Piektdien un sestdien Liepājā un tās apkārtnē notiekošais rallijs „Kurzeme 2010" būs Latvijas autorallija čempionāta priekšpēdējais – sestais – posms.
Sacīkste būs svarīga cīņā par Latvijas čempionu tituliem, jo pēc šīs sacīkstes atliks tikai viens posms. Kurzemē savus čempiontitulus centīsies sadalīt arī rallijsprinta dalībnieki, kuriem arī pēc vizītes Liepājā būs atlicis viens posms.
Intriga Latvijas rallija čempionātā saglabājas visās trīs ieskaites grupās – N4, A+ un 2WD. Teorētiski čempionus var noskaidrot jau Kurzemes rallijā, taču tas iespējams tikai īpašu sakritību rezultātā. Viss liecina, ka sezonas labākos rallija braucējus Latvijā atklās tikai pēdējais posms septembra otrajā pusē.
N4 klasē pašlaik kopvērtējuma vadībā atrodas LMT Rallija komandas ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Viņi savākuši 38 punktus. Tuvākie sekotāji ir Tieto Kronus Rally Team līderi Aivis Egle/Mārtiņš Jerums, kuriem 34 punkti. Tikai veiksmīgs nedēļas nogales posms var atgriezt cīņā par titulu LMT Rallija komandas ekipāžu Māris Neikšāns/Raivis Jansons, kā arī Vorobjovs Racing ekipāžu Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns. Abām vienībām pa 28 punktiem.
Priekšpēdējais posms izšķirs, cik ekipāžas rallijā „Latvija 2010" būs palikušas cīņā par titulu. Jāņem vērā, ka formāli nav noslēdzies arī seriāla iepriekšējais posms – rallijs „Latgale 2010", jo N4 klasē rezultāti joprojām uzskatāmi par neoficiāliem. Pēc sacīkstes trim vadošajām N4 klases ekipāžām tika paņemti izmantotās degvielas paraugi un nosūtīti uz pārbaudēm FIA atzītā laboratorijā Vācijā. LAF Rallija komisija informē, ka pārbaužu rezultāti un līdz ar to arī Latgales posma iznākums tiks publiskots ne ātrāk kā 7. septembrī. Degvielas analīzes tika ņemtas arī no Latvijas čempionāta dalībnieku Anda Neikšāna un Jāņa Vorobjova pilotētajām automašīnām.
Latvijas čempionāta A+ grupā šobrīd vadībā atrodas lietuviešu Roka un Ingas Lipeiķu ekipāža. Šis posms būs izšķirošs Skandi Auto Rallija ekipāžai -- Ivaram Vasaraudzim/Pēterim Spredzim. Viņiem nepieciešama uzvara, lai varētu turpināt cīņu par čempiontitulu. Tiesa, viņi arī ir galvenie sacīkstes favorīti, tāpēc titula dalīšanā viņi, šķiet, piedalīsies arī septembrī rallijā „Latvija".
Klasē nopietna cīņa arī par čempionāta bronzu – pašlaik reālākie pretendenti ir Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks, kā arī Raimonds Kisiels, kurš šajā sacīkstē startēs ekipāžā ar Arni Roni, nevis Gati Panavu, kā līdz šim.
2WD klasē Latvijas čempionu tituls slīd ārā no rokām Latvijas rallija braucējiem. Pirmkārt, šobrīd kopvērtējuma vadošajā trijniekā ir līderi lietuvieši Roks Kvarciejus/Marjuss Samuolis un igauņi Rolands Murakass/Kalle Adlers. Otrkārt, otrajā pozīcijā esošā Artūra Priednieka/Jāņa Kirkovalda ekipāža atsaukusi dalību Kurzemes rallijā. Tas nozīmē, ka vienīgie Latvijas sportisti, kas var iejaukties cīņā par titulu, ir Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš, kuri šobrīd līderim Kvarciejus zaudē astoņus punktus. Tikai uzvara Liepājā var glābt latviešu situāciju šā gada čempionātā!
2WD klases līderi Roks Kvarciejus un Rolands Murakass ir galvenie favorīti arī cīņā par Junioru kausu. Šis panākums latviešu jaunajiem pilotiem jau šobrīd matemātiski kļuvis neaizsniedzams. Lai gan ātrums un potenciāls ir vairākiem Latvijas jaunajiem sportistiem (vecumā līdz 25 gadiem), nav izdevies labos rādītājus pārvērst uzvarās.
Super 1600 grupas kausa izcīņā pašlaik vadībā Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš. Ja viņi būs ātrākie no sportistiem, kuri startē ar mašīnām ar motora darba tilpumu līdz 1600 kub. cm, ekipāža var priekšlaicīgi nodrošināt uzvaru šajā vērtējumā.
Komandu ieskaitē labās pozīcijās ir brāļu Neikšānu pārstāvētā LMT Rallija komanda. Tai seko Tieto Kronus Rally Team un RA Motorsport.