnes vēl daži izlēcieni. RD deputāta, mācītāja LPP/LC biedra aicinājums „beigt praktizēt okultismu", „aplikt sevi ar lāstu", salīdzinot ziemas saulgriežu tradīcijas ar pirātismu. Pēdējo ierosmi deva LU profesora Leona Taivāna teiktais intervijā portālam Citadiena.lv: „Ciltis nekad nav izveidojušas valsti. Tā kā par [nācijas] atslēgas svētkiem uzskatām Jāņus, tad esam cilšu cilvēki. [..] Tāpēc domāju, ka lielākā laime mums būs, kad pa logu izkritīs Dainu skapis un pazudīs."
Gribot negribot rodas jautājums, vai šie informatīvo „raganu sārtu" kūrēji paši apzinās, cik lielu ļaunumu viņi nodara, cik ļoti kalpo tām globālajām strāvām, kas cenšas iznīcinat tautu nacionālo identitāti un neatkarības tieksmi? Cik ļoti viņi kalpo bezsakņu haosa ideoloģijai, kuras „iesvaidītie", kam „nacionālās intereses" ir svešs jēdziens ir noveduši mūsu valsti un tautu tajā stāvoklī, kādā esam?
Tradicionālā kultūra ir tik pat neatņemama mūsu identitātes sastāvdaļa kā valoda. Aizstājiet minētajos citātos vārdus „dainas, tradīcijas, utt." ar vārdiem „latviešu valoda", un tad padomājiet, uz ko šie ļaudis pēc būtības aicina un ko apkaro! Un tātad ar dedzīgu entuziasmu tiek uzklupts tradīcijām, jo tās ir viens no stūrakmeņiem, kas veicina atsevišķa indivīda un tautas kopumā nosvērtību, pašapziņu, vēsturiskās pieredzes saglabāšanu, tieksmi pēc patstāvības, kas visas ir nevēlamas parādības no to viedokļa, kas tiecas uzkundzēties, pārvaldīt un izmantot.
Man pat gribētos teikt, ka ar šādu rīcību minētie kungi ir pārkāpuši vienu no savas mācības pamatlikumiem - baušļiem; „Tev būs savu tēvu un māti godāt. Lai tev labi klājas un tu ilgi dzīvo virs zemes", jo cieņa pret tradīcijām nav atraujama no cieņas pret savu vecvec...māti un vecvec...tēvu.
Manu draugu lokā ir kristieši, kas ļoti labi izprot un ar cieņu izturas pret mūsu tautas saknēm, tādēļ nedomāju ka šāda attieksme gūs plašu atbalstu.
Bet jautājums tomēr ir nopietns. Jau pats fakts, ka šādi paziņojumi vispār izskan, ka šādi atļaujas runāt deputāts vai universitātes profesors, nozīmē, ka ar steigu jāformē nacionālā ideoloģija un to īstenojošas un aizsargājošas struktūras. Tautas apziņā ir jāizveido neskaramo vērtību kodols, kura aizskaršana būtu vērtējama tikpat bargi kā budžeta izlaupīšana vai zīdaiņu piekaušana.
Un visbeidzot - „izdzimtenis" ir radniecīgs ar vārdu „izdzimt". Iz-dzimtas, tātad ārpus dzimtas un, līdz ar to, arī tautas. Ja kāds noliedz savas saknes, izcelsmi un darbojas pret savas tautas interesēm, tad laikam jau šis vārds ir īsti piemērots viņa apzīmēšanai. Nekādas lamāšanās - vienkārši secinājums...
Taču labā ziņa ir tā, ka Saule ir absolūti totalitāra savos uzskatos, savu ceļu Debesu kalnā turpina un būs gan Ziemsvētki, gan Jāņi. Priecīgus Saulgriežus, latvieši!