Noslēdzies ekorallijs "Vidzeme 2012"

© publicitātes

Uz ekorallija "Vidzeme 2012", kas 14. jūlijā norisinājās Ziemeļvidzemes ceļos, starta stājās 45 ekipāžas ar dažādu marku un izmēra automašīnām, kas tika iedalītas trijās klasēs atkarībā no to degvielas tipa un masas.

 Vislabākās prasmes ekonomiskā braukšanā dīzeļdzinēju klasē demonstrēja Edgars un Marina Kupči, savukārt abās benzīna motoru automašīnu klasēs uzvaras izcīnīja Jāņa Seiļa/Armanda Kozlovska un Aleksandra Čerņagina/Ineses Batņas ekipāžas.

Ekorallijam "Vidzeme 2012" bija pieteikušās 56 ekipāžas, taču sestdienas rīta lietus gāzes Rīgas apkārtnē nenobaidīja 45 no tām. Aptuveni puse no dalībniekiem trasē devās ar benzīna dzinējiem aprīkotām automašīnām, kas tika sadalītas divās klasēs pēc automašīnu svara, savukārt otra puse startēja dīzeļdzinēju klasē.

Rallija dalībniekiem aptuveni 210 km garajā maršrutā bija jāatrod vienpadsmit kontrolpunkti, kuros bija jāatbild uz dažādiem jautājumiem. "Kontrolpunktu mērķis nebija pārbaudīt dalībnieku erudīciju vai fizisko sagatavotību. Ar uzdevumiem mēs vēlējāmies ekipāžas noturēt pie vēlamā maršruta un padarīt viņu braucienu skatāmāku. Ne vienmēr vēlme cilvēkiem iedot kādu labu apskates vietu vainagojas ar pozitīvām emocijām. Taču šoreiz pat ilgā gaidīšana pie Līgatnes pārceltuves daudziem netraucēja finišā atzīt, ka emocijas un baudījums bijis pāri visam," norāda Drošas Braukšanas Skolas apmācību direktors Artūrs Priednieks.

Īpašā statusā ekorallijā "Vidzeme 2012" piedalījās ekipāža ar elektropiedziņas automašīnu Opel Ampera. Pirmie 85 kilometri tika veikti, izmantojot akumulatoros uzkrāto elektroenerģiju, savukārt atlikušajā distancē nepieciešamo elektroenerģiju ražoja automašīnā iebūvētais benzīna dzinējs. Finišā uzrādītais degvielas patēriņš līdzinājās katra autovadītāja sapnim – auto uz katriem 100 km bija patērējis vien 2,7 litrus degvielas. "Komandai izdevās parādīt, ka arī šāds auto ir lieliski piemērots Latvijas apceļošanai un grūti izbraucamu vietu šķērsošanai, pie tam uzrādot lielisku enerģijas patēriņu," atzina šīs ekipāžas stūrmanis Ģirts Zemītis.

Atgriežoties pie tradicionālām automašīnām, dīzeļdzinēju klases pirmo trīs vietu ieguvēji distanci spēja veikt ar degvielas patēriņu zem 4 litriem uz 100 km, savukārt benzīna dzinēju klasēs uzvarētāju patēriņš, neatkarīgi no automašīnas masas, tikai nedaudz pārsniedza 5 litrus uz 100 km. Īpaši jāpiemin ekipāža, kura sešu cilvēku sastāvā ar Volkswagen Tranporter ekorallijā uzrādīja lielisku rezultātu – 4,83 litri uz 100 km.

Kopumā vērojot rezultātus jāsecina, ka ar benzīnu darbināmo spēkratu kategorijā 10 no 22 ekipāžām izdevās trasi izbraukt, patērējot mazāk par 6 litriem degvielas uz 100 km, savukārt dīzeļdegvielas lietotājiem bija vēl labāki rezultāti – 13 no 22 ekipāžām trasi veica ar patēriņu zem 5 l/ 100 km, bet vēl septiņas ar degvielas patēriņu zem 6 l/ 100 km.

"Jāsecina, ka tie ir ļoti labi rezultāti, jo neviens no dalībniekiem uz starta nebija stājies, lai uzrādītu sportiskus sasniegumus. Lielākā daļa dalībnieku šo pasākumu uztvēra kā iespēju jauki pavadīt laiku kopā ar draugiem vai ģimeni, vienlaikus apskatot arī, iespējams, sev nezināmās vietas Latvijā," atzīst Artūrs Priednieks.

Rezultāti:

Dīzelis, masa virs 1500 kg

1. Edgars Kupčs; Marina Kupča – 3,95 l/100 km

2. Māris Kazāks; Daiga Konstantinova – 3,98 l/100 km

3. Nikita Gvozdevs; Marina Dorosenko – 3,99 l/100 km

Benzīns, masa virs 1500 kg

1. Jānis Seilis; Armands Kozlovskis – 5,26 l/100 km

2. Mārtiņš Brasla; Liena Brasla – 5,45 l/100 km

3. Aleksandrs Matrosovs; Sabīne Egliņa – 5,57 l/100 km

Benzīns, masa zem 1500kg

1. Aleksandrs Čerņagins; Inese Batņa – 5,06 l/100 km

2. Mārtiņš Švāns; Matīss Švāns – 5,94 l/100 km

3. Toms Penezis; Liene Drevinska – 6,43 l/100 km

Ekoralliju Vidzeme 2012 organizēja Statoil Fuel & Retail Latvia, Opel Baltija un Drošas Braukšanas Skola.

 

 

Svarīgākais