Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) pērn oktobrī koriģēja savu maksas pakalpojumu cenrādi
Piemēram, izsaukums pie personas medicīniskās palīdzības sniegšanai, kas nav uzskatāma par neatliekamu, maksā 84,93 eiro līdzšinējo 74,35 eiro vietā.
TV24 raidījumā “Uz līnijas” kāda skatītāja vēlējās noskaidrot, pēc kādiem kritērijiem NMPD pieņem darbā savus darbiniekus - dispečerus. Skatītāja to jautāja, izklāstot konkrētu gadījumu ar savu dēlu - skolnieku, kurš bija guvis rokas traumu.
“Rudenī mans dēls parkā salauza roku. Par to man uzreiz ziņoja viņa draugs. Tajā brīdī mēs ar vīru bijām ļoti tālu no tās vietas. Puišiem pateicu, lai dodas uz skolu un gaida ātros! Uzreiz zvanīju NMPD - izstāstīju savu prolēmu, uz ko man atbildēja, ka uz tādiem izsaukumiem ātrā palīdzība nebrauc, vecākiem pašiem jāved bērns uz Bērnu slimnīcu. Apmēram desmit minūtes lūdzos, lai nosūta ātros pie dēla! Beigās savu panācu, bet tā attieksme - necieņa un nežēlība - vēl tagad ir atmiņā…Pēc kādiem kritērijiem tiek pieņemti darbā dispečeri?” tā jautāja skatītāja.
“Man ļoti žēl, ka šāds rūgtums ir saglabājies joprojām,” tā savu atbildi uz skatītājas jautājumu iesāk NMPD Operatīvā vadības centra vadītājas vietniece Diāna Tkačenko.
“Ja tā ir rokas trauma, mēs vienmēr precizējam, kurā tieši rokas vietā ir gūta tā trauma, kādā veidā, kāds ir traumas mehānisms, un arī vērtējam, vai pacientam ir iespēja arī pašam iespēja nokļūt tuvākajā traumpunktā vai ir iespējams sazvanīties ar tuviniekiem, radiniekiem, kas varētu tur viņu nogādāt,” komentē D. Tkačenko.
Savukārt uz skatītājas jautājumu par to, kā NMPD pieņem darbā darbiniekus - izsaukumu pieņemšanas dispečerus, D. Tkačenko skaidroja: “Tas ir ļoti sarežģīts process. Viņiem nākas mācīties ilgstošas stundas, viņi apgūst programmas, algoritmus. Kļūšana par izsaukumu pieņemšanas dispečeru, tas ir liels un komplekss pasākums.”‘