Rallijā Kurzeme vadībā igauņi

Ar nakts posmu Vecpilī ir noslēgusies rallija Kurzeme 2011 pirmā diena. Tā bija liktenīga vairākām ekipāžām, kas izstājās tehnisku ķibeļu vai avāriju dēļ, taču par vienu no lielākajiem neveiksminiekiem var uzskatīt četrkārtējo Somijas autorallija čempionu Jāri Ketomā.

Skandi rallija komandas pārstāvis Ketomā, kurš rallijā Kurzeme 2011 piedalās ar Mitsubishi Lancer EVO X R4 automobili un startēja ar pirmo numuru, uzrādīja absolūti labāko rezultātu pirmajā, 6,66 kilometrus garajā ātrumposmā, taču pēc tā arī izstājās. Pēc līdzīga scenārija Ketomā jūlija beigās aizvadīja arī pasaules autorallija čempionāta posmā Somijā, kur pēc pasaules ātrāko braucēju pārspēšanas pirmajā ātrumposmā, viņu pievīla tehnika un sekoja izstāšanās.

Pēc somu rallista izkrišanas vadību rallijā Kurzeme pārņēma igauņi un arī diena noslēdzās ziemeļu kaimiņu zīmē. Pēc aizvadītiem trīs ātrumposmiem, ieskaitot nakts ātrumposmu Vecpilī, rallija kopvērtējuma vadībā ir pagājušā gada rallija Kurzeme uzvarētājs Georgs Gross, kurš brauc ar Ford Focus WRC automobili. Grosam cieši aizmugurē brauc divkārtējais Igaunijas čempions Ots Tanāks.

23 gadus vecais igaunis ar savu Ford Fiesta S2000 no Grosa pagaidām atpaliek tikai 13,69 sekundes, taču tam nevajadzētu būt pārsteigumam, jo Tanāks savu meistarību attīsta pasaules autorallija čempionātā, kur kopvērtējumā SWRC ieskaitē divus posmus pirms sezonas beigām ieņem otro vietu.

15,59 sekundes aiz Tanāka un 29,28 sekundes aiz Grosa pēc rallija Kurzeme 2011 pirmās dienas trim ātrumposmiem atrodas pašreizējais Latvijas autorallija čempions Andis Neikšāns, turklāt viņa pārsvars pār sekotājiem čempionāta kopvērtējumā ir pietiekams, lai jau Liepājā iegūtu savu otro titulu N4 klasē.

Situācija rallija Kurzeme kopvērtējumā gan liecina, ka Andim pārāk atslābināties sestdien nebūs laika, jo tikai nepilnas trīs sekundes aiz viņa atrodas cits N4 grupas braucējs – Jānis Vorobjovs.

Rallija Kurzeme TOP 10 pēc pirmās dienas ātrumposmiem

1. Georgs Gross/Raigo Molders (Ford Focus WRC, A plus)

2. Ots Tanāks/Kuldars Siks (Ford Fiesta S2000, N4) +13,69 sekundes

3. Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (Mitsubishi Lancer EVO X, N4) +29,28 sekundes

4. Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (Mitsubishi Lancer EVO X, N4) +32,14 sekundes

5. Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks (Mitsubishi Lancer EVO VIII, A plus) +45,50 sekundes

6. Rauls Jēts/Andruss Tooms (Mitsubishi Lancer EVO IX, N4) +45,88 sekundes

7. Aivis Egle/Andis Dauga (Mitsubishi Lancer EVO X, N4) +50,25 sekundes

8. Māris Neikšāns/Ringolds Bērziņš (Mitsubishi Lancer EVO X, N4) +52,92 sekundes

9. Jānis Dūcis/Guntis Kampe (Mitsubishi Lancer EVO IX) +55,15 sekundes

10. Viktors Lebedevs/Vilmārs Mateuss (Subaru Impreza, N4) +1 minūte un 2,51 sekunde

Atlikušos astoņus rallija Kurzeme 2011 ātrumposmus, kurus lielākoties veido nepazīstami vai rallijā sen neizmantoti ceļi, sportisti veiks sestdien. Pirmā ātrumposma starts paredzēts plkst. 9:53 no rīta.

"Var teikt, ka rallija otrajā dienā 90% ir pilnīgi jauni ceļi, kas nekad iepriekš, vismaz pēc neatkarības atgūšanas nav izmantoti. Būs arī ļoti interesants pilsētas ātrumposms Liepājas ostā, kur mēs pagājušajā gadā testējām WRC mašīnu pret F2 ātrumlaivu – redzēsim kā tur ies visiem rallija dalībniekiem, jo jābrauc ir cauri diviem ceļamkrāniem, pāri sliedēm un būs arī divi tramplīni," stāsta rallija Kurzeme 2011 direktors Uldis Hmieļevskis.

Svarīgākais