Raimonds Pauls kalpojis un kalpo par pozitīvu piemēru daudziem skatuves māksliniekiem. "VZ" uzrunāja dažus no Latvijas Nacionālajā teātrī notikušajā jubilejas koncertā iesaistītajiem aktieriem – visi kā viens vēlēja Paulam daudz laimes un dalījās savos iespaidos par Maestro.
Ārprātīgas darba spējas
Aktrise Dita Lūriņa priecājas, ka Raimonda Paula humora izjūta ir fantastiska ik uz soļa, ne tikai tad, kad viņš ir labā garastāvoklī. Brīžos,kad gadās līdzvērtīgs humora partneris, dzirksteles šķīstot ne pa jokam. "Taču Pauls nemētājas ar vārdiem. Mākslā viņš sarunājas caur klavierēm un nemēģina kādam kaut ko ieskaidrot. Ja viņš grib kaut ko aizrādīt, tad arī to nereti dara caur klavierēm. Vienkārši nevaru nepieminēt arī viņa darba spējas. Jā, mēs daudzus slavējam, bet viņa darba spējas ir pilnīgi ārprātīgas. Savā dzīvē neesmu satikusi nevienu cilvēku, kuram piemistu tādas darba spējas kā Paulam. Viņš daudz prasa no sevis un arī no citiem, taču, nonākot viņa tuvumā, katram pašam neviļus rodas vēlme tuvoties tai latiņai, kuru viņš ir pacēlis ļoti augstu un turpina celt joprojām, " ar "VZ" pārdomās dalās Lūriņa.
Vilšanās: Pauls nav Ivars Kalniņš...
Aktieris un režisors Zigurds Neimanis atzīst, ka Paula stāstus nudien nav garlaicīgi klausīties. "Nesen vienās pusdienās Pauls stāstīja par to, kā bija aizbraucis uz auto mazgātavu nomazgāt mašīnu. Auto tiek savests kārtībā, tikmēr viņš pats sēž maliņā un gaida, pienāk klāt sieviete vidējos gados, ilgi viņu pēta un sajūsmināta iesaucas – vai, jūs taču esat pats Ivars Kalniņš! Pauls izvelk savu autovadītāja apliecību, sieviete paskatās un mazliet skumji novelk – ai nē, jūs taču esat Raimonds Pauls... " sarunā ar "VZ" atceras Neimanis.
Ar kurpi gar ausi
Aktrisei Marijai Bērziņai pirmā sadarbība ar Maestro bijusi laikā, kad viņa "ielēca " Dailes teātra atjaunotajā izrādē "Meža gulbji " un kļuva par galma dāmu. "Tur bija tāda aina, kad galma dāmas skrandās tērpto Elīzu vairs neatpazīst, iet viņai virsū un sper ar kāju. Izrādē pie klavierēm bija Pauls, es sparīgi devos uzbrukumā Ievas Pļavnieces veidotajai Elīzai, bet nelaime tāda, ka man kājās bija kurpes, kas bija par lielu, un spēriena laikā mana kurpe ar slaidu loku tieši gar Maestro ausi iesvilpa orķestra bedrē. Viņš tikai mazliet pieliecās, pasmaidīja un turpināja spēlēt, bet pārējiem kolēģiem bija diezgan grūti savaldīt smieklus un pabeigt dziesmu, " sarunā ar "VZ" atceras Bērziņa.
Ienesīgā kafija
Otrs gadījums, kas Bērziņai īpaši palicis atmiņā, noticis Jāņos, kad Pauls bija uzaicinājis aktrisi piedalīties paša veidotajā pasākumā. "Visu dienu notika mēģinājumi, tāpēc teritorijā atradās vairāki treileri, kuros varēja uztaisīt kafiju. Vienā brīdī teicu Paulam, ka iešu taisīt kafiju, un jautāju, vai uztaisīt arī viņam. Viņš noteica, ka visu dienu jau tās kafijas dzerot, bet nu vienu mazu, baltu un nestipru vēl varētu gan iedzert. Vēlāk viņš man pienāca klāt, sniedza aploksni un paskaidroja, ka tas esot par kafiju. Tikai vēlāk sapratu, ka ploksnē bija honorārs par vakara pasākumu, un tas krietni vien pārsniedza normālas kafijas cenu. Reizēm ir finansiāli diezgan izdevīgi Paulam taisīt kafiju. " nosmej Marija.
Visu dienu pie klavierēm
Aktrise Dace Bonāte atzīst, ka iepriekšējā konkrētā sadarbība ar Paulu viņai bijusi tikai jaunībā,bet gan toreiz, gan tagad viņa apbrīno Maestro darba spējas. "Mēs tikko pauzē starp koncerta mēģinājumiem ar kolēģiem runājām, ka mēs laiku pa laikam stenam un gurstam, negribam kaut ko atkārtot atkal un atkal, bet no viņa to nekad nevar dzirdēt. Viņš visu laiku strādā, katru dienu tagad ir trīs mēģinājumi, un viņš visu dienu pavada pie klavierēm un nekurn, ja kādam vēlreiz jānospēlē kāds pavadījums. Tā pat nav tikai darba mīlestība vien, tā ir viena varena lieta, " "VZ" atzīst Bonāte.