Trešo gadu pēc kārtas futbols ir kļuvis par populārāko sporta veidu Latvijā, liecina mediju aģentūras MediaCom Latvija un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktais pētījums Sporta mārketings Latvijā 2011.
Otrajā vietā šogad iedzīvotāju aptaujā ierindojusies vieglatlētika un skriešana, bet trešajā – volejbols, apsteidzot tādus tradicionāli iecienītus sporta veidus kā basketbols un hokejs.
Kopš 2009.gada, kad tika veikts piramis pētījums, nemainīgas ir palikušas tikai topa līdera futbola pozīcijas. Vistraujāko izaugsmi piedzīvojusi vieglatlētika un skriešana, kas pirms trijiem gadiem ierindojās 5.vietā, bet pērn - 4.vietā.
Volejbols un pludmales volejbols arī šogad saglabājis godpilno trešo vietu, bet savas poīicijas zaudējis basketbols, kas 2009. un 2010.gadā pārliecinoši ieņēma 2. vietu. Savukārt hokejs, kas vēl pirms trijiem gadiem bija 3. populārākais sporta veids,tāpat kā pērn ir palicis 5. vietā.
MediaCom Latvija vadītājs Normunds Roziņš: ”Šis petījums ir kā ceļvedis visiem uzņēmumiem, kas nopietni un mērķtiecīgi nodarbojas ar sporta sponsorēšanu. Tas ir vienīgais šāda veida pētījums Latvijā, kas dod iespēju ilgtermiņā salīdzināt dažādus sporta veidus, un noteikt to izaugsmi un nākotnes perspektīvas.”
Pētījuma ietvaros tika iegūts arī plašākas sabiedrības viedoklis par sportu un sporta pasākumu sponsorēšanu, kas uzņēmumiem (esošajiem un potenciālajiem sponsoriem) un sporta organizācijām dod iespēju novertēt ieguldīto resursu efektivitāti un atdevi, kā arī izprast perspektīvākos sporta attīstības virzienus.
Pētījuma rezultāti sniedz sekojošus datus: ar kādiem sporta veidiem iedzīvotāji ir nodarbojušies pēdējā gada laikā; kāda ir iedzīvotāju pasīvā līdzdalība sporta aktivitātēs; cik daudz naudas līdzekļus cilvēki tam atvēl; kā vecāki pieņem lēmumus, ar kuru sporta veidu nodarbosies viņu bērni; ar kuriem sporta veidiem Latvija var iziet pasaulē u.tml.
Ikgadējā pētījuma mērķis ir noteikt dažādu sporta veidu popularitāti Latvijā, kopumā apkatot 65 nozīmīgākos sporta veidus un to grupas. Aprēķinātajā sporta veidu popularitātes indeksā iekļautas gan aktīvās sportiskās aktivitātes, gan arī pasīvā līdzdalība sporta notikumos, sekojot līdzi sporta norisēm dažādos medijos vai apmeklējot sacensības klātienē. Indekss aprēķināts, balstoties uz sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veikto Latvijas iedzīvotāju aptauju (1029 respondentu vecumā no 15 līdz 74 gadiem), TNS Latvia, Izglītības un zinātnes ministrijas, Latvijas Sporta federāciju padomes un www.sportacentrs.com sniegtajiem datiem.