Divkārt samazinājies reklāmas apjoms Vankūveras olimpisko spēļu atklāšanas ceremonijas retranslācijas laikā salīdzinājumā ar Turīnas olimpiskajām spēlēm 2006.gadā, biznesa portālam "Nozare.lv" pauda "TNS Latvia" Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.
Turīnas olimpisko spēļu atklāšanas ceremonijas laikā tika parādītas 47 reklāmas, bet Vankūveras spēļu atklāšanas ceremonijas pārraides laikā - 22 reklāmas, atzina "TNS Latvia" eksperts.
Rumpēters arī piebilda, ka lielākoties tās ir Vankūveras olimpisko spēļu retranslāciju ģenerālsponsoru - "Nordea bankas" un telekomunikāciju operatora "Latvijas Mobilais Telefons" reklāmas, taču pārraides laikā reklamēti arī citi, piemēram, "Latvijas valsts meži" un "Latvijas gāze", kas ir Latvijas Olimpiskās komitejas sponsori, kā arī citi.
"TNS Latvia" eksperts atzīst, ka reklāmas apjoms ir samazinājies arī pārējā olimpisko spēļu norises laikā un tas skaidrojams ar to, ka reklāmdevēji ir vairāk ieinteresēti konkrētu produktu pārdošanā, nevis tēla veidošanā, kas ir visticamākais ieguvums no olimpisko spēļu sponsora statusa.
Rumpēters arī atzīst, ka zemāka reklāmdevēju interese par Olimpiskajām spēlēm skaidrojama arī ar to, ka daļa spēļu tiek translētas naktī pēc mūsu laika, kas samazina auditorijas sasniedzamību.
Pētījumu kompānijas eksperts arī atzīst, ka, salīdzinot 2006.gada Turīnas spēles ar šī gada spēlēm Vankūverā, redzams, ka "starta pozīcija" reklāmdevējiem ir bijusi līdzīga, jo, kā liecina Latvijas Reklāmas asociācijas apkopotie dati, gan 2005.gadā, gan 2009.gadā televīzijas reklāmas kopējie tēriņi ir bijuši 20-21 miljons latu.
"Atšķirība vien tajā, ka 2006.gads turpināja vispārējo reklāmas apjoma pieauguma tendenci, bet 2010.gada sākums nav tik pozitīvi vērtējams," pauž Rumpēters.
Kā iepriekš LTV ģenerāldirektora vietniece Agnese Mamaja "Nozare.lv" informēja, uz Vakūveras ziemas olimpiskajām spēlēm LTV ir divi ģenerālsponsori - telekomunikāciju operators "Latvijas Mobilais telefons" un "Nordea banka".
Ģenerālsponsors, sponsori un reklāmdevēji tiek izvēlēti prioritārā secībā gan no to pieteikšanās secības, gan izvēlētās paketes un starp dažu nozaru reklāmdevējiem cīņa bijusi diezgan sīva, sacīja Mamaja.
"Diemžēl maksātspējīgo nozaru Latvijā ir tik, cik to ir, un, ja viens no nozares pārstāvjiem iegādājas ģenerālsponsora paketi ar nozares aizsardzības nosacījumu, tad pārējiem šīs pašas nozares pārstāvjiem iespēja iegādāties vēl vienu reklāmas paketi ir liegta. Tādi ir noteikumi un loģiskā prakse," atzina LTV pārstāve.
Mamaja arī atzīst, ka ekonomiskā krīze ir ievērojami skārusi tādus lielus reklāmdevējus kā "Parex banka", "Samsung", "Beiersdorf" un citus.
"Arī bez šiem atsevišķajiem lielbudžeta klientiem Vankūveras atbalstītāju apjoms saglabājies līdzšinējā līmenī. Arī patlaban reklāmas pauzes ir brīvi pieejamas ikvienam reklāmas aģentūras klientam, ja tā pārstāvētā nozare nav tā pati, kas ģenerālsponsoru vai citu sponsoru pakešu pircējiem," pauž Mamaja.
Kā liecina "Nozare.lv" rīcībā esošais LTV Vankūveras olimpisko spēļu sponsorēšanas un reklāmas piedāvājums, kas apstiprināts 2009.gada maijā, par ģenerālsponsoru iespējams kļūt par 52 650 latiem, neskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN) un iespējamās atlaides. Ģenerālsponsoru skaits nedrīkst pārsniegt trīs.
Nozares reklāmdevēju skaits nav ierobežots, un tas izmaksā 28 000 latu, neskaitot PVN un iespējamās atlaides, savukārt, piemēram, par olimpiskās studijas sponsoru iespējams kļūt, samaksājot 11 500 latus, neskaitot PVN un iespējamās atlaides.
Izmaksu sadalījums uz konkrētām spēlēm liecina, ka visdārgākais reklāmas laiks ir hokeja spēles Latvija-Krievija tiešraides laikā, kad vienas sekundes reklāmas cena sasniedz pat 18,50 latus sekundē. Vidēji vienas sekundes reklāmas cena olimpisko spēļu reklāmdevējiem maksā aptuveni 4,5 latus, taču cena variē atkarībā no izvēlētā laika.
LTV informāciju par reklāmas un sponsorēšanas cenām, norādot uz konfidencialitāti, neizpauž.