Latvijas motobraucēja Jura Apiņa nāvi pagājušajā nedēļā Audru trasē izraisījuši vairāki nelabvēlīgi apstākļi, secinājusi Igaunijas Motosporta federācijas (EMF) apļveida trašu komisija.
"Sacīkšu dalībnieks nezināmu iemeslu dēļ izbrauca no trases, nokļuva zonā, kas nebija ierasta izbraukšanas zona, un tādēļ sadūrās ar šķērsli. Lai gan daži braucēji iepriekš bija norādījuši, ka izbraukšanas zonām vajadzētu būt asfaltētām vai klātām ar grants segumu, šī negadījuma vieta neatrodas šādā vietā," norāda EMF.
Trases operators jau ir sācis rekonstrukcijas darbus, lai likvidētu konstatēto bīstamo zonu, un komisija tuvāko nedēļu laikā veiks trases apskati un vajadzības gadījumā sniegs savus priekšlikumus par papildu darbiem.
EMF atzinīgi novērtē Audru apļveida trases operatora ieguldījumu, ko tas gadu gaitā sniedzis trases drošībā un personāla apmācībā. EMF un trase arī turpmāk sadarbosies, lai vēl vairāk uzlabotu apstākļus braucējiem. Audru trase ir apļveida trase ar lielākajām izbraukšanas zonām un drošākā trase Baltijā, kā arī viena no drošākajām trasēm reģionā, norāda EMF.
"Ar motosportu vienmēr ir saistīts zināms risks, tas ir jāņem vērā," sacīja EMF ģenerālsekretārs Martins Arumē.
"Mums ir ļoti žēl, ka notikusi šī traģēdija, un sadarbībā ar sportistiem, organizatoriem un trašu operatoriem mēs darām visu iespējamo, lai nodrošinātu mūsu pasākumu drošību. Diemžēl nav iespējams pilnībā izslēgt negadījumus," piebilda Arumē.
Jau ziņots, ka Apinis gāja bojā sestdien, 1.jūnijā, Audru trasē gatavojoties sacensībām "Superstock 600" klasē. Traģiskā negadījuma dēļ visas nedēļas nogalē "Porsche ring" trasē paredzētās sacensības tika atceltas. Nedēļas nogalē tur bija iecerēts Baltijas un Latvijas čempionāta pirmais posms.
Audru trases operators Andress Halls norādījis, ka Audru trase atbilst starptautiskajiem standartiem, un Apiņa nāvi visdrīzāk iestājusies nelabvēlīgu apstākļu kombinācijas dēļ.