Nav cerību, ka "Tour de France" velobrauciens notiks paredzētajā laikā

© PA/SCANPIX/LETA

"Tour de France" organizatori drudžaini strādā, lai atrastu jaunu sākuma datumu velosipēdistu lielākajām sacīkstēm pēc tam, kad Francijas prezidents Emanuels Makrons televīzijā paziņoja par publiskās pulcēšanās aizlieguma pagarinājumu Francijā līdz jūlija vidum koronavīrusa izraisītās epidēmijas apstākļos.

Sākotnēji bija paredzēts, ka velobrauciens ar aptuveni 4500 cilvēku karavānu startēs Nicā 27.jūnijā un finišēs Parīzē 19.jūlijā. Nav nekādu iespēju, ka pasākums var noritēt plānotajos termiņos, un organizatori saskaras ar milzīgu loģistikas uzdevumu - pārplānot velobrauciena norises laikus.

Līdz šim organizatori "Amoury Sports Organization" (AS0) publiski ir klusējuši, bet vairāku Francijas pilsētu mēri plānotajā velobrauciena maršrutā apgalvo, ka ar viņiem ir notikušas konsultācijas par jauno datumu.

Francijas prezidents Makrons televīzijas runā pirmdien paziņoja, ka stingra izolācijas politika Francijā turpināsies vismaz līdz 11.maijam un publiskas pulcēšanās būs aizliegtas līdz jūlija vidum.

Tūres direktors Kristians Pridoms iepriekš ir izteicies, ka braucējiem būs nepieciešami divi mēneši pēc pašizolācijas beigām, lai sagatavotos sacīkstēm. Tagad tas vairs nav iespējams, ņemot vērā pašizolācijas termiņa pagarinājumu līdz 11.maijam.

Francijas iekšlietu ministrs Kristofs Kastanērs otrdien uzsvēra, ka ASO ir jāpārplāno pasākums vai jāatceļ.

"Tas būs atkarīgs no organizatoru spējas velobraucienu organizēt un pārplānot," Francijas radio sacīja Kastanērs.

Iespējamie velobrauciena uzsākšanas termiņu varianti svārstās no jūlija beigām vai augusta vidus līdz pat septembrim.

ASO priekšā ir milzīgs reorganizācijas uzdevums notikumam, kurā iekļauta 21 posma starta pilsēta, 21 finiša taisne un vairāk nekā 3000 kilometru (aptuveni 2000 jūdžu) maršruts, kā arī 500 000 fanu trases malā dienā.

"Sociāla attālināšanās ceļa malā nebūtu problēma, bet starta pilsētās, finiša taisnē un VIP teltīs tā noteikti būtu," sestdien Beļģijas televīzijas kanālam "Sporza" stāstīja beļģu virusologs Marks van Ransts.

Ir noraidīti priekšlikumi, ka velosacīkstes varētu notikt aiz slēgtām durvīm. Līdzjutēji ir galvenais sacensību elements, kas ir sinonīms brīvdienām Francijā, viesību atmosfērai valdot skaistākajās valsts vietās, kurām karavāna vijas cauri.

"Tour de France ir 3000 kilometru smaidu," atsaucoties uz līdzjutējiem ceļa malās, saka ASO vadītājs Pridoms. "Mēs neaizvadīsim "Tour de France" bez līdzjutējiem."

Tūres sākums jūlija beigās pēc pulcēšanās aizlieguma beigām mēneša vidū varētu tikt uzskatīts par pārāk tuvu šim termiņam, vienlaikus cīnoties arī ar citu problēmu. Lai varētu izturēt 21 grūtu posmu, sportistiem jābūt maksimālā sportiskā formā, un ideālā gadījumā viņiem būtu vajadzīgas vienas nedēļas sagatavošanās sacensības.

ASO rīko arī "Criterium du Dauphine" astoņu dienu sacīkstes, kuras bija iecerēts pa Alpiem aizvadīt jūnija beigās vai jūlija sākumā, taču šis notikums ir atlikts.

Otrs šķērslis būtu viesnīcas, kuras augusta pirmajās divās nedēļās parasti ir pilnībā rezervētas.

Sacensībām sākoties augusta vidū un beidzoties septembrī, tas nozīmētu saduršanos ar "Vuelta a Espana", kas ieplānota no 14.augusta līdz 6.septembrim.

Velobraucienu varētu sarīkot septembrī, taču ārpus brīvlaiku perioda tūre zaudētu savu identitāti.

"Grande Boucle", kā tūre ir pazīstama Francijā, ir centrālais ekonomikas pīlārs, kas atbalsta 22 profesionālās komandas, kas piedalās 2020.gada sacensībās.

"Tas ir tik vienkārši. Ja tūre nenotiek, komandas var pazust, un braucēji un personāls paliks bez darba," saka Francijas labākās apģērbu firmas "Groupama-FDJ" vadītājs Marks Madio.

Arī braucēji jau "rausta pavadas", lai sacīkstēs piedalītos, ieskaitot 2018.gada tūres uzvarētāju Tomasu Geraintu, kurš saka, ka izmisīgi vēlas, lai sacīkstes sāktos.

"Ir lielākas un svarīgākas lietas, kuras vispirms jāsakārto, taču, tiklīdz būs droši un sacensības varēs notikt, mēs ("Ineos" komanda) labprāt vēlētos, lai atskanētu starta šāviens," bilst "Ineos" braucējs, kura komandas biedri Kriss Frūms un Egans Bernals arī paši ir uzvarējuši Francijas tūrē.

Tūrē piedalās tikai 176 braucēji, bet pasākumā ir iesaistīti apmēram 4500 cilvēku ar komandu personālu, transportu, policiju un plašsaziņas līdzekļiem, kas katru dienu pārvietojas nelielā organizētā brīnumā.

Atcelšana ir sliktākais scenārijs, kas var sagaidīt šā gada "Tour de France".