Trāpījums no deviņpadsmit šāvieniem

Savulaik laimēt automašīnu valsts divās vienīgajās loterijās – pērkot biļeti par 30 kapeikām vai pusrubli vērto "dosafnieci" – bija teju katra padomju pilsoņa sapnis. Patlaban iespējas tikt pie auto ir ievērojami pieaugušas, un arī cilvēku sapņi nav gājuši mazumā. Galu galā – kurš gan negrib tikt pie auto par baltu velti!

Pavasarī sākās degvielas uzpildes staciju tīkla "Neste" akcija "Trāpīgais Džonijs", kuras laikā klienti, kuri iepildīja precīzi 31 litru degvielas, varēja vinnēt hibrīdauto "Honda Insignia". Tajā piedalījās arī raidījuma "Vides fakti" operators Arvīds Ceļmalis. 31 litru degvielas viņš iepildīja deviņpadsmit reižu.

Par loteriju pat aizmirsis

Priecīgā ziņa par vinnestu Arvīdu sasniedza Romā, kur viņš tobrīd bija darba darīšanās. "Kā reiz iznomātā auto navigācijas iekārtā ievadīju koordinātas, kur man jānokļūst, kad piezvanīja un sacīja, ka esmu vinnējis auto. Tobrīd par to daudz nedomāju, jo trīs dienas, ko pavadīju ārzemēs, bija ļoti noslogotas, un man arī tā īsti neticējās. Pieļāvu, ka tas ir kāds stulbs joks, turklāt prātu aizņēma krietni svarīgākas lietas, jo tajā laikā piedzima meita. Katrā ziņā bija tālu no tā, lai skraidītu pa viesnīcu un rautu vaļā šampaniešus," atceras auto laimētājs.

Kad auto izlozēts, viņš jau par loteriju bijis pavisam aizmirsis: "Pirmos divus mēnešus vēl sekoju līdzi, vai neesmu laimējis, bet pēc tam jau vairs ne." To, ka tiešām laimējis automašīnu, Ceļmalis sapratis, kad darbiniece no "Neste" zvanījusi vēlreiz un prasījusi personas kodu. Tad jau viņš atgriezies Latvijā un degvielas uzpildes stacijā K. Ulmaņa gatvē varējis saņemt gan auto atslēgas, gan pašu mašīnu. "Neesmu no tiem, kas spēlē spēļu automātos vai pērk loterijas biļetes. Es tāpat lietu benzīnu "Neste", un vai tad man grūti internetā reģistrēties?! Tas neko nemaksā," stāsta auto īpašnieks.

Izdevīgums – strīdīgs jautājums

Videi draudzīgais braucamais, kura dzinējs daļēji darbojas ar elektrību, rosina padomāt par katru lieku reizi, kad spēcīgāk uzmīts uz gāzes pedāļa – vai bija vērts tērēt vairāk dabas resursu vienas apdzīšanas dēļ. "Kas attiecas uz braukšanu – auto kā jau jauns auto. Degvielas patēriņš, ko sola ražotājs, gan pagaidām īsti neatbilst, bet varbūt, kad būs nobraukti pieci tūkstoši kilometru un detaļas pieslīpējušās, mašīna tērēs mazāk," cer Arvīds. "Cita lieta, ka šādi auto pagaidām ir stipri par dārgu. Ja man būtu tāda summa, cik maksā šī mašīna, un būtu jāizvēlas, vai pirkt šo vai arī kādu citu... Nu, es stipri padomātu. Zviedrijā tiem, kuri brauc ar šādiem auto, ir nodokļu atlaides un bezmaksas stāvvietas pilsētas centrā, atļaujas braukt bez maksas pa šosejām, kuras citiem ir par maksu. Pie mums nekā tāda nav, tāpēc apbrīnoju cilvēkus, kuri Latvijā brauc ar hibrīdauto. Tiesa, daudz tādu nav. "

Bažījas par nodokli

Ar jauno auto ikdienā pārvietojas ne tikai Arvīds, bet arī viņa sieva Dina. "Automātiskā kārba... Ļoti piemērots auto sievietei," atzīst auto laimētājs. Arī panelis esot skaists, un tam pat ir oficiāls nosaukums – "Tokyo At Night", jo tas burtiski mirgo no dažādām spilgtām diodēm. "Nav jau tā, ka man nebija ar ko braukt," norāda Arvīds. Darba darīšanām, filmējot raidījumam "Vides fakti" vai "Vides filmu studijai" grūti pieejamās vietās, viņam ir bezceļa apstākļiem piemērots "Toyota Land Cruiser", bet ikdienai – "Ford Focus". "Jādomā, ko darīt. No nākamā gada pacels ceļa nodokli, bet man tagad sanāk trīs mašīnas. Pārdot kādu par sakarīgu cenu arī šķiet nereāli," prāto Arvīds. Par laimēto auto izlozes rīkotājiem viņš tomēr saka siltu paldies.

Vakara Ziņas

Ieraugot šādu nosaukumu, ir tikai divas versijas – Mendeļejeva tabulā ir ierakstīts jauns ķīmiskais elements vai radusies grupa, kas spēlē metālmūziku. Kurš ir pareizais variants? Otrais. “Murgu purvs” ir otrais šīs apvienības EP jeb minialbums, kas seko 2021. gada aprīlī izdotajam debijas darbam “Purva metāls”.