Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijas (LAKRA) apkopotie dati liecina, ka Latvijas iedzīvotāji kosmētikai gadā vidēji tērē 81 eiro, kas ir viens no zemākajiem rādītājiem Eiropā. Arī salīdzinājumā ar pārējām Baltijas valstīm Latvijas iedzīvotāji kosmētikai atvēl mazāk līdzekļu.
Kā rāda COLIPA Market Performance dati, tad Eiropā viens iedzīvotājs gadā kosmētikai tērē aptuveni 134 eiro. Visvairāk par kosmētiku maksā Šveices iedzīvotāji - divas reizes vairāk nekā vidēji Eiropā.
“Protams, ka izdevumus par kosmētiku ietekmē produktu cena un iedzīvotāju pirktspēja šajā valstī. Tajā pašā laikā dati rāda, ka citu valstu iedzīvotāji daudz biežāk izvēlas sevi palutināt, iegādājoties dažādus kosmētikas un skaistumkopšanas līdzekļus,” atzīst LAKRA valdes priekšsēdētāja Ieva Plaude-Rēlingere. “Arī Latvijā mēs arvien biežāk varam novērot, ka cilvēki atvēl papildu līdzekļus kosmētikas iegādei, pievēršot lielāku uzmanību tās kvalitātei, produktu sastāvam un izcelsmes valstij. Par to liecina gan kosmētikas tirgus pieaugums, gan arī pirktspējas palielināšanās pēdējo gadu laikā.”
Līdzīgi kā vidēji Eiropā, Latvijā vadošā produktu kategorija ir ādas kopšanas līdzekļi, bet mazāku īpatsvaru ieņem dekoratīvā kosmētika.
“Eiropas iedzīvotāju pirktspēja un vēlme atlicināt līdzekļus komsētikas iegādei ir liels kārdinājums ražotājiem, tādēļ konkurence par patērētāju prātiem un sirdīm Eiropā ir ļoti liela. Šajā tirgū konkurē ne tikai Eiropas ražotāji, bet arī citu pasaules reģionu kompānijas. Piemēram, 80% no sava eksporta ASV, Ķīnas un Japānas kosmētikas ražotāji novirza uz lielākajām Eiropas valstīm - Liebritāniju, Franciju, Vāciju, Spāniju un Itāliju,” saka I.Plaude-Rēlingere. “Atšķirīgā iedzīvotāju pirktspēja ir arī stimuls Latvijas kosmētikas ražotājiem doties ārpus Latvijas robežām un savu produkciju piedāvāt ārvalstu patērētājiem.”