"Red Bull" nīderlandiešu pilots Makss Verstapens svētdien Abū Dabī "Grand Prix" pēdējā aplī izrāva savu karjerā pirmo Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona titulu.
Pirms sezonas pēdējā, 22. posma viņam un "Mercedes" britu pilotam Lūisam Hamiltonam bija vienāds punktu skaits. Hamiltons startā apsteidza sāncensi un noturējās priekšā viņam līdz pat pēdējam aplim, kurā Verstapens viņam pasteidzās garām. Verstapens no Hamiltona pirms tam atpalika vairāk nekā desmit sekundes, taču pēdējos apļos trasē izbraukusī drošības mašīna deva Nīderlandes pilotam iespēju pietuvoties.
24 gadus vecais Verstapens ir pirmais Nīderlandes pilots, kurš kļuvis par F-1 čempions un ceturtais visu laiku jaunākais titula ieguvējs. Tāpat viņš ir pirmais "Red Bull" kopš 2013.gada, kuram izdevies kļūt par čempionu.
Hamiltonam svētdien neizdevās kļūt par vēsturē visu laiku titulētāko pilotu. Viņam un vācietim Mihaelam Šūmaheram joprojām ir pa septiņiem tituliem. Hamiltons par čempionu kļuvis septiņās no astoņām pēdējām sezonām, 2016.gadā sīvā cīņā piekāpjoties savam komandas biedram Niko Rosbergam no Vācijas.
Abi titula pretendenti sacīksti sāka no pirmās rindas. Sestdien "pole-position" izcīnīja Verstapens, bet blakus viņam bija Hamiltons. Viņu komandas biedri Serhio Peress un Valteri Botass startēja attiecīgi no ceturtās un sestās pozīcijas.
Verstapens aizvadīja neveiksmīgu startu, kas Hamiltonam ļāva kļūt par līderi. Pirmā apļa turpinājumā Verstapens ar asu manevru brauca jau garām sāncensim, kurš izbrauca no trases un saglabāja līderpozīciju. Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) tiesnešu ieskatā Hamiltons attaisnoti pameta trasi, tādējādi saglabāja pirmo vietu bez sankcijām.
Verstapens sacīksti sāka ar mīkstā sastāva riepām un jau 14.aplī pirmo reizi devās pitstopā. Trasē nīderlandietis atgriezās piektais, kamēr Hamiltons boksus apmeklēja jau nākamajā aplī un vēlāk nonāca tiešai aiz Peresa. "Red Bull" pilots aktīvā cīņā ar Hamiltonu ļāva Verstapenam pietuvoties un palaida komandas biedru sev garām.
37.aplī virtuālās drošības mašīnas laikā Verstapens devās otro reizi pitstopā un pēc tam aiz Hamiltona bija apmēram 20 sekundes jeb mazāk par viena boksu apmeklējuma tiesu. Līdz brauciena beigām bija palikuši 20 apļi, kuros Hamiltons centās noturēt vadību, nemainot riepas.
Ar katru apli Verstapens mazlietiņ dzēsa Hamiltona pārsvaru, kas desmit apļus pirms finiša bija apmēram 11 sekundes. Piecus apļus pirms finiša pēc Nikolā Latifī ("Williams") avārijas trasē izbrauca drošības mašīna un Verstapens vēlreiz devās boksos, lai ar jaunām mīkstā sastāva riepām ķertu rokā Hamiltonu.
Sacensību pēdējā aplī drošības auto devās malā un titula ieguvējs izšķīrās sezonas pēdējā aplī. Tajā Verstapens apdzina Hamiltonu un atlikušajā aplī noturējās priekšā, nodrošinot sev titulu. "Mercedes" komanda gan pauda neapmierinātību ar lēmumu ļaut par apli apdzītajiem pilotiem doties priekšā drošības mašīnai uz braucēju grupas beigām.
Trešais finišēja Karloss Sainss juniors ("Ferrari"), bet uzreiz aiz goda pjedestāla bija komandas biedri Juki Cunoda un Pjērs Gaslī (abi - "AlphaTauri"), sestais finišēja Botass, tālāk bija Lendo Noriss ("McLaren"), astotais un devītais bija Fernando Alonso un Estebans Okons (abi - "Alpine"), bet kā pēdējais pie punkta tika Šarls Leklērs ("Ferrari").
Kimi Reikenens ("Alfa Romeo") savā karjeras pēdējā sacīkstē nefinišēja.
Verstapens sezonu noslēdza ar 395,5 punktiem, par astoņiem pārspējot Hamiltonu. Trešais ar 226 punktiem bija Botass, bet ceturto vietu ar 190 punktiem ieņēma Peress.
Tikmēr "Mercedes" astoto gadu pēc kārtas uzvarēja Konstruktoru kausā, kur iekrāja 613,5 punktus, kas bija par 28 punktiem vairāk nekā "Red Bull". Stabilā trešajā vietā ar 323,5 punktiem bija "Ferrari".
Šosezon sākotnēji bija plānots aizvadīt rekordlielu sacīkšu skaitu (23), bet augusta nogalē noskaidrojās, ka Japānā tomēr nenotiks plānotais posms. Šī iemesla dēļ šosezon tiks aizvadīti 22 F-1 posmi.