VĒRTS IZMĒĢINĀT: TOP 4 padomi veselai un starojošai ādai

 
©F64

Ādas sausums ziemas sezonā ir īpaši izplatīta problēma, un tā var skart jebkura vecuma cilvēkus. Apkures sezonā āda prasa īpašas rūpes, pretējā gadījumā tā zaudē tonusu, elastību, kļūst sausa, lobās, var parādīties plankumi, izsitumi. Ar krēmiem vien ādas sausumu novērst nevar, tā jāmitrina arī iekšķīgi.

Gada aukstajā sezonā āda saņem ievērojami mazāk barības vielu nekā citos gadalaikos, tāpēc, lai saglabātu ādas veselību, par to jārūpējas kompleksi - ne tikai ar barojošiem un mitrinošiem ārīgi lietojamiem krēmiem, bet arī iekšķīgi. Kā to darīt, stāsta aptieku tīkla Apotheka farmaceite Amanda Ozoliņa.

1. Ūdens

Kad dienas lielākā daļa tiek pavadīta iekštelpās, kur apkures dēļ gaiss ir silts un sauss, kas veicina ūdens iztvaikošanos no ādas virsmas, tas jāuzņem papildus.

Jo vairāk ūdens tiek zaudēts, jo vairāk tas jāuzņem - lai āda saņemtu pietiekamu mitruma devu, dienas laikā noteikti jāizdzer vismaz 1,5 litri ūdens.

*Svarīgi ievērot pareizu ūdens uzņemšanu, vislabāk to darīt 15-30 minūšu pirms vai stundu pēc ēšanas.

2. Pārtika

Ādas veselības uzlabošanai uzturā ieteicams lietot linolēnskābi saturošus produktus, piemēram, linsēklu vai rapšu eļļu, jūras produktus. Tāpat ēdienkartē vēlams iekļaut daudz augļu un dārzeņu, piemēram, tomātus, citrusaugļus, burkānus - tajos esošās šķiedrvielas padara ādu tvirtāku, svaigāku, kā arī baro to ar vitamīniem un minerālvielām.

*Nevajadzētu aizrauties ar dažādiem našķiem, rafinētiem ogļhidrātiem, piemēram, ātrajām uzkodām, miltu izstrādājumiem, cukuru un piesātinātajām taukskābēm - tās pasliktina ādas izskatu un var pat izraisīt iekaisumu, kas savukārt izraisa ādā atrodamā kolagēna bojājumus un paātrina ādas novecošanos.

3. Vitamīni

Dienas gaismas un D3 vitamīna trūkuma rezultātā samazinās imunitāte, līdz ar to arī ādas aizsargspējas, kas arī var radīt ādas iekaisumu (dermatītu). Lai no tā izvairītos, ieteicams papildus uzņemt selēnu, varu, cinku un E vitamīnu, kas uzlabo asinsriti un pasargā ādu no brīvo radikāļu iedarbības, C vitamīnu, kas veicina audu reģenerāciju, beta karotīnu un koenzīmu Q10. Tāpat ieteicams ir A vitamīns, kas palīdz atsvaidzināt sejas krāsu, pasargā ādu no izžūšanas, kā arī padara to elastīgu un gludu. Ādu labvēlīgi ietekmē arī B grupas vitamīni, piemēram, B2 kopā ar B6 regulē tauku un mitruma līmeni ādā.

*Sausai ādai noder preparāti, kuru sastāvā ir hialuronskābe - tā padara ādu mīkstu un veicina jaunu ādas šūnu veidošanos. Daudz ādai vērtīgu vielu satur naktssveces eļļa, kuras sastāvā ir omega-6 taukskābes, tās savukārt veicina ādas dabisko mitrināšanu un dziļāku slāņu barošanu, kā arī uzlabo elastību.

4. Nē! kaitīgiem ieradumiem

Lai uzturētu pietiekamu ādas mitruma līmeni, jāizvairās no kaitīgiem ieradumiem - alkoholiskajiem dzērieniem un smēķēšanas.

*Alkohola ietekmē organisms pastiprināti izvada šķidrumu, bet cigaretes kavē skābekļa uzsūkšanos.