Baltcom gada laikā plāno trīskāršot savu optiskā tīkla pārklājumu

Piesaistot ārvalstu investīcijas teju 50 miljonu eiro apmērā, Baltcom uzsācis vērienīgu tīkla modernizāciju un paplašināšanu. Gada laikā plānots trīskāršot operatora sasniegto mājsaimniecību skaitu, līdz 2015.gadam – kļūt par Baltijas vadošo TV un interneta pakalpojumu zīmolu.

Līdz ar tehnoloģisko attīstību ir pārveidots un paplašināts Baltcom produktu klāsts, kā arī mainīts vizuālais tēls un nosaukums no Baltkom uz Baltcom. Arī turpmāk investējot tīkla infrastruktūrā, modernizējot tehnisko bāzi un paplašinot satura piedāvājumu, Baltcom vēlas sniegt klientiem augstākajām prasībām atbilstošus pakalpojumus ar augstāko apkalpošanas kvalitāti.

„Esam pateicīgi jaunajiem partneriem par viņu uzticēšanos, neskatoties uz sarežģīto biznesa vidi valstī. Šis izšķirošais lēmums demonstrē paļaušanos uz Baltcom potenciālu. Vienlaikus šis ir viens no lielākajiem privāto investīciju darījumiem Latvijā pēdējo gadu laikā. Elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzēji arvien vairāk konkurē tirgū tieši ar satura piedāvājumu, nevis tikai tehniskiem risinājumiem. Protams, neatsakoties no mērķa ieņemt tehnoloģiju līdera pozīcijas, uz to ejam arī mēs,” norāda P. Šmidre.

Kvalitāte ir Baltcom prioritāte

Kā ikvienu elektronisko pakalpojumu sniedzēju Latvijā, arī Baltcom darbību uzrauga Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), kas katru gadu arī publisko kvalitātes pārskatu. 2010.gada kvalitātes pārskatā ir skaidri redzams operatoru darbības tehniskās kvalitātes novērtējums: Baltcom pēc visiem parametriem uzrādījis visaugstākos rezultātus starp tirgū pārstāvētajiem operatoriem. Arī turpmāk klientu apkalpošanas kvalitāte būs starp Baltcom prioritātēm, lai nodrošinātu visām klientu prasībām atbilstošus pakalpojumus ar ērtu, saprotamu struktūru un nevainojamu tehnisko kvalitāti.

„Mūsu mērķis vienmēr ir bijis nodrošināt augstākās kvalitātes pakalpojumu. Mūsu rezultātus kā labākos nozarē jau tagad apliecina kvalitātes pārskati. Modernizējot un paplašinot mūsu optisko tīklu, kā arī attīstot apkalpošanu kvalitātes rādītājiem jāturpina uzlaboties. Klientam tas nozīmē, ka viņa televizorā attēls ir skaidrs, nesabirst kvadrātos un nesastingst, skaņa neatpaliek no bildes, dekoderis „neuzkaras” un nav jāpārstartē,” skaidro P. Šmidre.

Piedāvājums kļūst plašāks un caurskatāmāks

Turpmāk saviem klientiem Baltcom piedāvās Latvijā plašāko augstas izšķirtspējas televīzijas jeb HD kanālu klāstu. Izprotot katra klienta vēlmi piemeklēt sev individuālu programmu saturu, ikviens interesents varēs sev piemeklēt atbilstošu tematisko paku, kas maksās tikai vienu latu. Tāpat izmaiņas skārušas interneta pakalpojuma piedāvājumu.

Izprotot klienta situāciju un bieži vien arī apjukumu, izvēloties starp dažādiem komplektiem, kur piedāvāti dažādi interneta ātrumi, TV kanāli, Baltcom padarījis savus pakalpojumus vienkāršākus un caurskatāmākus klientam – turpmāk Baltcom saviem klientiem optiskā tīkla zonā nodrošinās datu pārraides pakalpojumu ar vienotu ātrumu ne mazāku par 100Mbit/s, ko varēs ērti kombinēt ar TV piedāvājumu.

