Noskaidro, kā izmērīt izsalkumu
 
©Pixabay

Tiem, kuri vēlas atbrīvoties no lielā svara, jāiemācās pareizi uztvert, kad ķermenis signalizē par izsalkumu, taču tas nav viegli, jo cilvēkam piemīt instinktīvas bailes no izsalkuma, norāda Prevention.

Ja dabiskā izjūta zudusi, cilvēks ēd vairāk, nekā viņam vajadzētu, vai arī nonāk badā un pēc tam ļaujas nekontrolētai rijībai. Lai izprastu savu ēstgribas pakāpi, izdomāta izsalkuma skala:

Izbadējies: nepatīkama tukšuma sajūta, to var pavadīt viegls reibonis vai drebuļi, ko rada zems cukura līmenis asinīs. Pastāv liels pārēšanās risks.

Izsalcis: cilvēks aktīvi domā par savu nākamo ēdienreizi. Ja nepaēd stundas laikā, kļūst izbadējies.

Vidēji izsalcis: vēders rūc, un cilvēks meklē iespēju no šīs kaitinošās sajūtas atbrīvoties. Vislabākais laiks ēdienreizei.

Paēdis: izsalkums ir apmierināts, cilvēks jūtas labi un ērti un varbūt vēlas kādu našķi, bet uz to var pagaidīt.

Pieēdies: ja pēc tam, kad izsalkums apmierināts, cilvēks turpina ēst, vēders ir nedaudz uzpūties un ēdiens vairs nešķiet tik garšīgs kā sākumā.

Pārēdies: jūtams diskomforts, var būt nepatīkamas atraugas.