Latvijas skeletonists Martins Dukurs galveno akcentu šosezon liks uz startu pasaules un Eiropas čempionātā, sarunā pastāstīja sportists.
Izgājis vasaras darbu, šobrīd Dukurs eksperimentē ar tehniku un veic braucienus trasē. Ir pabūts gan nākamās sezonas pasaules čempionāta Vācijas trasē Aletenbergā, gan ikdienā treniņi tiek aizvadīti Eiropas meistarsacīkšu trasē Siguldā.
"Tā nebūs, ka nepiedalīšos sacensībās un braukšu tikai uz svarīgākajām sacensībām," saka Dukurs. "Jāskatās, kā sāksies sezona, kā uzvedīsies tehnika. Ja ar tehniku viss būs kārtībā, vairāk piestrādāsim pie slidām, ja ne, domāsim par braucamo. Eksperimenti būs, bet akcents tiks likts uz Eiropas un pasaules čempionātiem. Domāju piedalīties visos Pasaules kausa (PK) posmos. Tomēr nebūs tā, ka tajos tiks braukts tikai braukšanas pēc. Sevi arī vajag notestēt. Konkurence būs spēcīga, un tas ļaus sevi notestēt."
Siguldietis piekrīt, ka nevar tā ieslēgties uz svarīgākajām sacensībām, ja, piemēram, uz PK posmiem ir braukts ar atbrīvotības sajūtu. "Ir jāpierod pie sacensībām konkurencē, jāatsvaidzina šādas izjūtas," saka pasaules titulētākais skeletonists, kura kontā nav vien olimpiskās zelta medaļas. "Vasarā esmu smagi trenējies, lai ziemā varētu pacīnīties. Protams, šosezon īpašs būs starts Eiropas čempionātā savās mājās Siguldā februāra vidū."
Jau tradicionāli brāļi Martins un Tomass Dukuri pirmssezonas darbu veic Siguldā, kur tiek sakrāti arī lielākie trasē nobrauktie kilometri. Lai gatavotos kādām sacensībām vai patestētu tehniku, Latvijas skeletonisti dodas arī uz citām trasēm. Šogad tā ir nākamā pasaules čempionāta mājvieta Altenberga.
"Bijām pasaules čempionāta trasē. Ir lietas, kas ir jāpamaina," par secinājumiem runā Dukurs. "Ceturtajā virāžā mums ir pārāk lieli ātruma zudumi. Šobrīd esam sapratuši kļūdu, tikai vēl ir jāmāk tā neitralizēt. Pašreiz tas izdodas 50 pret 50. Šī virāža nosaka daudz. Pēc tās trase līdz vidum ir diezgan lēzena, un, ja nav pareizā izeja no ceturtās virāžas, rezultāts cieš ievērojami, jo ātrumu ilgi neizdodas uzņemt."
Pirmais šīs sezonas PK posms tika pārcelts no Pārksitijas uz Leikplesidu, kur novembra sākumā notiks abi aizokeāna posmi.
"Esmu pat priecīgs, ka būs jāstartē nedēļu vēlāk," Latvijas skeletonistam nav iebildumu sākt sezonu vēlāk, lai arī jāmaina lidmašīnas biļetes. "Daudz strādājam pie kamanām, kas man šogad ir pilnīgi jaunas. Jau 17.novembrī tehnika tiks sūtīta uz ASV, bet tā būtu vēl nedēļu agrāk. "
Vasarā nedaudz tika pamainīti vingrinājumi, vairāk strādājot uz to, kā pietrūkst, taču ar nedaudz mazāku apjomu nekā iepriekš. "Liekas, ka sanāca jēdzīgi," secina sportists. "Bija kontroltreniņš arī Altenbergas trasē. Pats esmu apmierināts. Galvenais, lai nav traumu. Kad jūtos noguris, patrenējos mazāk, jo pieredze liecina, kad gribu steigties un gribu pārāk daudz, nav labi."
Izmaiņas treneru korpusā sākušās jau pagājušajā sezonā. "Rodžera Lodziņa vietā būs bijušais braucējs austrietis Matiass Gugenbergers, kurš epizodiski palīdzēja jau iepriekšējā sezonā - pasaules meistarsacīkstēs un Eiropas čempionātā. Viņš būs gan trases treneris, gan arī palīdzēs ar savām idejām kamanu jomā. Tēvs Dainis Dukurs un fiziskās sagatavotības treneris Mihails Arhipovs mani trenē joprojām."
Šogad 35 gadus vecais sportists trasē aizvada mazāk laika, uzsverot, ka labāk viņam patīk dienu braukt un nākamajā tikt skaidrībā ar iepriekšējās dienas braucieniem un nepieciešamajiem uzlabojumiem braukšanā un tehnikā.
"Jaunā kamana ir veidota ar jauniem materiāliem un idejām. Ar to braukt ir komfortabli, kaut arī ātrumu gribētos lielāku," par izjūtām, guļoties uz jaunā "zirga", saka Dukurs. "Ja ir ātra un riskanta kamana, tas četros braucienos var neatmaksāties. Savukārt Tomasam ar tehniku viss ir skaidrs. Viņš izvēlējies iepriekšējās sezonas braucamo, ar kuru ir atradis labu kopējo valodu."
Siguldietis Martins Dukurs ir seškārtējs pasaules un desmitkārtējs Eiropas čempions, turklāt Eiropā uzvarot desmit gadus pēc kārtas. Sportista kontā ir 2010. un 2014.gada olimpisko spēļu sudrabs, un viņš ir astoņkārtējs PK ieguvējs, arī visas sezonas pēc kārtas.