TOP 5 ieteikumi svīšanas mazināšanai
 
©despositphotos.com

Svīšana ir dabisks process, kas palīdz kontrolēt ķermeņa temperatūru un aktivizēt vielmaiņu. Pastiprināta svīšana spēj radīt nepatīkamas sajūtas, un, tuvojoties siltajai sezonai, šī delikātā problēma kļūst arvien aktuālāka.

Kā samazināt svīšanu un rūpēties par padušu zonu, lai visas dienas garumā justos brīvi un nepiespiesti, skaidro zīmola Dove vadītāja Paula Elksne.

1. DEZODORANTA VIETĀ IZMANTOJIET ANTIPERSPIRANTU

Daudzi joprojām uzskata, ka dezodoranti un antiperspiranti ir viens un tas pats. Patiesībā, tie ir divi dažādi produkti, kas iedarbojas atšķirīgos veidos: dezodorants aizsargā pret nelabvēlīgu aromātu, un to var izvēlēties, ja nepieciešama tikai pāris stundu aizsardzība, savukārt antiperspirants aizsargā pret svīšanu, bloķējot sviedru dziedzeru darbību. Kamēr dezodorants, kura sastāvā ir alkohols un kura vienīgā funkcija ir samazināt baktēriju dzīvotspēju un novērst nepatīkamo aromātu, ko šie mikroorganismi provocē, palīdz radīt īslaicīgu svaiguma sajūtu, tikmēr antiperspirants, kura sastāvā nav alkohola un kas kontrolē svīšanas intensitāti, ir laba izvēle, lai samazinātu sviedru daudzumu, kā arī nodrošinātu ilgāku svaiguma sajūtu un aromātu.

2. RŪPĪGI IZSLAUKIET PADUŠU ZONU

Lielākā daļa cilvēku, no rīta pamostoties, dodas dušā, pēc tam ieklāj padusēs antiperspirantu un - ir gatavi savām ikdienas gaitām. Ja āda ir sausa un vēsa, sviedru dziedzeri ir labāk sagatavoti, lai absorbētu antiperspirantu. Tāpēc to iesaka lietot plānā kārtā, kad ķermenis ir pilnīgi sauss. Ja tas tiek uzklāts, kad paduses jau ir iesvīdušas, nepatīkamais sviedru aromāts netiks novērsts. Uzmanīgi nosusinot padušu zonu pirms antiperspiranta lietošanas, tas palīdzēs vēl efektīvāk samazināt svīšanu.

3. LIETOJIET ANTIPERSPIRANTU PIRMS GULĒTIEŠANAS

Lai efektīvi samazinātu svīšanu, antiperspirantam ir vajadzīgs laiks un sausa āda, lai uzsūktos. Naktī temperatūra ir zemāka un cilvēki - mazāk aktīvi. Miegā svīšanas līmenis ir samazināts, un tas dod antiperspirantam laiku iedarbotos.

4. IZVAIRIETIES NO SPĒCĪGĀM GARŠĀM UZTURĀ

Vai zinājāt, ka spēcīgas garšas var izraisīt pastiprinātu svīšanu? Piemēram, ass ēdiens, kafija, alkohols. Ķermenis uz asu ēdienu reaģē tāpat kā uz karstu, saulainu dienu - tas liek svīst vairāk pat tad, ja ārā ir zema temperatūra.

5. REGULĀRI SPORTOJIET

Fiziskas aktivitātes palīdz samazināt stresa hormonu kortizolu, turklāt izraisa arī endorfīna izdalīšanos organismā. Endorfīns palīdz relaksēties un sniedz apmierinātības sajūtu. Samazināts stresa hormona līmenis kopā ar endorfīna izdalīšanos liek ķermenim justies vieglāk. Fiziskas aktivitātes samazinās pārmērīgu sviedru izdalīšanos brīžos, kad izjūtat stresu.

***

DER ZINĀT!

Pastiprinātu svīšanu var izraisīt ne tikai smags fizisks darbs un liela treniņu slodze, bet arī endokrīnās sistēmas traucējumi un dažas infekciju slimības, piemēram, vairogdziedzera darbības traucējumi, cukura diabēts, tuberkuloze, veģetatīvā distonija, onkoloģiskas slimības, aptaukošanās, atsevišķu medikamentu (antibiotiku, antidepresantu) un narkotisko vielu lietošana, no tās cieš arī cilvēki ar sirds un asinsvadu patoloģijām.