Nenoliedzami sociālo tīklu lietošana ir kļuvusi par mūsu ikdienas sastāvdaļu. Gandrīz ikvienam ir kāds sociālo tīklu profils, kur nepiespiesti, viegli, jautri un aizraujoši veidot, uzturēt kontaktus, dalīties ar interesantu tekstuālu vai vizuālu informāciju. Tomēr vienmēr jāpatur prātā, ka Tavi ieraksti, attēli, ieteiktās saites uz dažādiem resursiem - tas viss veido Tavu personīgo zīmolu interneta vidē.
It īpaši svarīgi pievērst uzmanību savam tēlam ir darba meklēšanas periodā, kad Tavu sociālo tīklu profilu var apmeklēt nākamais darba devējs, personāla atlases speciālists vai potenciālais tiešais vadītājs. Personāla atlases un konsultāciju uzņēmums DarbaGuru skaidro, kādas aktivitātes ir vēlamas un no kurām labāk izvairīties savos sociālo tīklu profilos, meklējot jaunu darbu.
Ko darīt sociālajos tīklos
1. Atjauno informāciju par sevi
Lielākajā daļā sociālo tīklu tiek piedāvāts aizpildīt informāciju par profila lietotāju, kur parādās sadaļas par dzīves vietu, nodarbošanos, pēdējām darba vietām, hobijiem, interesēm u.tml. Izmanto iespēju pastāstīt par sevi! Pārskati, vai informācija nav novecojusi un vai ir gana saprotama un saistoši uzrakstīta.
Par profesionālo kontaktu veidošanas tīklu LinkedIn ir atsevišķs stāts, jo tajā ievietotā informācija ir praktiski Tavs CV interneta vidē. Tur Tu vari gan pastāstīt par savu darba pieredzi, darba vietām, paveiktajiem projektiem, saņemt publiskas atsauksmes un rekomendācijas, kā arī iegūt profesionālo kompetenču novērtējumu.
2. Veido noderīgus kontaktus
Izmanto savu sociālo tīklu profilu, lai izveidotu ne tikai personiskos, bet arī profesionālos kontaktus vai sasniegtu nozares profesionāļus, cilvēkus, kas palīdzētu Tavos darba meklējumos. Prasi padomu vai ieteikumu, pastāsti par savām iespējām, sarunā klātienes tikšanos, lai prezentētu sevi.
3. Izmanto atslēgvārdus
Izmanto attiecīgos atslēgvārdus, lai piesaistītu personāla speciālistu, uzņēmumu vai profesionālo rekrutieru uzmanību. Pastāsti, ka esi atvērts jauniem profesionālajiem izaicinājumiem vai nākamajam solim karjerā. Lieto "darbs", "karjera", "vakance", "CV", "prakse", "izaicinājums", "izaugsme" u.tml.
Ko nedarīt sociālajos tīklos
1. Neievieto rupjus vai nekorektus komentārus
Esi uzmanīgs ar informāciju, ko publicē vai pārpublicē. Nelieto nepiemērotus attēlus, video, aizskarošus vai rupjus komentārus, kā arī nekritizē bijušos darba devējus vai neatsaucies negatīvi par bijušajām darba vietām vai bijušajiem kolēģiem.
Tāpat arī neapspried vai nepārstāsti darba intervijas, kuras esi apmeklējis, kamēr konkurss uz aktuālo amata pozīciju nav noslēdzies. Nedalies ar informāciju par uzdotajiem jautājumiem vai informāciju, ko uzzināji par uzņēmumu darba pārrunu laikā. Konfidencialitātes pārkāpums varētu būt noteicošais apstāklis, kura dēļ netiksi pieņemts darbā.
2. Izvairies no sliktas gramatikas
Pārlasi divreiz pirms nosūti - šis likums attiecas arī uz sociālo tīklu ierakstiem, pirms tos izvieto publiski. Biežās pareizrakstības kļūdas vai pilnīga interpunkcijas ignorēšanas neko labu neliecinās par Tavu komunikācijas kultūru.
3. Mijiedarbojies, esi aktīvs
Sociālie tīkli paredz socializāciju, tāpēc nesēdi un negaidi, kamēr Tevi kāds uzrunā. Aktīvi seko interesējošo uzņēmumu sociālajiem tīkliem, iesaisties viņu organizētajās aktivitātēs, piemēram, aptaujās vai radošo ideju konkursos.
Vienmēr atbildi uz Tev uzdotajiem jautājumiem, komentāriem, kritiku vai uzslavām. Nerakstīta interneta etiķete pieprasa to, ka uz e-vēstulēm ir vienmēr jāsniedz atbilde, taču apstiprināt vai neapstiprināt kādu personu savā draugu vai paziņu lokā, tā ir katra personīgā izvēle, ko nav sīkāk jāpaskaidro.
4. Ievēro konsekvenci
Esi godīgs un vienlīdz korekts visos savos sociālo tīklu profilos un publiski izvietotajos komentāros vai tekstos. Ja tomēr ir informācija, kuru gribi slēpt no svešu apmeklētu acīm, lieto slēgtos profilus vai ierakstus adresē konkrētiem kontaktiem, piemēram, Google+ kāda viena loka "tuvākie draugi" vai "radinieki" ietvaros.