Ar Ivara Vasaraudža uzvaru šodien Talsu apkaimē noslēdzās Latvijas rallija čempionāta 3. posms "BTA Rally Talsi 2010".
Rallija komanda "Skandi Auto Rally Team" rallijā "BTA Rally Talsi 2010" startēja ar apņemšanos izcīnīt uzvaru, ko Ivara Vasaraudža un Pētera Spredža ekipāžai arī bez problēmām izdevās paveikt, tādā veidā atzīmējot Ivara Vasaraudža desmito gadadienu kopš debijas lielajā rallijā. Savus plānus šajā rallijā veiksmīgi izpildīja arī pārējās četras "Skandi Auto Rally Team" ekipāžas, par ko var pateiktie komandas atbalstītājiem "LDz Cargo" un "Pata AB".
Ivars Vasaraudzis savu rallija pilota debiju piedzīvoja 2000. gada Talsu rallijā, tolaik pirmajos ātrumposmos ar savu ātrumu pārsteigdams nevienu vien rallija līdzjutēju un konkurentu, taču izstājās niecīga tehniskā defekta dēļ. Līdz šim Talsu rallijs Ivaram Vasaraudzim ir sagādājis ne mazums raižu, taču jubilejas rallijs jubilāru lutināja. Savā ziņā šis bija arī jubilejas rallijs Ivara stūrmanim Pēterim Spredzim, kurš tieši gadu atpakaļ pirmo reizi startēja kā Vasaraudža stūrmanis.
"Šis bija viens no retajiem Talsu rallijiem, kurā man nenācās saskarties ar kaut kādām problēmām. Varētu pat teikt, ka viss aizritēja netipiski mierīgi un to pat nevar salīdzināt ar manu debijas ralliju. Vienu pārsteigumu gan Talsu rallijs tomēr sarūpēja – iepazīstoties ar trasi, salūza mūsu treniņu auto, līdz ar ko Mordangas ātrumposma stenogramma palika kārtīgi nepārbaudīta. Un jāsaka liels paldies visām rallija ekipāžām, kuras palīdzēja salabot mūsu treniņu auto," stāsta Ivars Vasaraudzis.
Ivara Vasaraudža un Pētera Spredža ekipāža ar savu Mitsubishi Lancer WRC rallija automobili uzvarēja septiņos no astoņiem ātrumposmiem, izcīnīja uzvaru A plus ieskaitē un rallija kopvērtējumā, tuvākos sekotājus rallija kopvērtējumā apsteidzot par minūti un piecdesmit sekundēm.
"Protams, varējām arī vēl ātrāk veikt šos ātrumposmus, taču braucām savā ritmā. Vienīgi nedaudz no ritma izsitos, otro reizi veicot Mordangas ātrumposmu – pirms starta sāka līt, tāpēc nolēmu nedaudz samazināt tempu, taču, iebraucot finišā, sapratu, ka esmu pārcenties ar piesardzību. Stadionā arī nolēmu būt piesardzīgāks un nesagādāt mehāniķiem lieku darbu," atklāj Ivars Vasaraudzis.
Otrai "Skandi Auto Rally Team" ekipāžai, kas startē ar Mitsubishi Lancer WRC rallija automobili – Raimondam Kisielam un Gatim Panavam "BTA Rally Talsi 2010" rallijs nebija tik mierīgs kā komandas biedriem.
"Pirmajā dienā nespējām ieiet ritmā līdz ar ko diezgan daudz zaudējām gan Vasaraudzim, gan citiem rallija dalībniekiem. Otrajā dienā viss gāja daudz raitāk un mēs centāmies pamazām atgūt zaudēto. Pamazām tuvojāmies N4 klases līderiem un pēdējā ātrumposmā plānojām viņus apsteigt un finišēt otrajā vietā kopvērtējumā. Taču pēdējā ātrumposmā pieturējāmies senām tradīcijām – asā, atpakaļejošā līkumā iebraucu, izmantojot rokas bremzi, taču kļūdījos un auto turpat arī noslāpa. Pagājušajā gadā man šo līkumu tā izdevās izbraukt – šogad nē," stāsta Raimonds Kisiels.
Pēc šīs kļūdas, kura maksāja vairāk kā pusminūti, ekipāža vairs nespēja atgūt savu ritmu un finišu sasniedza 5. vietā absolūtajā vērtējumā, neizpildot pati sevis nosprausto mērķi, taču apņēmības pilna to sasniegt "Teng Tools Rallijs Madona".
Talsu rallijā debiju piedzīvoja arī trīs jaunas Krievijas rallija ekipāžas ar kompānijā "MML Sports" būvētiem Lancer EvolutionX Group N rallija automobiļiem. Šo trīs pilotu vadību, apmācību un uzmanīšanu uzņēmās trīs pieredzējuši Latvijas stūrmaņi – Valdis Spredzis, Arnis Ronis un Egars Svencis.
"Pirms rallija jaunajiem pilotiem bija intensīva treniņu sesija, kurā tie apguva rallija pamatus. Jāsaka, ka visi trīs piloti ļoti ātri apguva tiem mācīto un progresēja. Uzskatu, ka šādi jauni rallija piloti ar ļoti labu rallija tehniku palielinās ārvalstu interesi par Latvijas rallijiem. Domāju, ka šīs rallija ekipāžas vēl parādīsies kādā no Latvijas rallijiem un varbūt tad jau tās vairs nebrauks ārpus ieskaites," skaidro Valdis Spredzis.