"Dinamo" mārketings zemo spēļu apmeklētību skaidro ar rezultātiem

© F64

Rīgas "Dinamo" komandas mājas spēles sezonas pirmajos septiņos mačos vidēji apmeklējis nedaudz vairāk par četriem tūkstošiem skatītāju. Lai gan pārējām Latvijas sporta komandām tas joprojām ir apskaužams rādītājs, "Dinamo" šī statistika diez vai spēj priecēt, jo vēl pagājušajā sezonā "Arēnā Rīga" pirmās septiņas spēles apmeklēja vidēji par diviem tūkstošiem vairāk cilvēku.

"Līdzjutējiem vajag varoni, kurš uzvar citus varoņus," uzskata "Dinamo" tehniskais direktors Armands Simsons. "Darbojas sportiskais princips. Tauta krīt un ceļas par uzvarētājiem, bet zaudētājiem bieži vien uzgriež muguru. Taču man nav pārmetumu līdzjutējiem, kuri izvēlas pietaupīt līdzekļus un emocijas. Mūsu piedāvātā emociju gamma ir daudz plašāka. Ejot uz kinoteātri vai mākslas galeriju, tu aptuveni zini, uz ko ej un ko ceri sagaidīt, bet hokejā tas nav paredzams. Sajūsmu nomaina vilšanās, bet pēc tam atkal ir sajūsma."

Simsons atzīst, ka komandas neveiksmes ir izaicinājums mārketinga cilvēkiem, jo pārdot spēli, kad komanda uzvar ir viena lieta, bet pavisam cita - kad komandai neveicas. "Man pašam ir labs salīdzinājums.Savulaik maču dienās man nereti izlādējās telefons, jo daudzi zvanīja, interesējās, apjautājās par atlaidīti. Bet tagad tā nav. To nevar noslēpt, ka līdzjutējs pēdējās sezonās izskatās vīlies. Tiek gaidītas uzvaras un dalība izslēgšanas spēlēs, taču tas nenotiek."

Šādos brīžos Armands allaž atceras Sanda Ozoliņa teikto, ka komanda tev ir tikai viena - gan uzvaras priekos, gan zaudējumu rūgtumā. Nu gluži tāpat kā laulības dzīvē. "Ir labi laiku un slikti laiki. Arī man ir citādas sajūtas, ja nākas uzrunāt līdzjutējus, kad rezultāts ir 0:4. Taču tas jau atkal ir stāsts par komandu. Pagriezt muguru jau ir ļoti viegli. Arī mārketings varētu nolaist rokas, jo komandai neizdodas uzvarēt. Taču mēs joprojām strādājam ar līdzjutējiem tā, kā to nedara pat līgas augšgala komandas. Spēles laikā visas mazās pauzītes ir aizpildītas. Sportiskie rezultāti mūs negatīvi neietekmē. Gluži otrādi - tie motivē censties vēl vairāk."

Ja spēļu laikā ārpus hokeja aktivitātes nav apsīkušas, tad kādēļ gan pārņem sajūta, ka "Dinamo" zīmols vairs tik bieži neizskan medijos, reklāmās un masu pasākumos. Kluba valdes loceklis Zigmārs Priede apgalvo, ka šāds priekšstats esot maldīgs, jo reklāmas aktivitātes nav mazākā apjomā kā citās sezonās. Klubs sevi reklamē gan medijos, gan dažādos pasākumos, ieskaitot pirms pāris nedēļām Biķerniekos notikušo pasaules rallijkrosa čempionāta posmu. „Vajag tikai cītīgāk pasekot,” mudina Priede.

Vienlaikus viņš piebilst, ka mārketinga aktivitāšu samazināšanās ilūziju rada spēļu apmeklētība. „Protams, par to ir satraukums ikvienam „Dinamo” klubā strādājošajam. Bet sports ir sports. Periodos, kad sportiskie rezultāti nav tik labi, klājas smagāk. Iemeslus apmeklētības kritumam saprotam, taču tas nedod atlaides.”

Vēl pagājušajā sezonā akcijā „Pirmā reize” tika „medīti” un aicināti pieteikties cilvēki, kuri būtu gatavi pirmoreiz dzīvē apmeklēt „Dinamo” maču, kurā „Arēnā Rīga” skatītāju jau gaidīja ērts un balts dīvāns. „Dinamo” valdes loceklis uzsver, ka klubs par šo akciju nav aizmirsis. Septembris un oktobris esot klusāks periods, bet ziemas mēnešos noteikti esot padomā šādas vai līdzīgas akcijas.

Pirms dažām sezonām veikalos varēja atrast arī „Dinamo” produktu līniju, taču tagad šis projekts ir apstājies. „Finansiāli tas, protams, mums neko nedeva, bet tā bija laba reklāma klubam. Diemžēl atsevišķiem produktiem bija problēmas ar kvalitāti, bet reizēm kvalitāte pievīla pašu „Dinamo” komandu un tas atstāja iespaidu uz realizācijas apjomu,” skaidro Priede.

Kluba valdes loceklis atgādina, ka „Dinamo” turpina aktīvi strādāt ar bērniem un Valsts policiju, sadarbības rezultātā dodot iespējas apmeklēt spēles bērniem no nelabvēlīgām ģimenēm. Tāpat tiekot strādāts ar mācību iestādēm. „Nevarētu teikt, ka mēs esam aizmirsti un par mums nav intereses, bet sportiskais rezultāts ir ļoti nozīmīgs.”

Abonementu īpašnieki joprojām saņemot dažādas dāvanas, bet abonementu izvadāšanu uz mājām pirms šīs sezonas ietekmējis Phjončhanas olimpisko spēļu kvalifikācijas turnīrs. Šoreiz tas neesot bijis iespējams fiziski, bet septembra vidū tam jau bija par vēlu, uzskata Priede. „Atraut spēlētājus no olimpiskā kvalifikācijas turnīra nebūtu pareizi. Jā, protams, visi jau nespēlēja, bet šajā akcijā iesaistīt jaunos leģionārus nebūtu loģiski, tam nepieciešamas pazīstamākas sejas.”

Priede gan norāda, ka doma par abonementu izvadāšanu nav aizgājusi nebūtībā. Bet par sešām spēlēm Piņķos, Liepājā un Tallinā abonementu īpašniekiem nav jāsatraucas - ja tie nevēlēsies braukt uz šiem mačiem, tad klubs sola kompensēt izdevumus. „Mīnusos neviens nepaliks, neviens nejutīsies apvainots.”

Lai gan pēdējās divās vasarās „Dinamo” bijušas neskaidrības ar finansējumu jaunajai sezonai, Priede noliedz, ka tas būtu ietekmējis mārketinga aktivitātes. „Tās nebija neskaidrības, vienkārši ir noteikti termiņi, kuros visas lietas jāsakārto. Taču šos jautājumus jāuzdod kluba valdes priekšsēdētājam [Jurim Savickim].”

Svarīgākais