VAKARA ZIŅAS. Kā Samoilovs nodzen liekos kilogramus

 
©Romāns Kokšarovs/F64 Photo Agency

Piedāvājam ielūkoties pašmāju sporta čempionu treniņu aizkulisēs. Vieni no Latvijas labākajiem sportistiem ‒ šķēpmetēji Zigismunds Sirmais un Līna Mūze, pludmales volejbolists Aleksandrs Samoilovs ‒ turpina trenēties un iedvesmot.

Aleksandrs Samoilovs skrien 4800 pakāpienus

«Šogad ir atceltas visas sacensības līdz pat augustam. Tuvākās sacensības varētu būt tikai septembrī. Līdz ar to ir jāmaina treniņu process. Tagad jāpārslēdzas trenēt vispārējo fizisko sagatavotību un izturību. Ir ļoti daudzi ierobežojumi treniņiem ‒ nevar trenēties sporta zālē. Tāpēc vairāk esam svaigā gaisā.

Vajadzēja trenēt kāju izturību un spēku. Zinājām, ka Siguldā ir trepes. Domājām, kāpēc ne? Darba dienās tur nav cilvēku. Tādēļ braucam tur un trenējamies. Izbaudām svaigu gaisu dabā, skaistus skatus. Trepes Siguldā ir iespaidīgas. Ļoti nogurdina, bet dod lielu izturību kājām. Pirmoreiz mēs vienkārši trīs reizes uzkāpām. Trepēm ir 390 pakāpieni. Augšā un lejā kāpām trīs reizes. Reizinot ar seši, sanāk aptuveni 2400 pakāpieni. Palielinājām līdz piecām reizēm. Pēc tam līdz sešām. Pirmoreiz uzkāpām četrarpus minūšu laikā. Pēdējā reizē jau bija skrējiens kārtīgā sprintā. Citu dienu paņēmām bumbu vai gumiju, lai trenētu roku muskulatūru.

Parasti mums sagatavošanās posms ir tāds, ka sezona beidzas septembrī. Tad mēnesi ir pauze, pēc tam divus mēnešus strādājam pie muskulatūras un izturības, kas ir krosu skriešana vai braukšana ar riteni. Tas ir vienmērīgs treniņš, lai trenētu sirdsdarbību. Līdz ar to posmā, kad tiek trenēta vispārēja izturība, tas ir viens treniņš dienā. Var trenēties dienā vai rītā. Ir pat ieteicams dažādos laikos trenēties, lai ķermenis nepierod, ka slodze ir tikai vienā laikā. Tad ķermenis ir gatavs tam, ka sacensību grafikā varbūt cits treniņa laiks. Treniņu nometnēs tiešām ir ļoti stingrs režīms, kas pietuvināts sacensību režīmam. Mosties, ēd, taisi rīta rosmi vienā noteiktā laikā. Guli pa dienu, lai atjaunotos, jo dienā ir ļoti intensīvi divi trīs treniņi. Tagad sapratām, ka četrus mēnešus sacensības nebūs. Tādēļ esam pēcsezonas režīmā.

Martā bijām sasnieguši ļoti labu formu, aizvadot sešus mēnešus sagatavošanās posmā. Vienu mēnesi aizvadījām treniņus Riodežaneiro. Bijām gatavi sacensību periodam. Aizvadījām vienas sacensības Katarā, un sezona beidzās. Līdz ar to morāli ir nedaudz grūti. Es ļoti priecājos, ka bija vismaz vienas sacensības. Tika aizvadīti seši mēneši sagatavošanās posmā. Tagad grafiks ir brīvāks nekā iepriekš, kas nedaudz biedē. Ledusskapis it īpaši tika piepildīts karantīnas sākumā, lai nav jābrauc uz veikalu. Neviens nezināja, kas būs. Vai būs pārtikas produktu piegāde. Ja sēdi mājās un ledusskapis ir pārpildīts ar dažādu pārtiku, uzreiz kilogrami nāca klāt. Pirmajā treniņa dienā, kad treneris uzrakstīja, lai skrienu 30 minūšu krosu, es uzvilku formu, paskatījos spogulī un domāju, ka jāskrien tomēr 45 minūtes.

Man liekas, šī būs pirmā vasara, ko pavadīšu Latvijā kopš 2004. gada, kad sāku profesionālo karjeru. Kopš tā laika Latvijā esmu bijis tikai vienu mēnesi, kad Jānim Šmēdiņam bija meniska operācija. Visu laiku bija pārbraucieni. Tagad varēšu izbaudīt Jūrmalas pludmali, laiku kopā ar ģimeni. Domāju, ka jūnijā būs vēl vieglāk. Būs mazāk ierobežojumu. Ļoti ceru, ka būs vismaz nacionālās sacensības,» par treniņu grafiku stāsta Aleksandrs.