Ziemassvētkos bērni visbiežāk zvanījuši uzticības tālrunim, lai runātu par problēmām ģimenē

© Mārtiņš Zilgalvis, F64 Photo Agency

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 speciālisti Ziemassvētku akcijas "Uzticies... Tevi dzirdēs un sapratīs" laikā bērniem, pusaudžiem un pieaugušajiem snieguši 203 psiholoģiskās konsultācijas, aģentūru LETA informēja Labklājības ministrijā (LM).

Pavisam kopā akcija laikā saņemti 430 zvani, un zvanītāji visbiežāk runājuši par attiecību problēmām ģimenē.

Šīs akcijas laikā visvairāk sniegtas konsultācijas un psiholoģiskā palīdzība jautājumos, kas skar attiecības ģimenē. Zvanītāji meklēja palīdzību ne tikai jautājumos, kas skar bērnu un vecāku attiecības, bet arī bērnu vecāku un vecvecāku attiecības. Vairākkārt tika pārrunāti jautājumi par skolēnu sekmēm un liecībās esošajām atzīmēm. Ziemassvētku vakarā tika saņemti vairāki bērnu zvani par dāvanām. Bērni runāja arī par vientulības sajūtu, jo vecākiem jāpavada garas stundas darbā, vai arī vecāki bija devušies svinēt svētkus pie draugiem, bērnus atstājot mājās.

Tradicionālā Ziemassvētku akcija "Uzticies... Tevi dzirdēs un sapratīs" ilga no 24. līdz 30.decembrim. Akciju tika rīkota, lai īpaši atbalstītu tos, kuri svētku laikā jūtas vientuļi un problēmu nomākti. Līdzšinējā Uzticības tālruņa speciālistu uzkrātā pieredze liecina, ka būtiska daļa cilvēku tieši Ziemassvētku laikā īpaši asi izjūt savas problēmas - vientulību, nesaprašanos ar citiem cilvēkiem, atstumtību, tādēļ iespēja saņemt atbalstu ir ļoti būtiska.

Uzticības tālrunis 116111 ir bezmaksas tālruņa līnija, zvanot gan no fiksētā, gan mobilā telefona. Uzticības tālrunim var zvanīt visu diennakti.

Svarīgākais