Ķirsones pašportrets atklāj šķiršanās drāmu

Mākslas dienu izstādē "Pašportreti" cieši līdzās ir Evijas Ķirsones glezna un Roberta Dinera skulptūra.

Tikai nedaudzi zina, ka nu jau šķirtais vīrs un kādreizējais "Lido" šefa Gunāra Ķirsona znots Diners turpina skarbu psiholoģisku cīņu par tiesībām tikties ar savu dēlu Albertu Tristanu.

Cīņa par dēlu

Skatoties uz Roberta Dinera skulptūru – pašportretu, neviļus izlaužas jautājums – kā tas nākas, ka šis jaunais mākslinieks, kura darbi ir guvuši godalgas starptautiskās izstādēs, sevi publikai atklāj kā nelaimīgu un izmisuma māktu eņģeli. Saliekot to kontekstā ar līdzās esošo viņa bijušās sievas Evijas Ķirsones pašportretu, seju bez izteiktiem vaibstiem – tikai emocijas vien, nāk prātā abu nu jau arī presē daudzkārt aprakstītā ģimenes drāma – cīņa par septiņus gadus veco dēlu. Pareizāk būtu teikt – par pazīstamā uzņēmēja, "Lido" ēdināšanas tīkla īpašnieka Gunāra Ķirsona ģimenes netīksmi pret bijušo znotu.

No pasakas murgā

Reiz bija kā pasakā: divu jaunu mākslinieku mīla, kāzas un dēliņa piedzimšana, arī vecāku ģimenes viņus atbalstīja un palīdzēja tieši tā, kā to dara visi. Tad izcēlās kāds konflikts ar Evijas vecākiem un jaunā sieviete tika nostādīta izvēles priekšā: vai nu tēvs, vai vīrs. Iespējams, viņa samulsa, ka nu būs jāiztiek ar šaurāku rocību, un lēmums bija par labu Ķirsonu ģimenei.

Īstās problēmas sākās, kad Roberts, kurš ir ļoti pieķēries savam puikam, gribēja piedalīties viņa audzināšanā, vēl jo vairāk tāpēc, ka abu starpā bija izveidojies patiess dēla un tēva kontakts. Kopā ar Albertu abi veidoja skulptūriņas, spēlēja bumbu, un puika labprāt būtu palicis ilgāk, ja vien abu tikšanās reizes pa stundām un minūtēm nebūtu noteiktas saskaņā ar bāriņtiesas priekšrakstiem, un, nedod dievs, nokavēt bērna atvešanu – sekos soda sankcijas.

Visu rakstu lasiet 15. maija izdevumā.

Svarīgākais