Plāno ieviest "karotīti" arī sabiedriskās ēdināšanas sektorā

© Publicitātes foto

Turpinot Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas attīstību, kurā ietilpst Zaļā un Bordo karotīte, Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija (LPUF) ir uzsākusi darbu pie līdzīgas kvalitātes zīmes ieviešanas sabiedriskās ēdināšanas sektorā. Kopš 2013. gada, kad LPUF pārņēma Zaļās karotītes attīstības funkcijas, tās produktu un uzņēmumu skaits ir dubultojies, savukārt Bordo karotītes produktu un uzņēmumu skaits, kopš tās izveides brīža 2014. gada beigās, ir pieaudzis vairāk nekā piecas reizes.

2013. gadā, kad LPUF pārņēma Zaļo karotīti, tā bija piešķirta 42 uzņēmumu 146 produktiem, taču 2016. gada sākumā uzņēmumu skaits sasniedzis jau 96, bet produktu - 336. Savukārt Bordo karotīte, kas savu darbību sāka tikai 2014. septembrī, šobrīd ir piešķirta jau 32 uzņēmumiem un 192 produktiem.

"Pārņemot Zaļās karotītes attīstības funkciju, mēs esam atgriezuši tai dzīvību, jo, lai arī vēsturiski tā ir viena no zināmākajām kvalitātes zīmēm, vairākus gadus tās darbība bija faktiski apstājusies. Tāpat nepilna pusotra gada laikā savu lietderību jau ir pierādījusi mūsu izveidotā Bordo karotīte, jo uzņēmumi ir novērtējuši tās sniegtās priekšrocības valsts un pašvaldību iepirkumos. Taču mēs nedomājam apstāties un jau esam uzsākuši darbu pie līdzīgas kvalitātes zīmes izstrādes sabiedriskās ēdināšanas sektorā, par ko lielu interesi izrādījuši šī sektora pārstāvji," atzīst LPUF padomes priekšsēdētāja Ināra Šure.

Kā atzina Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas izpilddirektore Santa Graikste, tad ideja ieviest šādu kvalitātes zīmi arī HoReCa segmentā ir apsveicama un asociācija ir gatava sēsties pie kopējā sarunu galda, lai diskutētu un vienotos par kritērijiem, kādi būtu piemērojami šim segmentam. Plānots, ka kritērijus varētu izstrādāt 2016. gada laikā, lai kvalitātes zīmi HoReCa segmentā ieviestu 2017. gadā.

Novērtējot Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas attīstību, LR Zemkopības ministrija ar LPUF noslēgusi arī jaunu licences līgumu par Zaļās karotītes tālāku attīstību.

"Pēdējos gados ir ieguldīts liels darbs, lai sakārtotu un attīstītu Nacionālo pārtikas kvalitātes shēmu un ar to saistīto likumdošanu, jo šī ir lieliska iespēja, kā mums atbalstīt un veiksmīgāk pozicionēt savu ražotāju produktus. Proti, uzņēmumu produkcijai, kas saņēmusi Zaļo vai Bordo karotīti, ir priekšrocības valsts un pašvaldības iepirkumos. Ir ļoti svarīgi, lai darbs pie tā neapstātos un kvalitātes shēmai tiktu piesaistīts arvien vairāk jaunu uzņēmumu un produktu," saka LR zemkopības ministrs Jānis Dūklavs.

Zaļo un Bordo karotīti ir novērtējuši arī patērētāj, jo, kā rāda LPUF veiktā aptauja, tad abas karotītes ir divas no trim populārākajām un uzticamākajām kvalitātes zīmēs Latvijā. Turklāt vietējā izcelsme un augstā kvalitāte ir galvenās īpašības, kuras patērētāji saista ar abām karotītēm.

"Izvēloties pārtikas produktus, Latvijas pircēji aizvien vairāk interesējas par produktu kvalitāti un vēlas skaidri zināt, ko viņi pērk. Šo informāciju viņi meklē, pirmkārt, uz produkta iepakojuma. Mūsu veiktais pētījums liecina, ka vairāk nekā 80% Latvijas iedzīvotāju vēlas iegādāties Latvijas izcelsmes vistas gaļu, un pusei no viņiem tieši Zaļā karotīte ir svarīgākā norāde, kā to atpazīt. Tādēļ esam gandarīti, ka nu jau gandrīz gadu Zaļā karotīte ir redzama uz visiem Putnu fabrikas Ķekava svaigās vistas gaļas produktiem, un šobrīd turpinām darbu, lai paplašinātu ar Zaļo karotīti marķēto produktu kategoriju skaitu. Mums kā ražotājam Zaļā karotīte ir gan apliecinājums produkta augstajai kvalitātei, gan orientieris pircējiem, lai atpazītu un izvēlētos drošu augstākās kvalitātes vistas gaļu, kas ražota tikai no Latvijā audzētām vistām," saka Putnu fabrikas Ķekava mārketinga vadītāja Maija Avota.

Veselība

Jauns pētījums ir apstiprinājis, ka dzimumorgānu herpes ir visizplatītākā seksuāli transmisīvā slimība (STS) pasaulē, kas nav ārstējama un pavada saslimušo visa atlikušā mūža garumā, vēsta “The Science Alert”.

Svarīgākais