Svētdiena, 3.marts

redeem Marts, Tālavs, Tālis

arrow_right_alt Veselība

PTAC vērtēs "Wellmed Club" reklāmas bukletos pausto informāciju par uztura bagātinātājiem

© Oksana Džadana/MN

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) vērtēs "Wellmed Club" reklāmas bukletos pausto maldinošo informāciju saistībā ar uztura bagātinātājiem, aģentūrai LETA pauda PTAC.

Vienlaikus PTAC aicina patērētājus uzmanīgi un atbildīgi izvērtēt "Wellmed Club" reklāmas bukletos piedāvāto produktu iegādes nepieciešamību, kā arī uzsver, ka pirms uztura bagātinātāju iegādes vienmēr nepieciešams konsultēties ar ģimenes ārstu par piemērotāko produktu.

Saskaņā ar organizācijā pausto, PTAC pēdējā laikā saņēmis arvien vairāk informācijas par "WellMed Club" reklāmas bukletiem, kuros tiek piedāvāti aizdomīga rakstura uztura bagātinātāji, maldinoši piedēvējot tiem ārstnieciskas īpašības.

PTAC norāda, ka iedzīvotāju pastkastītēs ievietotajos bukletos sniegtā informācija un tās pasniegšanas veids, tostarp neētiskie un it kā pozitīvie klientu "pieredzes stāsti" jeb atsauksmes liecina, ka galvenā šo produktu mērķauditorija ir sociāli mazaizsargātas personas, piemēram, seniori.

PTAC vērš uzmanību, ka reklāmās tiek izmantotas neatļautas veselīguma norādes un maldinoši apgalvojumi, ka produkti spēj atjaunot dzirdi, muskuļu veselību, asinis, limfu, cīnās ar urīna nesaturēšanas problēmām, nagu sēnīti, iznīcina vīrusus, baktērijas un sēnītes, kā arī palīdz pie jebkurām locītavu, mugurkaula un kaulu slimībām un tamlīdzīgi.

Organizācijā uzsver, ka, lai arī vairāki no šiem produktiem ir reģistrēti Pārtikas un veterinārā dienesta uztura bagātinātāju reģistrā un to tirdzniecība un reklāma Latvijā ir atļauta, "Wellmed Club" reklāmas bukletos tiek noklusēta informācija, ka piedāvātie produkti ir uztura bagātinātāji. Daži no tiem pretlikumīgi tiek raksturoti kā zāles vai "veselības preparāti", kas vēl jo vairāk patērētājiem rada maldinošu priekšstatu par šiem produktiem un to, iespējams, ārstnieciskajām vai profilaktiskajām īpašībām.

Turklāt patērētāju uzticību produktiem pastiprina arī reklāmā sniegtā nepatiesā informācija, ka visiem produktiem ir nepieciešamie drošības sertifikāti un to ražošanā tiek ievēroti starptautiskie standarti, skaidro PTAC.

Izplatītajos bukletos tiek reklamētas arī klātienes konsultācijas, kas tiek organizētas dažādās Latvijas pilsētās, tostarp kultūras centros, viesnīcās un bibliotēkās. PTAC aicina kritiski izvērtēt šajos pasākumos prezentēto informāciju.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "WellMed Club" ir Tallinas uzņēmums, kas reģistrēts 2013.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2500 eiro.