Pandēmija ir ieviesusi izmaiņas ikviena cilvēka ierastajā ikdienā, tai skaitā paradumos, kas saistīti ar skaistumu un veselību.
Cilvēki pērn īpašas rūpes veltījuši matu un ķermeņa kopšanai - attiecīgi pieprasījuma pieaugums šiem produktiem bija 5 % un 7 %, salīdzinot ar 2019. gadu. Turpretim kritums vērojams tieši dekoratīvās kosmētikas kategorijā, kas visdrīzāk saistīts ar to, ka vairāk laika esam pavadījuši mājās, līdz ar to nepieciešamība pucēties ir ievērojami mazāka.
Izsenis zināms, ka skaistumkopšanas rutīna katrā vecuma posmā atsķiras, ko ietekmē gan mūsu ikdienas gaitas, gan pieņemtie skaistuma standarti un sezonālie jaunumi. Piemēram, rūpēs par ķermeņa ādas kopšanu vecāka gada gājuma cilvēki lieto ziepes, savukārt jaunāka - dušas želejas. Tāpat vērojamas atšķirības rūpēs par cilvēka skaistāko rotu - matiem, kur, iedzīvotāji vecumā līdz 34 gadiem, dod priekšroku sausiem matu šampūniem, taču cilvēki gados - universāliem matu šampūniem.
Turpretim matu ieveidošanas procesā gados jaunāki cilvēki izmanto matu želeju, taču cilvēki gados - matu laku un putas. Tāpat atainojas, ka seniori vairāk uzmanību velta ķermeņa un sejas ādas kopšanai, taču jaunieši un darbspējas vecuma cilvēki lielāku uzmanību velta rūpēm par sejas ādas attīrīšanu un matu kopšanu. Tomēr ir produkti, kas no modes neiziet un ir vienlīdz aktuāli ikvienā vecuma grupā. Piemēram, jauniešu, pieaugušo un senioru vidū vienlīdz aktuāli un skaistumkopšanas rutīnā nozīmīgi ir kā lūpu, tā arī acu kontūrzīmuļi. Tāpat populāri ir krāsošanas līdzekļi gan uzacīm un skropstām, gan matiem.
Vecuma grupa līdz 24 gadiem: izteiktas rūpes par ķermeni un izskatu
Šajā vecuma posmā aktuāli ir dažādi svētku kosmētikas komplekti, tostarp dekoratīvā kosmētika, kā arī sejas ādas un ķermeņa kopšanas līdzekļi. No plašā skaistuma produktu klāsta šīs vecuma grupas cilvēki visbiežāk iegādājas dažādus ķermeņa skrubjus, sausos matu šampūnus, sejas ādas kopšanas līdzekļus problemātiskai ādai, tostarp dažādus sejas mazgāšanas līdzekļus, skrubjus un maskas, kā arī ekoloģiskus produktus sejas kopšanai.
Mileniāļi (vecuma grupa no 25 līdz 44 gadiem): uzmanības fokusā ir ekoloģiski produkti
Šī vecuma grupa visaktīvāk starp citām grupām iegādājas skaistumkopšanas produktus, kas visdrīzāk saistīts ar to, ka šajā vecumā cilvēki ierasti tur rūpi par ģimenes pirkumiem. Saviem iepirkumu groziem visbiežāk pievieno tādus produktus kā svētku kosmētikas komplektus, sejas ādas kopšanas līdzekļus, dekoratīvo kosmētiku. Šie cilvēki turklāt tiecas savos iepirkumu grozos pievienot vairāk ekoloģiskus produktus, piemēram, videi draudzīgus sejas ādas kopšanas līdzekļus. Izteikti populāri šiem cilvēkiem ir matu veidošanas, kopšanas produkti un komplekti - tostarp sausie matu šampūni, matu veidošanas želejas, krēmi, pūderi un matu maskas.
X paaudze (vecuma grupa no 45 līdz 54 gadiem): pirkuma grozos visbiežāk matu kopšanas produkti
Šīs paaudzes iedzīvotājiem vienlīdz svarīgs un ikdienā nozīmīgs ir arvien plašāks skaistumkopšanas produktu klāsts - gan produkti, kas uzlabo veselības stāvokli, ir ekoloģiski, gan produkti, kas uzlabo ārējo izskatu. TOP produktu augšgalā ierindojas dažādi matu veidošanas produkti - matu putas un laka, kā arī veikalā pieejamie komplekti rūpēm par matiem. Šai vecuma grupai aktuāli ir dažādi kosmētikas līdzekļi, piemēram, vaigu ēnas un bronzeri, kā arī acu ēnas, turklāt nozīmīgi ir arī dekoratīvās kosmētikas noņemšanas līdzekļi.
Vecuma kategorija 55 un vairāk gadi: galvenās rūpes ir par ķermeni
Šai vecuma grupai īpaši aktuāli ir produkti veselības uzlabošanai un ķermeņa kopšanai. Līdztekus šiem produktiem, vecāka gadu gājuma cilvēki izvēlas arī dažādus matu kopšanas līdzekļus. Pieprasītāko produktu vidū ierindojas dažādi ķermeņa, tostarp kāju un roku ādas kopšanas līdzekļi, kā arī sejas un universālie ķermeņa krēmi un losjoni. Līdzīgi kā X paaudzei, arī šīs vecuma grupas cilvēkiem populāras ir matu veidošanas lakas un putas. Turklāt aktuāla ir arī produktu izmantošana, kas rada jauneklīgāku izskatu - matu, uzacu un skropstu krāsošanas līdzekļi, kā arī acu un lūpu kontūrzīmuļi.
“Nenoliedzami, līdz ar šī brīža apstākļiem valstī, ietekmēts ir vairāku nozares speciālistu darbs, līdz ar to mēs paši pievēršam uzmanību savam vizuālajam tēlam un nereti esam kosmētiķis un frizieris paši sev. Par spīti tam, ka nepieciešams uzturēties mājās, joprojām iedzīvotājiem ir liela interese pēc skaistuma kategorijas produktiem. Pēc šo produktu indeksa atainojas, ka sievietes iegādājas ekoloģiskus kosmētikas higiēnas līdzekļus, kā arī matu veidošanas putas un laku, kā arī nagu kopšanas līdzekļus vidēji vairāk, nekā citus šīs kategorijas produktus. Tikmēr vīrieši iegādājas skūšanās galviņas un asmeņus, dezodoranta rullīšus, intīmpreces, kā arī matu šampūnus vidēji vairāk, nekā citus skaistuma kategorijas produktus,” stāsta “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.