Latvijas pilots Mārtiņš Sesks un stūrmanis Renārs Francis šogad startēs divos Pasaules rallija čempionāta (WRC) posmos, pirmdien paziņoja sportisti.
Sesks/Francis ieplānojuši startēt pasaules čempionāta septītajā posmā Polijā un astotajā posmā Latvijā.
Polijā latvieši startēs ar nehibrīda auto "Ford Puma Rally1", bet posmā Latvijā ar šādu hibrīdauto "M-Sport Ford" rallija komandas sastāvā.
Sesks ir pirmais pilots, kurš saņēmis "WRC Promoter GMBH" un "M-Sport Ford" atbalstu līdzdalībai jauno talantu programmā, kas veicina pāreju no "Rally 2" uz "Rally1" jeb augstāko līmeni WRC.
Posms Polijā notiks no 27. līdz 30.jūnijam, bet Latvijas posms risināsies no 18. līdz 21.jūlijam.
"Tas ir kas tāds, par ko sapņojuši visi autobraucēji, un mūsu sapnis ir piepildījies," norādīja Sesks.
Sesks 2020.gadā kļuva par FIA WRC junioru ieskaites vicečempionu, bet pērn par Eiropas rallija čempionāta (FIA ERC) vicečempionu. Tāpat Sesks/Francis divus gadus pēc kārtas uzvarēja "Tet Rally Liepāja", kas norisinājās uz līdzīgiem ceļiem kā šovasar gaidāmais "Tet Rally Latvia". Pagājušajā gadā Sesks arī bija vienīgais, kurš uzvarēja divos ERC rallijos. Seska pilotētā ekipāža to paveica grants sacensībās Polijā un Latvijā.
"Aizvadītajās divās ERC sezonās Mārtiņš [Sesks] ir parādīja ļoti atzīstamu sniegumu un kļuvis par cienīgu programmas kandidātu. Cīņas spars un uzvaras pērn Latvijas un Polijas posmos ļauj mums ticēt, ka ar laiku viņš kļūs par pastāvīgu WRC dalībnieku," par latviešu autosportista iesaisti programmā pauž "WRC Promoter GMBH" vecākais sporta direktors Peters Tūls.
Tikmēr "M-Sport Ford" komandas vadītājs Ričards Milleners pauda gandarījumu par iespēju sastrādāties ar Sesku, izmantojot jaunos 2024.gada tehniskos noteikumus.
"Jaunie noteikumi ļauj startēt ar "Rally1" automašīnām bez hibrīda elementa. Tas ir ērts un arī finansiāli izdevīgs risinājums ne tikai Mārtiņam, bet nākotnē jebkuram citam spējīgam sportistam, un ļauj mums paplašināt Rally1 dalībnieku loku," norādīja Milleners. "Seskam ir iespaidīgs CV un viņš ir ideāls kandidāts jaunajai programmai. Debija Polijas posmā ar nehibrīda automašīnu ļaus viņam iemēģināt spēkus pirms sacīkstēm ar hibrīddzinēju savā mājas trasē "Tet Rally Latvia". Būs fantastiski redzēt viņa sāncensību ar elites pilotiem savu līdzjutēju priekšā, braucot ar labāko no rallija automobiļiem."
Sesks/Francis turpinās arī startēt arī Eiropas rallija čempionātā (ERC), kurā pērn kopvērtējumā piekāpās vien jaunzēlandiešu Haidena Padona/Džona Kenarda ekipāžai.