Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Komercziņas

Elektriskie skrejriteņi pusaudžiem: drošība pirmajā vietā

© Freepik.com/alexanderlittle

Ja agrāk pusaudži sapņoja par velosipēdiem, tad šobrīd tiem ir uzradusies nopietna konkurence – elektriskie skrejriteņi. Ērts un aizraujošs pārvietošanās veids, mazs paša braucamrīka svars un piedzīvojuma sajūta katrā braucienā – tās ir vien dažas no priekšrocībām. Izvēloties šādu pārvietošanās veidu, būtiski gan ir atcerēties drošības pamatprincipus, jo īpaši tad, ja “šofera” lomā iejūtas nepilngadīgais.

Ar likumu noteiktais


Lai mazinātu riskus satiksmes drošībai, Latvijas Ceļu satiksmes likumā iekļauts arī regulējums, kas attiecas uz elektroskrejriteņiem. Te atrodama arī šāda braucamrīka definīcija: tas ir ar elektromotoru aprīkots transportlīdzeklis ar maksimālo ātrumu līdz 25 kilometriem stundā, kuram nav pedāļu, kurš paredzēts vienam cilvēkam un ir aprīkots ar stūri vai roku atbalstu, kas ir mehāniski savienots ar kāju atbalsta virsmu.

Saskaņā ar likumu elektriskais skrejritenis ir braucamrīks, ar kuru drīkst pārvietoties personas no 14 gadu vecuma, kurām ir velosipēda vadītāja apliecība. Personām, kas sasniegušas 18 gadu vecumu, skrejriteņa vadīšanai tiesības nav vajadzīgas.

Pa kurieni braukt?


Jau pieminētajā likumā noteikts, ka elektriskie skrejriteņi likuma izpratnē ir braucamrīki, kas pārvietojas ātrāk kā 6 km/h. Kopumā šos skrejriteņus mēdz iedalīt divās grupās - tādos, ar ko var braukt ar ātrumu līdz 25 km/h un tādos, kas brauc arī ātrāk. Atbilstoši ātrumam noteikts arī, pa kurieni ar tiem drīkst pārvietoties - ar ātrākajiem elektriskajiem skrejriteņiem var pārvietoties arī pa ceļa braucamo daļu.

Jāatceras, ka, braucot pa ietvēm, ātrums nedrīkst pārsniegt vidēji ātra gājēja iešanas tempu. Uz ietvēm jābūt īpaši uzmanīgiem gan pret sevi, gan gājējiem. Salīdzinoši drošāks braukšanas ceļš ir veloceliņi.

Biežākās traumas


Elektriskie skrejriteņi ir pat bīstamāki par velosipēdiem, jo to riepas ir salīdzinoši mazākas nekā velosipēdiem, tieši tāpēc bieži rodas problēmas, ja ir nepieciešams uzbraukt uz paaugstinājuma. Mazie riteņi ķeras un braucējs var paklupt un gūt traumas. Tieši šādas traumas, kas saistītas ar ceļa nelīdzenumiem vai paaugstinājumiem, ir biežāk sastopamās elektrisko skrejriteņu braucēju vidū. Reizēm pat sīka bedre, kas nav pamanīta, var izraisīt kritienu.

Bīstamas, protams, ir arī sadursmes ar gājējiem vai citiem satiksmes dalībniekiem, kā arī dažādiem šķēršļiem uz ceļa. Braucot pāri krustojumiem, jābūt īpaši uzmanīgiem, lai neapdraudēt sevi, kājāmgējējus un arī iekļautos kopējā satiksmē.

Lai pasargātu sevi no dažādām traumām, ieteicams parūpēties par atbilstošu drošības ekipējumu, kā arī, protams, ievērot piesardzību un koncentrēties uz ceļu.

Drošības aprīkojums

Freepik.com

Ja tev ir elektriskais skrejritenis, galvenais un svarīgākais drošības ekipējuma elements ir ķivere. Tā kā ķivere pasargās kritiena brīdī, ir svarīgi to izvēlēties īpaši kvalitatīvu un saviem paradumiem un augumam atbilstošu.

Specializētajos veikalos noteikti var konsultēties ar pārdevējiem, kuri zinās ieteikt tieši jums piemērotāko aizsargķiveri, taču jebkurā gadījumā ir jāzina savs galvas apkārtmērs, lai izvēlētos atbilstoša izmēra ķiveri. Tai ir labi jāpieguļ galvas formai, nedrīkst palikt pārāk daudz brīvas vietas starp galvu un ķiveru. Veikalā noteikti noskatītā ķivere ir jāpiemēra.

Eksperti iesaka pārliecināties arī, lai ķiverē būtu pietiekami laba gaisa apmaiņa, kas būs īpaši svarīgi, braucot karstā vasaras laikā. Optimāls ķiveres svars ir līdz 350 gramiem.

Pie ekipējuma jāmin arī atstarotāji, kas īpaši būtiski diennakts tumšajā laikā, kā arī ieteicami ir arī elkoņu un ceļgalu sargi, jo īpaši, ja braucat vasarā un īsā vasaras apģērbā. Jebkurš kritiens var radīt nepatīkamas traumas un nobrāzumus.

Elektriskie skrejriteņi ir lielisks braucamrīks, taču, tos izmantojot, vienmēr jāatceras par drošības noteikumiem, lai izvairītos no traumām un iespējamajām soda naudām. Meklējot savu braucamrīku, ieskaties plašajā 1a.lv piedāvājumā!

APMAKSĀTA PUBLIKĀCIJA