Formula 1 ir sporta veids, kur miljoni ir tikai pamatalgas. Cik šosezon nopelnīja labākie braucēji par darbu? Kāda ir titula cena?
2023. gada sezona nav bijusi izņēmums labajos atalgojumos Formulas 1 braucējiem. Veiksmīgs pilots nopelna vairākus miljonus gadā no savas komandas, un labākajiem pilotiem ir arī papildu finansiālas iespējas, tādas kā sponsorēšanas līgumi, ārējās biznesa intereses un ieguldījumi. Nereti šī summa var atnest pamatalgai līdzvērtīgu vai pat vēl lielāku summu. Labāk apmaksātie braucēji ir arī tie, kas ar savu pieredzi un zināšanām spēj sasniegt arvien labākus rezultātus komandai, jo viņu braukšanas tehnika ir atbilstoša uzdevumam.
2023. gadā pašreizējais pasaules čempions Makss Verstapens saņems lielāko atalgojumu šajā jomā - 55 miljonus dolāru, cenšoties iegūt savu trešo titulu pēc kārtas.
Nākamais ir Lūiss Hamiltons, kura pamatalga pirms prēmijām ir 40 miljoni ASV dolāru, taču, parakstot jaunu līgumu ar «Mercedes» līdz 2025. gada beigām, šis skaitlis tagad ir pieaudzis līdz 53 miljoniem USD, lai dotu viņam konkurences garšu ar Verstapenu.
Trešais atalgojuma apjomā ir «Ferrari» pilots Šarls Leklērs, kurš 2023. gadā iegūs 24 miljonus dolāru. Viņa komandas biedrs Karloss Sainss ieņem vislabāk apmaksāto pilotu sarakstā vien divas vietas zemāku pozīciju un saņem par 2023. gadu 12 miljonus dolāru.
Vienādu atalgojuma summu šogad saņems Valteri Botass, kurš pameta «Mercedes», lai pievienotos «Alfa Romeo» ar ilgtermiņa līgumu 2021. gada beigās, un Maksa Verstapena komandas biedrs Serhio Peress. Abiem sportistiem 10 miljoni ASV dolāru katram.
Ieņemot ceturto vietu atalgojuma sarakstā, Lando Noriss ir slavens ne vien ar saņemtajiem 20 miljoniem dolāru par sezonu «McLaren» komandā, bet arī ar savu vecumu - viņš ir tikai 23 gadus vecs un joprojām vēl nav uzvarējis F1 sacīkstēs.
Arī F1 sacīkstēs kāds saņem vismazāk, un, lai arī pēc F1 standartiem tā skaitās niecīga alga, cipari ir iespaidīgi un nulles ir lielā skaitā.
Starp F1 vissliktāk apmaksātajiem braucējiem 2023. gadā ir jaunie piloti: Logans Sardžents saņems tikai vienu miljonu dolāru.
Lensam Strollam no «Aston Martin» komandas atalgojums arī ir tikai divi miljoni dolāru, kas tiek uzskatīts par ļoti mazu, it īpaši ņemot vērā, ka viņš ir komandas īpašnieka Lorensa Strola dēls. Tikpat pārvedīs arī «Alfa Romeo» braucējs Džou Guanju.
Un tas ir Juki Tsunoda, kurš, iespējams, izceļas visvairāk, tuvojoties peļņas tabulas lejasdaļai. Japāņu braucējs joprojām saņem iesācēja algu, neskatoties uz trešo gadu sportā. Tas, visticamāk, ir saistīts ar to, ka viņš cenšas pārsteigt savus «Red Bull» bosus, jo Tsunoda tikai reizēm sasniedz tādu līmeni, kāds no viņa tiek gaidīts «AlphaTauri» komandā. Bet ar visu to algā šogad viņš saņems vienu miljonu dolāru.
Pēc 90 minūšu ātrgaitas sacensībām, kad rūtainais karogs nokrīt, braucējiem šķērsojot līniju, viņu likteni nosaka cipari uz tablo. Un sākas jauna izrāde - ikoniskā šampanieša duša.
«Ferrari Trento» ar savu izsmalcinātā un elegantā dizaina pudeli uz pjedestāla ir kopš 2021. gada sezonas. Agrāk pjedestāla uzvarētāju rokās tika dota «Magnum» izmēra pudele, kas pildīta ar 1,5 l dzirkstošās dziras, kas atbilst divām standarta šampanieša pudelēm jeb gandrīz 16 glāzēm. Tagad tas ir jauns standarts. «Jerobeams» ir milzīgs, trīs litri, gandrīz četru pudeļu tilpumā. Parasts cilvēks «Ferari Trento» F1 pudeli var iegādāties par apmēram 34 eiro.
Kad sezonas laikā F1 sacensības notiek valstīs, kas tradīciju un reliģijas dēļ aizliedz alkohola lietošanu, kā, piemēram, Saūda Arābija, Bahreina, Abū Dabī, ir padomāts par aizstājēju. Austrumu valstīs uzvarētājiem šampanieša vietā pasniedz dzirkstošu rožūdeni. Tas ir grenadīna, cukura un citronūdens rožūdens, kas padarīts dzirkstošs un ir bez alkohola. Tādējādi F1 ievēro šo valstu tradīcijas, bet nepārkāpj arī savas.