Salīdzinot ar situāciju līdz 16.janvārim, e-veselības sistēmas darbība ir būtiski uzlabota un tā strādā stabili, vēstulē Saeimas Sociālo un darba lietu komisijai norāda Veselības ministrijas (VM) valsts sekretārs Aivars Lapiņš.
Atbildot uz Sociālo lietu komisijas vēstuli šajā jautājumā, VM deputātiem iesniegusi operatīvo informāciju par e-veselības sistēmas darbību un informāciju par e-veselības sistēmas drošības jautājumiem.
VM norāda, ka kopš 17.janvāra ir fiksēts tikai viens e-veselības sistēmas darbības pārtraukums, kā rezultātā ir bijusi nepieciešamība oficiālajā darba laikā atbalsta dienestā ieslēgt balss izvēlni jeb interaktīvu autoatbildētāju, kas apstrādā ienākošos zvanus bez operatora līdzdalības. Minētā e-veselības sistēmas darbības pārtraukuma cēlonis bija Valsts reģionālās attīstības aģentūras uzturētā vienotā pieteikšanās moduļa nepieejamība, vēstulē deputātiem skaidro Lapiņš.
Saņemto zvanu skaits e-veselības lietotāju atbalsta dienestā pēdējo divu nedēļu laikā ir stabilizējies, ar tendenci samazināties, kas norāda, ka lietotāji pakāpeniski uzlabo iemaņas darbā ar sistēmu, pauž ministrijā.
Tiek norādīts, ka janvāra pirmajā nedēļā saņemto zvanu skaits bija 1808, savukārt laikā no 22. līdz 28.janvārim tas saruka līdz 1275. Zvana vidējais atbildes gaidīšanas laiks janvāra pirmajā nedēļā bija 34 sekundes, savukārt no 22. līdz 28.janvārim tas bija samazinājies līdz 12 sekundēm.
30.janvārī izrakstīto recepšu skaits e-veselības sistēmā pārsniedza 1,15 miljonus, no kurām aptiekā bija izsniegtas vairāk nekā 820 000 recepšu. Tāpat attiecīgajā datumā bija atvērtas vairāk nekā 180 000 darba nespējas lapas, un slēgtas nepilni 140 000 darba nespējas lapu, liecina VM apkopotā informācija.
Kā ziņots, no 1.janvāra Latvijā sākta obligāta valsts e-veselības sistēmas lietošana, kas paredz, ka turpmāk darbnespējas lapu un valsts kompensējamo zāļu recepšu aprite būs tikai elektroniska.
Iepriekš izskanēja daudzas sūdzības arī no ģimenes ārstiem un aptieku pārstāvjiem par problēmām e-veselības darbībā.