Ventspils brīvostas pārvalde aicina telekompāniju LNT arī priekšvēlēšanu laikā neaizmirst, ka Rīga nav Latvija un Rīgas nekādā veidā nevar pārstāvēt visas Latvijā darbojošās ostas. Ventspils brīvostas valdes vārdā es iebilstu pret politisko interešu diktēto Latvijas tautas jēdziena uzurpēšanu minētās televīzijas priekšvēlēšanu debatēs, kas realitātē tika izmantotas viena Latvijas reģiona – Rīgas – un tās ostas interešu skaļai popularizēšanai, pilnībā ignorējot faktu, ka rudenī plānotas visas valsts parlamenta vēlēšanas un ka bez Rīgas tranzītam ir milzīga nozīme visu Latvijas reģionu kontekstā – no valsts robežas Latgalē, caur Vidzemi un uz Kurzemi.
LNT 23.augusta tranzītam veltītajās debatēs uzaicinātās divas Rīgas ostas amatpersonas nevar prezentēt visas Latvijas ostu intereses, jo tām ir arī atšķirīgas problēmas, turklāt Latvijas ostas atsevišķos jautājumos ir arī savstarpējas konkurentes. LNT studijā nebija neviena neatkarīga eksperta, kas patiešām spētu izanalizēt un sniegt plašai sabiedrībai skaidru priekšstatu par Latvijas ostām un Latvijas valsts varas institūcijām kopēji risināmajiem jautājumiem globālās konkurences apstākļos. Toties dzirdējām Rīgas ostas pārstāvju lielīšanos ar to, ka ostas pārkraušanas apjomi pārsnieguši Ventspili. Godīgi gan šādā situācijā būtu salīdzināt arī ostu darba finansiālos rādītajus, jo galvaspilsētas ostas amatpersonas piemirsa paskaidrot, ka pieaugums sasniegts uz viszemākās pievienotās vērtības kravu – akmeņogļu rēķina, kuru apjoms Rīgas ostā 2010.gada janvārī-jūlijā sasniedzis jau 40% no kopējā kravu apgrozījuma. Tas nozīmē, ka ogļu un melnu putekļu ir daudz, bet reālas pievienotās vērtības – maz.
Ventspilī – pilnīgi otrādi – procentuāli lielākais īpatsvars ir būtiski augstākām pievienotās vērtības kravām – naftas produktiem, un to apjoma pakāpeniskais samazinājums pēdējos gados ir tieši saistīts ar kaimiņvalsts Krievijas politiskajiem lēmumiem, pašreiz attiecībā pret Baltkrieviju. Tieši šī ir tēma, kuru visas Latvijas valsts tranzīta un nākamo vēlēšanu aspektā būtu vajadzējis apspriest pirmsvēlēšanu debašu raidījumā – ko politiķi un valsts struktūras sadarbībā ar ostām, ieinteresētajām pašvaldībām un tranzīta uzņēmējiem ir/nav darījušas un ko varētu darīt, lai politiski lēmumi nesamazinātu kravu plūsmu vai kā to atkal palielināt.
Tāpēc aicinu LNT turpmākajos ar parlamenta vēlēšanām saistītajos raidījumos atteikties no Rīgas šova un atcerēties, ka ne viss tranzīts, ne visi uzņēmumi un ne visi cilvēki Latvijā ir Rīgā. Kaut arī kā ventspilnieks un Ventspils brīvostas valdes loceklis, protams, esmu lepns par miljona iedzīvotāju pilsētas Rīgas vicemēra, Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētāja Aināra Šlesera visai Latvijai publiski pausto vēlmi gan ostas darba rezultātos, gan pilsētas svētku rīkošanā apsteigt 25 reižu mazākās Ventspils panākumus. Ventspils brīvostas valdes vārdā novēlu Rīgas ostai panākumus augstvērtīgāku kravu piesaistē, tādējādi palielinot visa Latvijas tranzīta koridora kopējo konkurētspēju un valsts iedzīvotāju labklājību.