„Vēlamies būt saprotami un vienkārši, tādēļ attālināsimies no interneta dalījuma pēc ātrumiem un optiskajā tīklā piedāvāsim maksimālo ātrumu visiem klientiem. Tas ir arī korektāk attiecībā pret patērētājiem, salīdzinājumam – arī ražotāji nenosaka automašīnu cenas pēc tā, kāds ātrums ir uz spidometra,” skaidro P. Šmidre.

Kopumā Baltcom saviem klientiem piedāvās 27 jaunus kanālus – VIASAT Sport (Sport Baltic, Golf, Hockey, Extra), VIASAT filmas (TV1000, TV1000 Action, TV1000 Russian Kino, TV1000 Premium), Da Vinci Learning, PROPoker, Телекафе, Disney Channel, Disney XD, Disney Junior, Беларусь ТБ, LTV World (Lietuvos Televizija), E TV (Eesti Television), Sony Entertainment un Silver Baltic, tai skaitā HD kanāli.

HD kanālu piedāvājumā jaunumi ir National Geographic Channel HD, Nat Geo Wild HD, MEZZO LIVE HD, Fashion One HD, MTV Live HD, K1 HD, Food Network HD un Outdoor Channel HD.

„Paredzams, ka tuvākajā laikā 90% satura plūsmas kabeļos uz mājsaimniecībām veidos tieši video saturs. Internets vairs nav luksus prece, bet gan ikdienas nepieciešamība, līdz ar to patērētājiem ir svarīga cena, pievienotā vērtība un pakalpojuma caurskatāmība. Baltcom būs pirmais operators, kas saviem klientiem piedāvās kvalitatīvu TV saturu vienkāršā un saprotamā kombinācijā ar internetu un telefoniju. Ja runājam par Latvijas telekomunikāciju tirgu kopumā, tad neskatoties uz tā nelielajiem apmēriem, tas ir ļoti fragmentēts. Manuprāt, lai uzlabotu saturu un vienlaikus piedāvājot optimālas izmaksas, būs nepieciešama kādu telekomunikācijas / mediju uzņēmumu apvienošanās,” analizē Ross Ņūens (Ross Newens), Baltcom valdes loceklis un telekomunikācijas nozares eksperts.

Ārvalstu kapitāls kā būtisks ieguldījums arī valsts izaugsmē

Kā jau iepriekš ziņots, tad šā gada maijā Baltcom piesaistīja investīcijas no Rpax one S.A., kas pieder investoriem AXA Private Equity un Resource Partners.

Jāmin, ka Baltcom ir viens no retajiem privātuzņēmumiem, kas Latvijā pēdējo gadu laikā ir spējis piesaistīt tik apjomīgas ārvalstu investīcijas. Tas ir būtisks ieguldījums gan uzņēmuma konkurētspējas attīstībā, ilgtermiņā – arī valsts ekonomikā.

„Tieši konkurētspējas turpmāks kāpums būs galvenais priekšnosacījums pietiekamu resursu ģenerēšanai, lai Latvijas valsts un katrs indivīds kopumā spētu izpildīt finansiālās saistības un attīstītos iekšējais patēriņš. Jāveicina zināšanu plūsma, ko veido ārējās tirdzniecības investīcijas un ārējās tirdzniecība. Tāpat jāatceras, ka Baltija pasaules mērogā pārsvarā tiek uztverts kā vienots tirgus. Mums vajadzētu izvairīties no nodokļu sacīkstēm ar Lietuvu un Igauniju, drīzāk uzsākt iniciatīvu par nodokļu harmonizēšanu Baltijas līmenī. Turpmāk nāksies pielikt daudz pūļu, lai atgūtu uzticību un pierādītu, ka Latvija ir gatava pārdomātai, uz attīstību vērstai izaugsmei, stāsta Dainis Gašpuitis, SEB bankas makroekonomikas eksperts.

Kā jau minēts sākotnēji, tad uzņēmums plāno arī nosaukuma maiņu, kas jau atspoguļojas logotipā un drīzumā stāsies spēkā arī uzņēmuma reģistrā. Uzņēmuma nosaukuma maiņa demonstrē globālākus ilgtermiņa attīstības mērķus. Izskaņa com uzsver interneta pakalpojumus kā būtisku produktu klāsta elementu.

Svarīgākais