Vienotības ikdienas idiotisms

24.aprīlī greizsirdības un priekšvēlēšanu perioda māktā Vienotība noorganizēja koalīcijas deputātu atbalstītā Saeimas lēmuma par vairāku koalīcijas deputātu parakstīta likumprojekta nodošanu komisijai pārbalsošanu. Tas bija manis izstrādātais un tagadējā vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra Romāna Naudiņa (VL-TB/LNNK), kā arī ZZS deputātu parakstītais priekšlikums par grozījumiem likumā “Par pašvaldībām”, kura mērķis bija dot iespēju pašvaldībām ierobežot psihoaktīvo vielu tirgotavu darbību.

Deputāte Lolita Čigāne (V) šo iniciatīvu par pašvaldību pilnvaru paplašināšanu nodēvēja par "bezjēdzīgu un lētu priekšvēlēšanu populismu".

Taču jau pāris nedēļas vēlāk, 7.maijā, Čigānes kundze, kompānijā ar deputātiem Judinu un Zaķi ir iesniegusi likumprojektu par grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, un rosina uz mūžu liegt iespēju iegūt transportlīdzekļa vadīšanas tiesības tiem, kuri būs notiesāti par ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu alkohola vai narkotisko vielu ietekmē, ja cietušajam nodarīti vidējā smaguma vai smagi miesas bojājumi vai tā izraisījusi cilvēka nāvi un kam tiesa piesprieda noņemt autovadītāja tiesības uz laiku, kas ir ilgāks par pieciem gadiem.

Atbilstoši likumam, par šādiem pārkāpumiem tiesa, izvērtējot apstākļus, varēs piespriest sodu un atņemt autovadītāja tiesības uz laiku līdz pat 10 gadiem. Un ko piedāvā Vienotības censoņi? Čigānes kundze un Ko piedāvā noteikt, ka gadījumā, ja tiesa piespriež atņemt tiesības uz 4,5 gadiem, tad pēc šiem 4,5 gadiem avārijas izraisītājs varēs tās atgūt un braukt. Savukārt, gadījumā, ja tiesa nolems tiesības atņemt uz laiku, kas būs par sešiem mēnešiem ilgāks - uz pieciem gadiem - tad šim pašam avārijas izraisītājam vairs nekad mūža nebūs iespējas legāli vadīt automašīnu.

Varētu šķist labs priekšlikums. Politiskiem oponentiem pat varētu būt grūti ko iebilst.

Varētu, taču ir daži bet:

1. Šie paši Vienotības "gudrinieki", šīs pašas Saeimas sasaukumā, 2012.gada decembrī mīkstināja atbildību par noziegumiem, kas izdarīti ceļu satiksmē;

2. Saskaņā ar viņu ierosinājumu, šie autoavāriju izraisītāji nevarēs vadīt automašīnu, taču varēs saņemt, piemēram, atļauju sprāgstvielu izgatavošanai/glabāšanai/pārdošanai un šaujamieroču nēsāšanai, strādāt par detektīvu vai apsargu, ieņemt ierēdņa amatu kādā Vienotības vadītā ministrijā un pat adoptēt bērnus.

Savā NEpriekšvēlēšanu NEpopulismā šī jaukā kompānija piedāvā arī liegt iegūt transportlīdzekļa vadīšanas tiesības tiem, kuri pēdējo 3 gadu laikā ir lietojuši narkotiskās, psihotropās vai jaunas psihoaktīvas vielas.

Respektīvi, Vienotība uzskata, ka, ja cilvēks slimo, piemēram, ar vēzi, cieš sāpes, tad viņam būtu jāaizliedz vadīt transporta līdzekļus. Veselības ministres Circenes nekompetence nobālē šo likumprojekta autoru priekšā! Narkotiskās un psihotropās vielas tiek izmantotas zālēs – onkoloģisko slimnieku ārstēšanā, algoloģijā (sāpju terapija), bezmiegs, paliatīvajā aprūpē un citur.

Savukārt iespēju konstatēt jaunas psihoaktīvas vielas esamību asinīs Latvijas valdība mūsu mediķiem tā arī nav nodrošinājusi. Tāpēc šiem pacientiem kā diagnoze pārsvarā tiek ierakstīta “neprecizēta intoksikācija”, bet valstī esošās diagnostiskās metodes ir nepilnvērtīgas un ārstēšana nereti notiek "uz dullo".

Par attiecīgas laboratorijas nepieciešamību Vienotības ministram Vilkam un pārējiem es mēģinu iestāstīt jau vairākus mēnešus, taču tie vien dragā ierastajā stilā, “airējot” nost opozīcijas priekšlikumus, kurus atbalsta ministri, pašvaldības, tiesneši, ārsti un citi speciālisti, un spītīgi "bīdot" bezjēdzīgus un vienkārši stulbus likumus.

Šis, lūk, ir Vienotības ne vien priekšvēlēšanu populisms, bet arī ikdienas idiotisms!

Viedokļi

Premjerministre Evika Siliņa atzinusi, ka viņa ar saviem ministriem un Baltijas valstu premjeriem apspriedusi RB būves izbeigšanu un visi secinājuši, ka tāds lēmums dārgi maksāšot Praktiski lēmējiem bija jāizšķiras starp dārgu un nesamaksājami dārgu lēmumu nākotnē. Latvijai dārgais- nozīmētu ES atmaksāt nedaudz vairāk par vienu miljardu EUR vai nākotnē maksāt aptuveni 5 miljardus, lai būvi pabeigtu. Pie pēdējiem vēl būtu jāpieskaita sākotnējais miljards, ja būvi nepabeidz laikā, t.i. 2030. gadā. Eksperti gan saka, ka Latvijai nekādi neesot iespējams iekļauties grafikā un tuvākais varētu būt 2035. gads.

Svarīgākais